3 accu's aan de druppellader??

dirkzelf

Die hard MF'er
19 sep 2019
473
137
We hebben hier 3 motoren, allemaal met 12V accu's, en ze moeten eigenlijk aan de druppelaar (moet nog gekocht worden, tips?) voor de winter, want van rijden zal wel niks meer komen onder de 10 graden....

Maarrrrr.... kan je ze ook alle 3 tegelijk op een druppelaar aansluiten, of moet je voor elke accu één lader hebben?
 
Als je voor een paar maanden stilstand een druppellader nodig hebt, dan is er iets anders aan de hand. Dan ben je volgens mij aan een nieuwe accu toe. Ik heb tenminste nooit na drie á vier maanden problemen met starten. Moet er wel bij vermelden dat ik geen alarm oid heb, dus geen "sluipverbruik".
Die problemen zou ik denk ik ook niet hebben,want ik heb goed spul,maar zo,n druppellader doet ook alleen zijn werk als het nodig,hij houdt de accu in beweging,door op verschillende manieren te laden en te ontladen.
Hij hangt er denk ik nu plus minus 1 1/2 maand aan,en als ik in bijv maart denk,ik ga ff rijden stekker er uit en gaan.
 
We hebben hier 3 motoren, allemaal met 12V accu's, en ze moeten eigenlijk aan de druppelaar (moet nog gekocht worden, tips?) voor de winter, want van rijden zal wel niks meer komen onder de 10 graden....

Maarrrrr.... kan je ze ook alle 3 tegelijk op een druppelaar aansluiten, of moet je voor elke accu één lader hebben?

Ik heb er maar 1 kleine op werk (Ctek 5.0) en 2 motoren en drie autos om de 2-3 weken wissel ik ze steeds om.
 
Ik heb vijf acculaders waaronder drie van die goedkope Dunlop ladertjes van de Action en die laden elke dag een paar uur via een tijdklokschakelaar.
Waarom elke dag.. ik sloot gisteren mijn Dunlopje aan na een koude week en hij stopte al met laden binnen twee seconden. :)
 
Als je voor een paar maanden stilstand een druppellader nodig hebt, dan is er iets anders aan de hand. Dan ben je volgens mij aan een nieuwe accu toe. Ik heb tenminste nooit na drie á vier maanden problemen met starten. Moet er wel bij vermelden dat ik geen alarm oid heb, dus geen "sluipverbruik".
Ook een gloednieuwe loodaccu gaat na honderd dagen stilstand sterk verouderen.
De platen brokkelen langzaam af, en als de stukjes lood onderin aansluiten dan heb je inwendig kortsluiting.
Dan doet'ie het niet meer. :P

Starten met een vrij lege accu kan bovendien de platen krom laten trekken.
Allemaal beter vermijden dan vervangen dus.
 
Ik gebruik de druppellader eigenlijk uit pure gemakzucht. Als ik na een paar maanden stilstand wil rijden heb ik geen zin om een accu te wisselen of op te laden/ over te starten.
Lader er af en gaan.:P
Ik vind het zelf geen prettig idee; altijd stroom in de schuur.
En ik vind het ook lui van mijzelf om e.a. gewoon te laten staan.

De dag van tevoren geef ik hem wel even prik.
Of elke maand.
En dat is in de praktijk zelden langer dan een half uur nodig.
Gelijk er weer af. :t
 
Bekijk bijlage 1697971

Jullie zijn wel heel modern. Als bij mij een accu leeg is dan gebruik ik deze, zeker 40 jaar oude, lader 😁
Dat is een goede acculader.
Je leest hoelang je moet laden plus dat hij bij een loodaccu de platen tijdens het laden schoonmaakt lees oxidatie verwijderd wat inhoudt dat de accu een langere meegaat dan met de druppelladers die nu verkocht worden.
Het beste is om voor de winter de accu vol op te laden los koppelen vloeistof bijvullen indien nodig, hoef je in het voorjaar maar even bij te laden
Naast een druppellader maak ik hier ook nog gebruik van.
Accu aansluiten als druppellader doe ik niet gewoon een dag voor ik de motor pak, even achter de lader.
 
 
Ik heb geen ruimte voor al dat zooi in de garage……:+
 
Overigens is dit ook een leuke lader.
Hij doet eigenlijk niks als de accu geladen is.
Komt hij onder een bepaalde waarde dan gaat het groene ledje aan en gaat hij laden.
Bij een goede accu is hij dagen uit.
Ooit eens gekocht bij Conrad.
1638464561878.jpeg
 
Het is de vraag of het überhaupt nodig is.
De fabrikanten van druppelladers vinden waarschijnlijk van wel. 🤣

Mijn druppellader heeft al zeker 10 jaar geen stopcontact gezien en mijn accu's gaan gewoon superlang mee.
 
  • Eens
Waarderingen: Ulgi
Ik heb drie laders, waaronder een Optimate.
Maar ik sluit ze wel aan als ik het nodig vind en het liefste er na een uurtje weer vanaf. :Y
Wat anderen doen moeten ze gewoon zelf weten.
Ik vind mijzelf lui als het altijd aangesloten is. :+
 
OBD tester gekocht waarmee ook accu’s en laadsystemen getest kunnen worden.
Ben benieuwd.
Gisteravond de Optimate eraf gehaald en vanavond de OBD tester aangesloten.
Ziet er goed uit voor een accu van 10 jaar oud.
Eigenlijk kan je hem ook nog starten om het laadsysteem ook te testen. Maar dat doe ik wel voor een rit.
1641237658002.jpeg
 
Terug
Bovenaan Onderaan