500 Euro Challenge 2021 : Kawa gpz 550 '82

Welkom bij het circus! Zit goed roest aan je tank. Heb je de boel al schoon geschuurd om de schade te bekijken?

Ik heb erg goede ervaringen met 2 componenten metaal epoxy. Zo heb ik voor de vorige editie een groot gapend gat gefixt in de vlotterbak van de carburateur evenals een tank gerepareerd met 'pinholes'.
 
Ik ben er nog niet mee bezig geweest maar ik heb geloof ik nog wel wat kneed metaal heb liggen.
Eerst maar is schuren idd
 
Plaatje overheen lassen. Ik heb wel eens een tank geprobeerd te fixen met 2K kit, stalplamuur en epoxy/glasvezelplamuur, maar het echt klote om vloeistofdicht te krijgen. Ik zou gewoon zoeken naar een andere.. bespaart je een hoop gedoe en gescheld :)
 
Ik hoef niet meer te lassen of gekke dingen te doen want heb een tank!

Niet de mooiste maar wel dicht ,😄
En voor maar 25€
IMG_20200828_212723.jpg
IMG_20200828_212713.jpg
 
Action rood. Zwarte band afplakken en het lijkt weer heel wat 🤣👍

Maar dat is juist de lol, met weinig kosten toch wat leuks fabrieken 😎

Succes (en hoe is de binnenkant er aan toe? )
 
Action rood. Zwarte band afplakken en het lijkt weer heel wat 🤣👍

Maar dat is juist de lol, met weinig kosten toch wat leuks fabrieken 😎

Succes (en hoe is de binnenkant er aan toe? )

Zo op het eerste gezicht leek het wel goed de tank zat nog bijna bijna benzine, maar toevallig een middel om de tank goed uit te kunnen spoelen?
 
Oude benzine uit de tank. Mijn “systeem”, vloeistof verwijderen (afvoeren als gevaarlijk afval, of opmengen in verse benzine en verstoken in de auto). Tank spoelen met verse benzine of wasbenzine.

Daarna benzinekraan eruit, gat van benzinekraan afgedicht azijnzuur erin om het aanwezige roest aan te pakken. Of als snel het schoon wil hebben via elektrolyse de tank reiningen (zoekfunctie op MF gebruiken, dan vindt je vast het nodige oa van ErikE).

Succes 😉
 
Zo op het eerste gezicht leek het wel goed de tank zat nog bijna bijna benzine, maar toevallig een middel om de tank goed uit te kunnen spoelen?
ik heb ooit eens een setje gekocht wat Tank Cure heet, om de binnen kant van een tank van een xj600 op te knappen, werkte prima.
 
Azijnzuur of citroenzuur. Tank vullen met azijn, tijdje laten staan zeg 24 uur, dan spoelen met water en daarna spoelen met wat spiritus (neemt het laatste water goed op. Daarna zorgen voor een vette laag om nieuwe roest te voorkomen (bijv lampolie). Daarna de benzine kraan weer monteren.

Je kan de azijn vervangen voor citroenzuur (overigens zal je citroenzuur in water moeten oplossen).

Succes (bovenstaande heeft goed gewerkt bij de inwendig verroeste tank van mijn YX600 Radian).
 
Azijnzuur of citroenzuur. Tank vullen met azijn, tijdje laten staan zeg 24 uur, dan spoelen met water en daarna spoelen met wat spiritus (neemt het laatste water goed op. Daarna zorgen voor een vette laag om nieuwe roest te voorkomen (bijv lampolie). Daarna de benzine kraan weer monteren.

Je kan de azijn vervangen voor citroenzuur (overigens zal je citroenzuur in water moeten oplossen).

Succes (bovenstaande heeft goed gewerkt bij de inwendig verroeste tank van mijn YX600 Radian).
Citroenzuur haal je bij de toko voor weinig, zijn witte kristallen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan