[België] Motor invoeren en mogelijke zever ermee

Joe Tosh

MF veteraan
23 feb 2003
5.941
3
(Kreeg maar 1 e meer in de titel, daarmee een é) :P


Mijn vraag: Ik lees hier vaak van Nl'ers dat zij BPM moeten betalen en de motor laten keuren '( als zij een motor invoeren.

Hoe zit dit in ons apenland? Heb 4 jaar terug ooit een Nl'se Oldtimer (auto) ingevoerd, was vrij simpel, maar weet iemand de juiste procedures voor de invoer een buitenlandse motorfiets bvb. uit Duitsland of Frankrijk?

Thanks alvast :) !
 
haal dan het woord de uit het topic en plaats die extra e erachter...


en om on-topic te komen...ben nederlander dus heb geen idee hoe het allemaal bij jullie is geregeld :)
 
1)
Wat wil je invoeren van waar? (nieuw, 2ehands? EU, niet-EU ?)

2)
kijk eens op
http://www.wegcode.be/fora

Als je daar niks vindt kan je nog altijd eens posten op dat forum. Daar zitten genoeg lui die er wat van weten
 
Ik weet het oma :+ , maar ik had toch ff een vraagje:

Ik heb misschien een koper voor mijn motor, maar hij woont in Belgie. Kan hij hem daar gewoon bij het postkantoor op zn naam zetten en krijg ik dan een vrijwaring? Of gaat dat niet zo eenvoudig :?

Misschien hebben er hier mensen ervaring mee, ik denk ik vraag het even ;)
 
Ik weet het oma :+ , maar ik had toch ff een vraagje:

Ik heb misschien een koper voor mijn motor, maar hij woont in Belgie. Kan hij hem daar gewoon bij het postkantoor op zn naam zetten en krijg ik dan een vrijwaring? Of gaat dat niet zo eenvoudig :?

Misschien hebben er hier mensen ervaring mee, ik denk ik vraag het even ;)

Ik (als koper) ben toen samen met de Nl'se eigenaar naar de douane gemoeten om het voertuig uit te klaren. Postkantoor heb ik toen niet gezien.
 
Die papieren bij RDW aanbieden moet ik dus van te voren in Nl. doen? En dan samen met de koper naar Belgisch douanekantoor en dan krijg ik een vrijwaring?

Je krijgt de vrijwaring bij de RDW de toekomstige eigenaar moet daar niet bij aanwezig zijn. Deze papieren moet je dan meegeven met de koper, die dan de rest in Belgie moet afhandelen. Het is een makkelijke procedure en niet duur. Heb er nu reeds al een paar keer ervaring mee gehad.
 
Terug
Bovenaan Onderaan