+/- 400km gereden met te veel olie in blok

Status
Niet open voor verdere reacties.

raapie

Rookie
2 mrt 2020
5
0
Beste Motor fanaten,

Bij het vullen van de olie leek het peil goed. En ik ben normaal erg precies. Maar na het checken gisteren zat er toch te veel in.

Ik heb het overtollige er uit kunnen halen met een slangetje. Dus het is nu weer goed.

Kan dit veel kwaad voor mijn motor?

(mijn XJ6 heeft een pijlstokje en geen glaasje, waarschijnlijk niet lang genoeg gewacht na het draaien van de motor)
 
Bijgevuld met koud(er) blok of volledig opgewarmd blok ?
opwarmen blok temperatuur coëfficiënt ---> uitzetting olie dan kan dat zo 200 cc schelen.

Maar 200 cc teveel waar lullen we over .
 
Laatst bewerkt:
(Lager op de) uitgaande as kreeg speling. Maar of dat lager is overleden door te veel (opgeschuimde) olie, te weinig olie, ketting te strak spannen, wheelies van de huidige of vorige eigenaar enz enz. is natuurlijk niet te achterhalen.

Maar het komt niet vaak voor, nee. :D Net als een XRV blok wat vastloopt terwijl je de straat uit rijd en waar gewoon géén oorzaak wordt gevonden na demontage.... Rare tijden waren dat. :)

Tja, XRV blok is er ook zo eentje. Heb er van drie stuks de uitgaande as vernieuwd toendertijd, splines weggesleten.
Maar een XRV blok wat vastloopt... dan moet ie daarvoor bijna wel ondergedompeld zijn in een modderpoel, of zonder olie gedraaid hebben ;)

Masr goed, ontopic maar weer, XJ van de TS heeft iig géén gebrek aan olie gehad :+
 
  • Leuk
Waarderingen: SP1R
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan