3 accu's aan de druppellader??

dirkzelf

Die hard MF'er
19 sep 2019
473
137
We hebben hier 3 motoren, allemaal met 12V accu's, en ze moeten eigenlijk aan de druppelaar (moet nog gekocht worden, tips?) voor de winter, want van rijden zal wel niks meer komen onder de 10 graden....

Maarrrrr.... kan je ze ook alle 3 tegelijk op een druppelaar aansluiten, of moet je voor elke accu één lader hebben?
 
De Lidl lader, geeft 12,9 volt aan :
Mijn optimate in testfase (in rust na oplaadfase):
A4278827-F7D2-48B2-929B-37E5C3DDE475.jpeg
 
Van die dunloppers heb ik ook maar meteen een handjevol gekocht, kan er beter mee als om verlegen zitten...
Een diepontladen Semi-tractie accu zien ze trouwens niet, die moeten eerst een boost hebben met de grote boze ongeregelde transformatoracculader waar nog net geen rupsbanden onder zitten (gemechaniseerd laadapparaat)

20211121_135230[1].jpg
 
Van die dunloppers heb ik ook maar meteen een handjevol gekocht, kan er beter mee als om verlegen zitten...
Een diepontladen Semi-tractie accu zien ze trouwens niet, die moeten eerst een boost hebben met de grote boze ongeregelde transformatoracculader waar nog net geen rupsbanden onder zitten (gemechaniseerd laadapparaat)

Bekijk bijlage 1696761
Bij Action kun je prima terecht…..
 
Laatst bewerkt:
ed553791dcc69d456bd599c3d99d7ec3.jpeg


Ik heb er ook zo een bij de Lidl gekocht. Je kunt er ook een (auto)motor mee starten gedurende vijf seconden.

Met deze handige acculader heb je nooit meer last van een lege batterij. Je kan je accu meteen starten zonder onnodig te hoeven wachten. Dit toestel herkent het batterijtype en heeft verschillende laadprogramma's om de accu optimaal op te laden. Het ingebouwde diagnoseprogramma kan onder andere waarschuwen wanneer een batterij defect is en het prestatievermogen van de batterij controleren. Je kan deze acculader gebruiken voor personenauto- en motorfietsaccu's van 6 of 12 V en een vermogen tussen 8 en 210 Ah.

  • Directe start van de motor bij een zwakke accu zonder tijdrovend opladen
  • Programmaselectie voor opnieuw opladen met optimale aanpassing aan het accutype
  • Lichtmachinetester voor het controleren van het prestatievermogen
  • Intelligente microprocessorbesturing met diagnoseprogramma en gecontroleerd laadproces
  • Impulslading voor het opnieuw opwekken van lege accu's
  • Aansluiting gedurende een lange periode om de optimale lading te verkrijgen zonder sulfaatvorming
  • LC-display voor weergave van laadproces, spanningswaarde en laadtoestand
  • Automatische accuherkenning met weergave bij defecte accu
  • Geschikt voor alle loodgel en loodzuur accu's
  • Laadkabelhouder aan de zijkant voor geordend opbergen
 
Hoe gaat die sterkste batterij zich aankondigen?
Ikzelf vermoed dat de beste batterij op zijn flikker krijgt tot de slechtste klaar is
Dat bepaald de weerstand van de batterij. De beste batterij heeft minste weerstand en zal de meeste stroom opnemen en daardoor ook uiteindelijk de hoogste spanning krijgen waar de lader op zal uitschakelen. Een lader stopt met laden als er een bepaalde tijd of laadspanning is behaald.
In een opstelling zoals door ts geopperd wordt zal de slechtste batterij altijd de slechtste blijven en de beste de beste...
 
Action doet goede zaken dankzij dit topic.
Heb gister zelf ook 3 van de dunlops gekocht, heb ik een aansluitdraadje voor elke motor. Heb op ali wel een handjevol zweefzekeringetjes bestelt om er tussen te maken. Voor het geld dat ik nu een lader met klemmen en een accu aansluiting heb kun je van optimate geeneens een aansluitkabeltje kopen.

db
 
Nee, druppellader doe ik niet aan 😁. Heb zelden een lege accu eigenlijk (even afkloppen.....). En anders inderdaad even een uurtje aan de oude lader, en "weg gaat ie weer". Mocht de accu slecht zijn dan koop ik een nieuwe. Ik weet het, wel erg ouderwets 😁😁😁
 
Dat bepaald de weerstand van de batterij. De beste batterij heeft minste weerstand en zal de meeste stroom opnemen en daardoor ook uiteindelijk de hoogste spanning krijgen waar de lader op zal uitschakelen. Een lader stopt met laden als er een bepaalde tijd of laadspanning is behaald.
In een opstelling zoals door ts geopperd wordt zal de slechtste batterij altijd de slechtste blijven en de beste de beste...
Dus je hebt 3 batterijen aan elkaar en dan is er eentje 13,2 volt, eentje 11,4 volt en eentje 12,1 volt. Aanelkaar?
 
Nee, druppellader doe ik niet aan 😁. Heb zelden een lege accu eigenlijk (even afkloppen.....). En anders inderdaad even een uurtje aan de oude lader, en "weg gaat ie weer". Mocht de accu slecht zijn dan koop ik een nieuwe. Ik weet het, wel erg ouderwets 😁😁😁

Ik gebruik de druppellader eigenlijk uit pure gemakzucht. Als ik na een paar maanden stilstand wil rijden heb ik geen zin om een accu te wisselen of op te laden/ over te starten.
Lader er af en gaan.:P
 
Terug
Bovenaan Onderaan