Resultaten plug of plu

Band pluggen of plu en wat geberude er?

  • Plu: lang mee gereden

    Stemmen: 35 55,6%
  • Plu: band liep langzaam leeg

    Stemmen: 1 1,6%
  • Plu: klapband

    Stemmen: 0 0,0%
  • Plug: lang meegereden

    Stemmen: 25 39,7%
  • Plug: band liep langzaam leeg

    Stemmen: 2 3,2%
  • Plug: klapband

    Stemmen: 0 0,0%

  • Totaal aantal stemmers
    63

Sphyrnidus

MF veteraan
29 jun 2004
6.839
993
Zuid Holland
Omdat er op facebook een heftige discussie gaande is over pluggen en plu's en omdat je op FB geen poll kan neerzetten, voor zover ik weet dacht ik eens onderzoek doen op het aloude M-F.
Het gaat mij dus om de resultaten, niet over de emotie (levensgevaarlijk en zo)
Ik vond hier wel een eerdere poll, maar die was uit 2004.
 
2 banden opgereden met een plug beide banden binnen 1500 km na nieuw lek. Beide banden op na +- 6000 km geloof ik. Banden bleven prima op spanning.
Zelf de plug gezet, en zal het in de toekomst bij een lekke band weer doen. Werkt prima.
 
Ik heb een plug en een plu beide meerdere keren opgereden. Toch voel ik mij iets prettiger bij een pluutje.
 
Meerdere banden met proppen opgereden. Ook nu weer een prop in de band. Nooit problemen mee gehad. Nooit gemerkt dat er een prop in de band zit. Ook niet vol gas rechtdoor. Of vol gas de bocht door (nee, dat kan ik niet).
 
Kom op jongens laat je eens horen. Ik ben vooral ook zo benieuwd of iemand weet te melden dat er daadwerkelijk een ongeluk is gebeurd, zoals sommigen stellen dat vast en zeker het gevolg is van deze reparaties, Of toch op zijn minst een klapband.
 
12 euro voor dit setje? Of alleen de rubber pluutjes.

full



inmiddels plu's besteld
12€ voor 24 stuks dus ik ben voorzien
 
Met mijn laatste 690 Duke 3 een goede 2000km met een prop rond gereden midden op het loopvlak van de achterband. Meerdere malen over de 200km/h mee gereden en lange hogesnelheid wheelies mee getrokken, niks van gemerkt tot dat de band echt aan vervanging toe was, toen begon deze heel langzaam leeg te lopen zonder profiel op de band.
 
Ik heb 1 keer een plug in mn band gezet, op weg naar huis vanuit de Dolomieten. Bij thuiskomst moesten er toch al nieuwe bandjes op, dus behalve dat daggie (700km ofzo) verder geen ervaring mee.

Ik mis de optie: Veter erin, ging prima voor een dagje.
 
Ik had een vrij nieuwe Bridgestone achterband. Jammer zat ineens een dikke schroef in.
Karkas was niet echt beschadigd. Gerepareerd met een plug.
Ik heb de band nog helemaal kunnen gebruiken. Wel heb ik meermaals de band rondom de plug gecontroleerd. Nooit meer iets aan de band gemerkt. Ik ben er zelfs nog mee naar Sicilië gereden.
 
Zowel met auto als motor wel eens plu-tje gehad,nooit problemen.

Met de bezorg scooter wel eens zelf een veter getrokken,toen de band op was, (glad) begon hij te lekken langs de veter,maar als je ook voelt hoe dun hij nog maar is,is dat ook niet raar. Ook prima meegereden trouwens
 
Prop nog 2000 km mee gereden toen was de band kaal. Zelfs nog tussendoor eraf gehad om te wisselen naar circuitbanden en terug erop.
 
Kom op jongens laat je eens horen. Ik ben vooral ook zo benieuwd of iemand weet te melden dat er daadwerkelijk een ongeluk is gebeurd, zoals sommigen stellen dat vast en zeker het gevolg is van deze reparaties, Of toch op zijn minst een klapband.
Een klapband is een rariteit. Net als bij autobanden.

Er zijn meerdere dingen tegelijkertijd mis, wil dat gebeuren.

Stel dat of een prop, of een pluutje volledig los laat. Dan duurt t nog 10 tot 20 sec voordat de band geheel leeg is. Afhankelijk van inhoud band en omvangrote gaatje, natuurlijk.

Dat een ongeval kan plaatsvinden doordat een band td leeg is, dat is zo. Dat kan ook met een niet gerepareerde beschadiging.


Grote verschil tussen prop en plu is;
Pluutje is veel betrouwbaarder als t gaat om duurzaamheid
Bij zetten plu, kan de band wel aan de binnenkant geïnspecteerd worden.
En gemakkelijk weer gebalanceerd
Pluutje is duurder
Prop kan wel onderweg gezet worden.
 
De tegenstanders zeggen altijd dat een klapband kan optreden en dat het daarom levensgevaarlijk is. Ik heb echter nooit gehoord dat iemand verongelukt is door een plug. Ik heb nooit plug of plu gehad, m'n lief wel in het noorden van Finland. Die moest er dus wel mee doorrijden .
Ik heb, zeker in de vakanties naar verre oorden wel een setje bij me.
Maar er moeten nog wel wat meer mensen reageren voor we een conclusie kunnen trekken :)
 
als het gat op het loopvlak zit, zet ik een plug vervolgens eventje rijden en een goede burnout erachter om alles beetje goed te sealen.

Ik heb altijd gehad dat het leeg liep, maar zeer traag. zeg maar elke week was er 0.1bar gezakt.. soms 0.5(maar dat voel je wel meteen dus ga je weer oppompen)

ik zou het zo weer doen indien de gat op het loopvlak bevindt
 
Volgens mij kan je alleen maar een klapband krijgen bij een band met binnenband. Dan moet ergens het karkas van de buitenkant een gat hebben waar de binnenband door naar buiten kan steken en ineens klapt.

Zelf nooit een plu of een plug gebruikt. Wel een kloddertje secondelijm in het gat geperst dat door een kopspijker veroorzaakt was waardoor de band in 24 uur leeg liep. De band in 2 jaar tijd volledig op kunnen rijden zonder merkbaar drukverlies.
 
Laatst bewerkt:
Maat van me heeft een lekke achterband gekregen door een loskomende plu of plug, dat weet ik niet meer.
Ding zat er bij aankoop al in, hij wist het niet. Geeft leuke zwabbereffecten bij 160+. Gelukkig stil kunnen zetten zonder ongeluk.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb 1 keer een plug in mn band gezet, op weg naar huis vanuit de Dolomieten. Bij thuiskomst moesten er toch al nieuwe bandjes op, dus behalve dat daggie (700km ofzo) verder geen ervaring mee.

Ik mis de optie: Veter erin, ging prima voor een dagje.

Eem veter is toch een ander woord voor prop? Of niet?

Met prop bedoel ik deze dingen. Dat is toch hetzelfde als een veter? :?

bandenreparatieset-set-voor-auto-motor-scooter-etc.jpg
 
Kom op jongens laat je eens horen. Ik ben vooral ook zo benieuwd of iemand weet te melden dat er daadwerkelijk een ongeluk is gebeurd, zoals sommigen stellen dat vast en zeker het gevolg is van deze reparaties, Of toch op zijn minst een klapband.
je bent op zoek naar spanning dus hahahaha

ik heb een maat die ooit een lekke band had na een plug gezet te hebben, omdat het zn 1e plug was ben ik bang dat hij het niet echt goed gedaan heeft

niet spannend genoeg, sorry
 
Terug
Bovenaan Onderaan