Droomscooter
MF veteraan
- 28 jun 2008
- 1.380
- 0
vanwege onbevoegde vingertjes van mensen die lopen te klieren.
Paar jaar geleden een spuitbus met een soort schuim gekocht. Als je dan een lekke band krijgt kun je die via een slangetje zo op je ventiel draaien en de band vol spuiten. De eerste 10km mag je dan maar max 50 en daarna natuurlijk zo snel mogelijk nieuwe band erop laten leggen.Wat wel is met een motor(scooter), is dat je mocht je pech hebben langs de weg je hem meestal makkelijker kunt verplaatsen dus hem naar een afrit duwen(met een lekke band zal dit moeilijk zijn). Met een auto is dat meestal onbegonnen werk. Veel te zwaar en je zult al iemand moeten hebben die stuurt. Ik vraag me trouwens af of er voor de motor net als voor de auto, noodreparatiesetjes zijn voor een lekke band. Je bent dan mooi in de aap gelogeerd... Ik ga hier toch eens naar vragen bij mijn volgende beurt.
Wat wel is met een motor(scooter), is dat je mocht je pech hebben langs de weg je hem meestal makkelijker kunt verplaatsen dus hem naar een afrit duwen(met een lekke band zal dit moeilijk zijn). Met een auto is dat meestal onbegonnen werk. Veel te zwaar en je zult al iemand moeten hebben die stuurt. Ik vraag me trouwens af of er voor de motor net als voor de auto, noodreparatiesetjes zijn voor een lekke band. Je bent dan mooi in de aap gelogeerd... Ik ga hier toch eens naar vragen bij mijn volgende beurt.
Paar jaar geleden een spuitbus met een soort schuim gekocht. Als je dan een lekke band krijgt kun je die via een slangetje zo op je ventiel draaien en de band vol spuiten. De eerste 10km mag je dan maar max 50 en daarna natuurlijk zo snel mogelijk nieuwe band erop laten leggen.
Uit ervaring weet ik dat het werkt, bij de auto, maar was bedoeld voor de motor.
Paar jaar geleden een spuitbus met een soort schuim gekocht. Als je dan een lekke band krijgt kun je die via een slangetje zo op je ventiel draaien en de band vol spuiten. De eerste 10km mag je dan maar max 50 en daarna natuurlijk zo snel mogelijk nieuwe band erop laten leggen.
Uit ervaring weet ik dat het werkt, bij de auto, maar was bedoeld voor de motor.
Ik zou eerder voor zo'n prop setje gaan.
Vraag je bandenhandelaar maar eens na hoe blij hij is al hij weer een band vol schuim mag behandelen.
Hij moet dan voor het plaatsen van de nieuwe band de hele velg schoon maken en dat spul kleeft en plakt als een gek.
Daarnaast zou ik geen risico's nemen en na een lekke band zo snel mogelijk een nieuwe band (laten) monteren.
Lekker belangrijk wat die bandenboer ervan vindt, je betaald hem toch niet voor niksIk zou eerder voor zo'n prop setje gaan.
Vraag je bandenhandelaar maar eens na hoe blij hij is al hij weer een band vol schuim mag behandelen.
Hij moet dan voor het plaatsen van de nieuwe band de hele velg schoon maken en dat spul kleeft en plakt als een gek.
Daarnaast zou ik geen risico's nemen en na een lekke band zo snel mogelijk een nieuwe band (laten) monteren.
Die discusie is eindeloos en op mf al zo vaak gehouden...Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Ik heb wel eens gehad dat ik een lekke band kreeg terwijl die nog vrij nieuw was. Heb er zelf een prop in gedaan en heb er nog heel lang mee rond gereden....
Die discusie is eindeloos en op mf al zo vaak gehouden...
Dat doet iedereen en mede daardoor is die discusie eindeloosOhhw dat wist ik nietben het nooit tegen gekomen iig, ik gaf enkel mijn mening op basis van eigen ervaring....
Bij de X max blijven deze knipperen mits je de gevarenlichten hebt aangeschakeld voor je het contact uitzet. Als het contact uitstaat werken deze niet vanwege onbevoegde vingertjes van mensen die lopen te klieren.
Door onlangs een ongeval te zien gebeuren (auto over de kop) wou ik hulp bieden.
Bij de X max blijven deze knipperen mits je de gevarenlichten hebt aangeschakeld voor je het contact uitzet. Als het contact uitstaat werken deze niet vanwege onbevoegde vingertjes van mensen die lopen te klieren.
Wat wel is met een motor(scooter), is dat je mocht je pech hebben langs de weg je hem meestal makkelijker kunt verplaatsen dus hem naar een afrit duwen(met een lekke band zal dit moeilijk zijn). Met een auto is dat meestal onbegonnen werk. Veel te zwaar en je zult al iemand moeten hebben die stuurt. Ik vraag me trouwens af of er voor de motor net als voor de auto, noodreparatiesetjes zijn voor een lekke band. Je bent dan mooi in de aap gelogeerd... Ik ga hier toch eens naar vragen bij mijn volgende beurt.
Dat is een hele goeie Droomscooter! Zelf had ik ook al een gedacht om hier een topic over te starten. Ben ik ook wel nieuwsgierig na.Vooral of er ook mensen zijn die een reserve lamp meenemen en of dat wel goed is voor de lamp ivm trillingen.Wil geen nieuw topic beginnen omdat veel dingen in dit topic hun aanvang gekregen hebben.
WAT HEEFT IEDEREEN MEE?