300+ op een CBR 600

Shakey

MF veteraan
13 sep 2002
8.423
27
Middelburg
Hoorde ik laatst van een 'type' dat ie zijn cbr had laten behandelen door Ten Kate zodat het beestje nu 300+ haalde. Ik geloof er eigenlijk helemaal niets van. Iemand hier verstand van????
 
Volgens mij haalt een Ten Kate getunede Honda CBR600 (waarmee ze in de Supersport 600 racen) wel de 300.... ding heeft iets van 143 PK heb ik eens gelezen. Deze kun je ook gewoon kopen bij Ten Kate, ik dacht iets van 65.000 gulden.

Het kan dus wel maar hij is dan wel vrij heftig getuned.
 
Waarom zou die de 300 halen als die 143 pk heeft????
Ik zeg ook maar wat ik gelezen heb in de Moto73 :P (of de Motor, weet niet meer welk blad maar dit is me bijgebleven).

Of dat ding echt 300 kan....op de teller wellicht wel, een 141PK Gixxer 750 haalt met gunstige omstandigheden ook 300 op de teller en die zal nog wel wat zwaarder zijn dan zo'n CBR600 racer.
 
Die Ten Kate Hondas staan allom bekend om hun hoge topsnelheid, naar mijn idee dus zeer goed mogelijk. *D
 
Ik zeg ook maar wat ik gelezen heb in de Moto73 :P (of de Motor, weet niet meer welk blad maar dit is me bijgebleven).

Of dat ding echt 300 kan....op de teller wellicht wel, een 141PK Gixxer 750 haalt met gunstige omstandigheden ook 300 op de teller en die zal nog wel wat zwaarder zijn dan zo'n CBR600 racer.

GSXR 750 in standaardtrim is 2 kg lichter dan een standaard CBR 600!!!
Maar op top doen die 2,3 kilo's het hem niet, dan is het puur stroomlijn en piekvermogen.

Ik denk niet dat een CBR600SS 300 ECHTE km's per uur haalt. Pas nog in de Moto73 een stuk gelezen dat je daar ca 170 pk voor nodig hebt + zeer goede stroomlijn. Meer richting Superbike/Hayabusa/ZX12R dus.

Een GSXR 750 van het laatste type haalt, zo weet ik uit ervaring, op de teller zo'n 288 km/u, ik denk in het echt een 265 of zo. Dat strookt ook met de metingen van mijn fietscomputertje die bij 268 bleef steken. Maar dat is nog 32km/u van 300 af.... en daar heb je nog veel peekaas voor nodig!

Overigens: uitgaande van standaard overbrengingsverhoudingen. Nu ik die bij de mijne aangepast heb ligt het iets anders. (vooral wat ie op de teller aangeeft }) }) ).

Grtzz HagaSan.
 
D'r was van het jaar nog een polletje op racesport.nl voor de races in Monza of de ss over de 300 zou gaan. Een heleboel dachten van wel. Maar het resultaat was bedroevend. Bleven steken bij iets van 280. Ook niet zo verwonderlijk as je ziet dat de superbikes daar maar net over de 300 gaan. 305, 307, veel harder gaat het niet. Dus een cbr600 die over de 300 gaat? No way.
 
het is wel mogelijk hoor, hangt alleen wel erg af van de tandwielverhouding.

dus een hele lange 1,2 en de rest moet je dan pas nodig hebben bij 260-270 km/h



Een kreidler 50 cc kon ook iets van 250 km/h
 
het is wel mogelijk hoor, hangt alleen wel erg af van de tandwielverhouding.

dus een hele lange 1,2 en de rest moet je dan pas nodig hebben bij 260-270 km/h



Een kreidler 50 cc kon ook iets van 250 km/h
Die ging over de 200 ja, maar dat was nou niet echt een fiets waar je lekker mee over 's lands wegen rondknort. Met tandwielen zou je een eind komen, maar ik betwijfel of je de 300 (echte km) gaat halen. D'r was een paar jaar geleden ook zo'n discussie in een amerikaanse nieuwsgroep.
Daar ging het over een gozer die beweerde dat z'n thundercat 205 mijl per uur liep :Z
 
Op donderdag 12 december 2002 07:58 schreef Haga-San het volgende:GSXR 750 in standaardtrim is 2 kg lichter dan een standaard CBR 600!!!
Maar op top doen die 2,3 kilo's het hem niet, dan is het puur stroomlijn en piekvermogen.

Ik denk niet dat een CBR600SS 300 ECHTE km's per uur haalt. Pas nog in de Moto73 een stuk gelezen dat je daar ca 170 pk voor nodig hebt + zeer goede stroomlijn. Meer richting Superbike/Hayabusa/ZX12R dus.

Een GSXR 750 van het laatste type haalt, zo weet ik uit ervaring, op de teller zo'n 288 km/u, ik denk in het echt een 265 of zo. Dat strookt ook met de metingen van mijn fietscomputertje die bij 268 bleef steken. Maar dat is nog 32km/u van 300 af.... en daar heb je nog veel peekaas voor nodig!

Overigens: uitgaande van standaard overbrengingsverhoudingen. Nu ik die bij de mijne aangepast heb ligt het iets anders. (vooral wat ie op de teller aangeeft }) }) ).

Grtzz HagaSan.

Ik meen mij vrij goed te herinneren dat het eerste type van het laatste model GSX-R 750 (2000 model) door Moto73 was geklokt op 282 echte km's. Daar liet ie gelijk motoren als een R1, een Fireblade en een ZX9 achter zich qua topsnelheid.....
 
Laatst bewerkt:
Een GSXR 750 van het laatste type haalt, zo weet ik uit ervaring, op de teller zo'n 288 km/u, ik denk in het echt een 265 of zo. Dat strookt ook met de metingen van mijn fietscomputertje die bij 268 bleef steken. Maar dat is nog 32km/u van 300 af.... en daar heb je nog veel peekaas voor nodig!

Overigens: uitgaande van standaard overbrengingsverhoudingen. Nu ik die bij de mijne aangepast heb ligt het iets anders. (vooral wat ie op de teller aangeeft }) }) ).

Grtzz HagaSan.

Mijn gsx-r600 loopt iig harder als 283 km/h op de teller (ik moest remmen) dus het lijkt me dat een 750 nog wel iets harder loopt. en idd was het in de moto73 waar stond dat een 750 meer dan 280 echte km's liep
 
Ik heb hier op MF gelezen dat iemand met een GSX-R750 nieuw model 307 op de teller haalde, of dat waar is weet ik niet. Bij de MF meeting in Veenendaal deze zomer waar we Duitsland ingingen en ik bij 270 bleef met m'n Gixxer 600 SRAD haalde een 750 nieuw model die bij me wegreed volgens de bestuurder ook de 300 op de teller.
 
en ik bij 270 bleef met m'n Gixxer 600 SRAD haalde een 750 nieuw model die bij me wegreed volgens de bestuurder ook de 300 op de teller.

Jah, jij reed 255 echte km's en de 750, 265... jammer die teller snelheden ;)
 
280 "echt" haal je gewoon niet met een 750.. laat ze kletsen. Niet als je goed meet. Misschien bergaf, wind in het hol, wouten achter je aan en een hoerenkot in het vizier }) }) }) }) .

De overbrenging is te lang om in 6 in de begrenzer te lopen, dus aan verlengen zou je (zoals bij bijna iedere motor) niks aan hebben. Ik heb zelf ook testen genoeg gelezen, en beter nog, ik heb zelf zo'n ding en heb hem een paar keer tegen de stuik gehad in 6, nou, laat het daar dan net omhoog zijn gegaan en wind tegen of zo, maar 288 en dat was het. Heb eens gehoord van iemand die zei dat hij 293 had gezien, kan ik me dan nog voorstellen.
Maar goed, is hard genoeg.... :P

Grtzz van de haastige HagaSan.
 
De mijne liep met de standaard tandwielen 302 op de klok, op een koele zomeravond met een lichte rugwind. Met twee tanden achter groter 308 op de klok.

Een goeie 750 loopt minimaal 275 echt.

Ik weet niet hoe jij op de motor lag Haga, maar ik lag er plat op en keek door het ruitje (met de armen tegen de romp gevouwen). Ik heb hem wel een paar kilometer vol open gehad, hij loopt namelijk nog heel langzaam door. Misschien dat de Arrow uitlaat nog iets doet?

Dat die van jouw niet harder loopt kan iets met de mapping te maken hebben. Hij heeft op volle snelheid twee keuzes voor wat betreft de inspuiting: eentje die werkt op de luchtsnelheid/druk via de luchthappers en eentje (vollast) die de gashandelstand meeneemt. Wellicht heeft het 2002 model een andere eprom?

De top van de racer weet ik niet, die durf ik namelijk niet op een lang stuk openbare weg uit te proberen.

Ik weet wel dat de Ten Kate CBRren snoeihard lopen, maar 300 echt geloof ik ook niet.
 
Oke, mooi dat ik nog geen excuses heb gemaakt..... 8-)

Want we geven immers niet graag ons ongelijk toe, betreffende motoren he!
 
D'r was van het jaar nog een polletje op racesport.nl voor de races in Monza of de ss over de 300 zou gaan. Een heleboel dachten van wel. Maar het resultaat was bedroevend. Bleven steken bij iets van 280. Ook niet zo verwonderlijk as je ziet dat de superbikes daar maar net over de 300 gaan. 305, 307, veel harder gaat het niet. Dus een cbr600 die over de 300 gaat? No way.
ik wilde al gaan reageren totdat ik jouw reactie las. Scheelt mij weer tikwerk, nu kan ik volstaan met een
:^
 
De mijne liep met de standaard tandwielen 302 op de klok, op een koele zomeravond met een lichte rugwind. Met twee tanden achter groter 308 op de klok.

Een goeie 750 loopt minimaal 275 echt.

Ik weet niet hoe jij op de motor lag Haga, maar ik lag er plat op en keek door het ruitje (met de armen tegen de romp gevouwen). Ik heb hem wel een paar kilometer vol open gehad, hij loopt namelijk nog heel langzaam door. Misschien dat de Arrow uitlaat nog iets doet?

Dat die van jouw niet harder loopt kan iets met de mapping te maken hebben. Hij heeft op volle snelheid twee keuzes voor wat betreft de inspuiting: eentje die werkt op de luchtsnelheid/druk via de luchthappers en eentje (vollast) die de gashandelstand meeneemt. Wellicht heeft het 2002 model een andere eprom?

Ik lag wel goed achter het ruitje, maar het was geen onmetelijk lang stuk. Kan makkelijk dat hij nog wel wat verder door zou lopen maar die gelegenheid was er niet.

Met de kortere overbrenging (16T voorop ipv 17) loopt ie bij 266 op de fietscomputer de begrenzer in. Dat is dus ook maar amper langzamer als bij mij origineel. Alleen trek je er dan wel een standaard 2002 Fireblade mee uit qua acceleratie.

Eerlijk gezegd maakt het mij allemaal niet zoveel uit hoe hoog de top is. 278 zeggen ze dus.. zal dan best. Op mijn nieuwe GSX-R 750 gaat ook weer een kleiner voortandwiel. Op Michelin Pilot Sports loopt ie dan weer 266... teller geeft dan al een kwartier 299 aan.... verder gaat ie niet. (Die van jou wel Henk??)

Overigens scheelt de wielomtrek behoorlijk; een BT010 is een stuk kleiner. De teller weet dat echter niet, en overdrijft nog een tandje extra. Maar omdat ik naar de fietscomputer kijk (wielomtrek ingegeven) doet hij dat niet meer. De dash-teller gaat immers toch gewoon naar 299..

Grtzz HagaSan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan