45km te hard

Aanvechten of betalen?

  • aanvechten

    Stemmen: 3 7,3%
  • betalen

    Stemmen: 38 92,7%

  • Totaal aantal stemmers
    41
ja ik weet haast wel zeker dat het natte vinger werk is geweest, maar ik durf het niet aan te vechten aangezien ik hier op t forum laatst ook over die gozer heb gelezen die toen nog een hogere straf kreeg omdat de agent hem "al gematst had"
ik zou idd ook gewoon betalen ;( je zegt het zelf al, als je de verkeerde rechter treft, dan ben je de :X

zeker omdat het ook binnen de bebouwde kom is, ik denk niet dat een rechter er begrip voor heeft, 45 km pu te snel, en dat binnen de bebouwde kom.

 
Laatst bewerkt:
Hoe kunnen ze in godsnaam je een hogere straf geven? Zeggen dat je NOG harder gereden hebt?
Laat die meetapparatuur maar zien dan.
Volgens mij heeft die agent namelijk geen geijkt schattingsvermogen... Kan het fout hebben natuurlijk :9

Waarvoor is een rechter ook alweer? Oja...

Dus kan hij een hogere strafmaat bepalen? Jazekers...

:W
 
Duidelijk gevalletje melkkoe :(

Oom agent kan niks bewijzen, maar in de rechtbank zal meneer de
rechter oom agent wel gelijk geven?? :?

Hoe bedoel je krom |(
 
Als je echt alleen maar doorgetrokken hebt en meteen het gas weer los, dan zou ik het zeker aanvechten.
Er is geen enkele agent in de wereld die zonder apparatuur dan een correcte meting kan doen.
Als jij bv zegt dat je niet boven de 80 bent geweest zal hij dat nooit tegen kunnen spreken.
Het is voor hem maar natte vinger werk geweest als ik het zo hoor.

Veel succes iig.
Gelukkig hoeft hij dat ook niet tegen te spreken... Jij moet aan kunnen tonen dat je niet zo hard gereden hebt als hij zegt. Niet andersom. Je moet dus wel knap stevig in je schoenen staan, wil je op die grond de boete aanvechten.

Lees voor de gein deze post ook nog eens: http://www.motor-forum.nl/forum/topic/138344/singlepost/5253204

Duidelijk gevalletje melkkoe :(

Oom agent kan niks bewijzen, maar in de rechtbank zal meneer de
rechter oom agent wel gelijk geven?? :?

Hoe bedoel je krom |(

6)Het woord van een agent is voldoende bewijs. Of ie nu in functie is of niet. Wil je dat weerleggen, zul je dus met (meerdere) getuigen moeten komen die het weerspreken of met bewijs moeten komen dat het niet waar is. Punt 6 kun je dus ook wel schrappen uit het lijstje.

Is ook wel logisch ook, anders kon je tegen iedere constatering wel in beroep gaan. Bij 99 van de 100 (verkeers)overtredingen is er geen ander bewijs dan de constatering van een agent. Om dit te ondervangen leggen agenten een eed af de waarheid te spreken wanneer ze beëdigd worden. Om die reden is het woord van een agent voldoende bewijs op zichzelf. Het staat iig sterker dan het woord van een (enkele) burger.

Edit: natuurlijk voelt het alsof de agent in kwestie het persoonlijk op jou gemunt heeft als je een boete krijgt. En het zal ongetwijfeld wel eens voorkomen dat een agent misbruik maakt van zijn bevoegdheden om iemand een hak te zetten. Agenten zijn ook mensen en daar heb je nu eenmaal rotte appels bij zitten.
Maar in 9999 van de 10000 gevallen zal de agent gewoon noteren wat ie ziet (of iig denkt gezien te hebben). Al was het maar omdat de agent er helemaal niets mee wint om jou een boete te geven, maar het wel grote gevolgen voor hem persoonlijk kan hebben als ie betrapt wordt op meineed.

Realistisch gezien, zit je natuurlijk zó ruim boven de 100kph als je je motor ff een keer goed lostrekt. Toerenbegrenzer in tweede versnelling op een beetje viercylinder zit al (ruim) op de 120kph. Tis balen dat ze je dan net snaaien, maar ja, shit happens. Wees blij dat je onder de 50kph te hard zat, anders kon je je motor naar huis duwen.
 
Laatst bewerkt:
....................
anders kon je je motor naar huis duwen.
Volgens mij mag dat niet eens, want dan ben je bestuurder.

Maar wat de TS is overkomen is de schrik van alle/menige motorrijder ([me]BeemerBeest inbegrepen).
Het zal wellicht ook van de situatie ter plaatse afhangen hoe de agent ermee omgaat.[/me]
 
hoe lang moet een agent eigenlijk achter je hebben gereden voordat hij een correcte snelheidsmeting kan doen? vanaf het moment dat hij mij volgde reed ik nl. ongeveer 100 meter iets van 60, toen wachten voor het stoplicht, toen doorgetrokken naar 90 over iets van 50 meter, daarna gas los en remmen voor de bocht, met 50 bocht door en uitgeaccelereerd weer naar iets van 90, daarna gas los en 60 rijden en toen kwam ie ineens naast me rijden
 
Laatst bewerkt:
heb mijn boete van 340eu ook net een weekje binnen, en de beste man reed ook niet al te lang met zijn motortje achter ons aan. maar die matste ons ook omdat er een "werk aan de weg bord" stond en hij vond dat die moest worden bij gedraaid op zondag. anders was het 79 km te veel, en had ik ook weer vrij moeten nemen van het werk om mijn verhaal te doen bij de rechter. nu was het 49 km te hard.
ga nu ook niet zeuren over de prijs van 20sec fun.
 
Als je echt alleen maar doorgetrokken hebt en meteen het gas weer los, dan zou ik het zeker aanvechten.
Er is geen enkele agent in de wereld die zonder apparatuur dan een correcte meting kan doen.
Als jij bv zegt dat je niet boven de 80 bent geweest zal hij dat nooit tegen kunnen spreken.
Het is voor hem maar natte vinger werk geweest als ik het zo hoor.
Volgens deze beredenering zou je dus nooit bekeurd kunnen worden voor dit soort uitspattingen. Als meer en meer van deze hormonaal gestoorde grapjassen bezwaar gaan maken vanwege het feit dat hun duidelijke overtreding niet met wetenschappelijke nauwkeurigheid gespecificeerd kan worden, rijden we straks allemaal met black-boxes of GPS gestuurde controle-apparatuur rond. Dan is zowel de pakkans als de meetnauwkeurigheid 100%. Zou je dan wel tevreden zijn? :?
 
hoe lang moet een agent eigenlijk achter je hebben gereden voordat hij een correcte snelheidsmeting kan doen? vanaf het moment dat hij mij volgde reed ik nl. ongeveer 100 meter iets van 60, toen wachten voor het stoplicht, toen doorgetrokken naar 90 over iets van 50 meter, daarna gas los en remmen voor de bocht, met 50 bocht door en uitgeaccelereerd weer naar iets van 90, daarna gas los en 60 rijden en toen kwam ie ineens naast me rijden

Jurisprudentie Twentse MotorClub:
Politie volgt auto te kort om snelheid goed vast te kunnen stellen.


Hof Leeuwarden

19 juli 2000

Iemand krijgt een sanctie van 220 gulden opgelegd omdat hij op de autosnelweg zou hebben gereden met een snelheid van 157 km/u (een overschrijding van >35 t/m 40 km/u). Een op een dienstmotor rijdende politieambtenaar volgde de automobilist �s avonds over een afstand van ongeveer 200 meter, met een vrijwel gelijkblijvende tussenruimte om deze snelheidsoverschrijding vast te stellen. Betrokkene gaat onder meer in beroep omdat hij de afstand waarover de meting werd verricht nogal kort vond. De kantonrechter was van mening dat een ervaren verbalisant bij deze afstanden in staat is de gereden snelheid behoorlijk waar te nemen.

Het hof was echter van mening dat bij een dergelijke snelheid (ruim 40 m/sec) de duur van de meting slechts enkele seconden is geweest en dat daarom in onvoldoende mate kwam vast te staan de dat werkelijk gereden snelheid van betrokkene boven de 155 km/u lag. Omdat betrokkene aangaf dat zijn snelheid volgens hem destijds lag tussen de 135 en 140 km/u, vernietigde het hof de beslissing van de kantonrechter en wijzigde de feitcode naar een overschrijding van >15 t/m 20 km/u, waarop een sanctie van 110 gulden staat.

Misschien heb je er wat aan.
 
hoe lang moet een agent eigenlijk achter je hebben gereden voordat hij een correcte snelheidsmeting kan doen? vanaf het moment dat hij mij volgde reed ik nl. ongeveer 100 meter iets van 60, toen wachten voor het stoplicht, toen doorgetrokken naar 90 over iets van 50 meter, daarna gas los en remmen voor de bocht, met 50 bocht door en uitgeaccelereerd weer naar iets van 90, daarna gas los en 60 rijden en toen kwam ie ineens naast me rijden

Hier verander ik dus ook mijn standpunt. Je bent 2 keer tot 90 doorgetrokken. Dat is idd een stuk makkelijker te schatten voor een agent dan 1 keer vol doortrekken en meteen gas los.

Btw, als je het voor laat komen dan natuurlijk NOOIT zeggen dat die agent je gematst heeft. Laat m dit zelf maar vertellen als ie dat nodig vindt.
 
hoe lang moet een agent eigenlijk achter je hebben gereden voordat hij een correcte snelheidsmeting kan doen?

Ach, de volgende keer pakt hij je gewoon op art. 5 en moet je je RBW inleveren. Daar hoeft hij voor te meten.
Wees blij dat je er met een bekeuring vanaf komt.
 
Ik heb voor 48 km te hard op een autoweg (100 km/u) een schikking ontvangen van € 340,-. Binnen de bb kom is toch duurder?? Dus volgens mij kun je op zo'n zelfde bedrag rekenen.

Suc6, altijd kut, maar gegokt en verloren moet je maar denken.
 
Hoe kunnen ze in godsnaam je een hogere straf geven? Zeggen dat je NOG harder gereden hebt?
Laat die meetapparatuur maar zien dan.
Volgens mij heeft die agent namelijk GEEN geijkt schattingsvermogen... Kan het fout hebben natuurlijk :9

Wel een geijkte teller!
;(
 
Ik vind het ZO'N onzin dat iedereen altijd alles wil aanvecthen. Weet je wat dat KOST en wie dat uiteindelijk moet BETALEN!!!!! Precies, WIJ.
Kijk, als je nou echt onterecht genaaid wordt (en ze heeft geen blond haar) dan heb je groot gelijk. Maar je zegt zelf al dat je te hard hebt gereden. So SHIT HAPPENS. Of ben ik nou een enorme moraal ridder?
 
Ik vind het ZO'N onzin dat iedereen altijd alles wil aanvecthen. Weet je wat dat KOST en wie dat uiteindelijk moet BETALEN!!!!! Precies, WIJ.
Kijk, als je nou echt onterecht genaaid wordt (en ze heeft geen blond haar) dan heb je groot gelijk. Maar je zegt zelf al dat je te hard hebt gereden. So SHIT HAPPENS. Of ben ik nou een enorme moraal ridder?


Ik denk niet dat iets in NL goedkoper gaat worden als wij geen bezwaarschiften ed. gaan indienen. Het maakt nix uit, voor ons althans, we zien er toch nix voor terug. En omdat wij de centen liever houden ipv de boete te betalen pakken wij elke kans om onder de boete uit te komen.

Dus bezwaar maken en voor de rechter laten komen.
Heb ik ook gedaan, en ben onder een boete van 220 euro uit gekomen.
 
Kansloos. Ze reden gewoon met "surveillance snelheid", dat is een snelheid die 20 - 30 km hoger ligt dan die van het overige verkeer, ook wel "inhalende surveillance"genoemd. Als je de maximumsnelheid blijft rijden, blijf je namelijk maar steeds achter diezelfde auto hangen, en dat schiet niet op. De bedoeling van dit soort surveillance is dat zoveel mogelijk weggebruikers je zien, en dus weten dat de politie aanwezig is. Heb gisteren toevallig door de IJtunnel gereden met een auto voor mij die de hele weg 45 km reed (vanwege werkzaamheden is 50 de max. snelheid in de tunnel) en daarbij meer in zijn spiegel keek dan voor zich. Vandaar het snelheidsverschil, als ik met de geldende max.snelheid de A2 zou afrijden, dan zt ik in Maastricht nog steeds achter dezelfde auto. Accepteer nou eens gewoon dat de politie wat harder mag rijden dan de rest. Daar is een reden voor. Óók zonder optische- en geluidssignalen.
 
ik reed gisteren langs de zee (Max 60 km/u). wordt ingehaald door 2 plicis motormuizen (>75km/u) die daarna, pm 5km verderop, gewoon gestopt waren en samen stonden te kletsen.. zal ik ze aangeven ?? -O-


Was in bovenstaande reactie even vergeten te quoten waarop ik reageerde....


full
 
Kansloos. Ze reden gewoon met "surveillance snelheid", dat is een snelheid die 20 - 30 km hoger ligt dan die van het overige verkeer, ook wel "inhalende surveillance"genoemd. Als je de maximumsnelheid blijft rijden, blijf je namelijk maar steeds achter diezelfde auto hangen, en dat schiet niet op. De bedoeling van dit soort surveillance is dat zoveel mogelijk weggebruikers je zien, en dus weten dat de politie aanwezig is. Heb gisteren toevallig door de IJtunnel gereden met een auto voor mij die de hele weg 45 km reed (vanwege werkzaamheden is 50 de max. snelheid in de tunnel) en daarbij meer in zijn spiegel keek dan voor zich. Vandaar het snelheidsverschil, als ik met de geldende max.snelheid de A2 zou afrijden, dan zt ik in Maastricht nog steeds achter dezelfde auto. Accepteer nou eens gewoon dat de politie wat harder mag rijden dan de rest. Daar is een reden voor. Óók zonder optische- en geluidssignalen.
Ja maar zij zijn groot en ik is klein. En das niet eerlijk! :( ;(
 
Terug
Bovenaan Onderaan