Shakey
MF veteraan
Hoorde ik laatst van een 'type' dat ie zijn cbr had laten behandelen door Ten Kate zodat het beestje nu 300+ haalde. Ik geloof er eigenlijk helemaal niets van. Iemand hier verstand van????
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Waarom zou die de 300 halen als die 143 pk heeft????
Ik zeg ook maar wat ik gelezen heb in de Moto73 (of de Motor, weet niet meer welk blad maar dit is me bijgebleven).Waarom zou die de 300 halen als die 143 pk heeft????
Ik zeg ook maar wat ik gelezen heb in de Moto73 (of de Motor, weet niet meer welk blad maar dit is me bijgebleven).
Of dat ding echt 300 kan....op de teller wellicht wel, een 141PK Gixxer 750 haalt met gunstige omstandigheden ook 300 op de teller en die zal nog wel wat zwaarder zijn dan zo'n CBR600 racer.
Die ging over de 200 ja, maar dat was nou niet echt een fiets waar je lekker mee over 's lands wegen rondknort. Met tandwielen zou je een eind komen, maar ik betwijfel of je de 300 (echte km) gaat halen. D'r was een paar jaar geleden ook zo'n discussie in een amerikaanse nieuwsgroep.het is wel mogelijk hoor, hangt alleen wel erg af van de tandwielverhouding.
dus een hele lange 1,2 en de rest moet je dan pas nodig hebben bij 260-270 km/h
Een kreidler 50 cc kon ook iets van 250 km/h
Op donderdag 12 december 2002 07:58 schreef Haga-San het volgende:GSXR 750 in standaardtrim is 2 kg lichter dan een standaard CBR 600!!!
Maar op top doen die 2,3 kilo's het hem niet, dan is het puur stroomlijn en piekvermogen.
Ik denk niet dat een CBR600SS 300 ECHTE km's per uur haalt. Pas nog in de Moto73 een stuk gelezen dat je daar ca 170 pk voor nodig hebt + zeer goede stroomlijn. Meer richting Superbike/Hayabusa/ZX12R dus.
Een GSXR 750 van het laatste type haalt, zo weet ik uit ervaring, op de teller zo'n 288 km/u, ik denk in het echt een 265 of zo. Dat strookt ook met de metingen van mijn fietscomputertje die bij 268 bleef steken. Maar dat is nog 32km/u van 300 af.... en daar heb je nog veel peekaas voor nodig!
Overigens: uitgaande van standaard overbrengingsverhoudingen. Nu ik die bij de mijne aangepast heb ligt het iets anders. (vooral wat ie op de teller aangeeft ).
Grtzz HagaSan.
Een GSXR 750 van het laatste type haalt, zo weet ik uit ervaring, op de teller zo'n 288 km/u, ik denk in het echt een 265 of zo. Dat strookt ook met de metingen van mijn fietscomputertje die bij 268 bleef steken. Maar dat is nog 32km/u van 300 af.... en daar heb je nog veel peekaas voor nodig!
Overigens: uitgaande van standaard overbrengingsverhoudingen. Nu ik die bij de mijne aangepast heb ligt het iets anders. (vooral wat ie op de teller aangeeft ).
Grtzz HagaSan.
en ik bij 270 bleef met m'n Gixxer 600 SRAD haalde een 750 nieuw model die bij me wegreed volgens de bestuurder ook de 300 op de teller.
Weet ik ook wel...dat het teller km's zijn , 300 echte km's zal die CBR of Gixxer 750 idd never halen.Jah, jij reed 255 echte km's en de 750, 265... jammer die teller snelheden
Weet ik ook wel...dat het teller km's zijn
ik wilde al gaan reageren totdat ik jouw reactie las. Scheelt mij weer tikwerk, nu kan ik volstaan met eenD'r was van het jaar nog een polletje op racesport.nl voor de races in Monza of de ss over de 300 zou gaan. Een heleboel dachten van wel. Maar het resultaat was bedroevend. Bleven steken bij iets van 280. Ook niet zo verwonderlijk as je ziet dat de superbikes daar maar net over de 300 gaan. 305, 307, veel harder gaat het niet. Dus een cbr600 die over de 300 gaat? No way.
De mijne liep met de standaard tandwielen 302 op de klok, op een koele zomeravond met een lichte rugwind. Met twee tanden achter groter 308 op de klok.
Een goeie 750 loopt minimaal 275 echt.
Ik weet niet hoe jij op de motor lag Haga, maar ik lag er plat op en keek door het ruitje (met de armen tegen de romp gevouwen). Ik heb hem wel een paar kilometer vol open gehad, hij loopt namelijk nog heel langzaam door. Misschien dat de Arrow uitlaat nog iets doet?
Dat die van jouw niet harder loopt kan iets met de mapping te maken hebben. Hij heeft op volle snelheid twee keuzes voor wat betreft de inspuiting: eentje die werkt op de luchtsnelheid/druk via de luchthappers en eentje (vollast) die de gashandelstand meeneemt. Wellicht heeft het 2002 model een andere eprom?