3 accu's aan de druppellader??

dirkzelf

Die hard MF'er
19 sep 2019
473
137
We hebben hier 3 motoren, allemaal met 12V accu's, en ze moeten eigenlijk aan de druppelaar (moet nog gekocht worden, tips?) voor de winter, want van rijden zal wel niks meer komen onder de 10 graden....

Maarrrrr.... kan je ze ook alle 3 tegelijk op een druppelaar aansluiten, of moet je voor elke accu één lader hebben?
 
Klinkt wat mij betreft ook niet als een goed plan om meerdere accu's tegelijkertijd te laden op 1 lader.
Ik hang de accu 1 dagje in de 2 a 3 weken even aan de druppellader. Gaat altijd goed,mijn accu's gaan jaren mee ,dus is vast een goede methode. :]
 
@Energyre

Ja, haha dat weet ik, maar ik bedoel eigenlijk dat er vele soorten Optimate/Tecmate's zijn, en ik heb geen ervaring met welke dan ook. De prijs leek me op het eerste oog wel mee te vallen voor een slimme oplader die zelfs "dode accu's" kan opwekken.....

Er is ook een CAN BUS versie, als ik 't goed begrijp sluit je die oplader dan aan op de 12V uitgang voor accessoires (camera, telefoon / USB oplader). Op zich handig, maar ik heb geen stroom aansluiting in mijn gehuurde garage box....
 
Optimate 4 heeft mijn R1150R motobatt 22AH accu van 2011 t/m dit jaar in leven gehouden, dus ik ben een tevreden gebruiker.
CAN bus versie? Of heeft de R1150R die niet?

Wij hebben hier een R1200RT uit 2008, een F800GT uit 2013, en een Yamaha Virago 1100 uit 1991.

Gezien de samenstelling denk ik dat we maar een "gewone" kopen (geen canbus)en de accu's om beurten er een dagje aan hangen.
 
Verouderen van een accu begint op dag één van zijn leven. Iedere accu reageert anders op de veroudering. Gezien de 3 verschillende motoren zullen het ook 3 verschillende accu's zijn met ieder een andere leeftijd.