FreddyCzan
Rookie
- 24 apr 2019
- 2
- 8
Na in 2019 als support van ErikE meegereden te hebben op mijn eerste aangeschafte motor (Kawasaki ER-5) heb ik besloten om in 2021 weer mee te gaan. Niet als support deze keer, maar als deelnemer.
De vraag was alleen op welke motor er gereden ging worden. Onder het genot van het nodige gerstenat in de lokale kroeg besloot ErikE dat ik op een motor moet rijden waarvan het verschil in vermogen net zo groot is als tussen de motoren van zijn eerste challengetrippen (1ste op honda cb 450, 2de op Yamaha FJ 1200). Aangezien ik geen mening heb, deed ik wat mij werd opgedragen en ging ik op zoek naar een motor van minimaal 132 pk.
Niet lang daarna op een Kawasaki ZX10 Tomcat gestuit op MF. Afspraak gemaakt en gekocht voor €450,-. Aangezien hij gewoon reed kon er meteen een testritje naar huis worden gemaakt.
Na aanschaf nog een paar ritjes mee gereden voordat ik hem geheel na wilde lopen (mijn andere motor, Versys 650, had kuren en ik wilde wel blijven rijden).
Uiteindelijk deed de Versys het weer en kon Tom naar de sleutelplaats worden gereden. Starten deed hij moeilijk, aan het eind van de straat sloeg hij af en toen ik achterom keek bleek er meer benzine op straat te liggen dan dat er nog in tank zat. Tom is dus weer wandelend terug gezet op zijn plek en omdat ik vlak daarna ging verhuizen is er sinds die tijd nog vrij weinig veranderd aan de staat waarin Tom verkeerd.
Er moeten nog een paar dingen gebeuren in huis, maar verwacht binnen enkele weken te kunnen starten met het opknappen van Tom.
De vraag was alleen op welke motor er gereden ging worden. Onder het genot van het nodige gerstenat in de lokale kroeg besloot ErikE dat ik op een motor moet rijden waarvan het verschil in vermogen net zo groot is als tussen de motoren van zijn eerste challengetrippen (1ste op honda cb 450, 2de op Yamaha FJ 1200). Aangezien ik geen mening heb, deed ik wat mij werd opgedragen en ging ik op zoek naar een motor van minimaal 132 pk.
Niet lang daarna op een Kawasaki ZX10 Tomcat gestuit op MF. Afspraak gemaakt en gekocht voor €450,-. Aangezien hij gewoon reed kon er meteen een testritje naar huis worden gemaakt.
Na aanschaf nog een paar ritjes mee gereden voordat ik hem geheel na wilde lopen (mijn andere motor, Versys 650, had kuren en ik wilde wel blijven rijden).
Uiteindelijk deed de Versys het weer en kon Tom naar de sleutelplaats worden gereden. Starten deed hij moeilijk, aan het eind van de straat sloeg hij af en toen ik achterom keek bleek er meer benzine op straat te liggen dan dat er nog in tank zat. Tom is dus weer wandelend terug gezet op zijn plek en omdat ik vlak daarna ging verhuizen is er sinds die tijd nog vrij weinig veranderd aan de staat waarin Tom verkeerd.
Er moeten nog een paar dingen gebeuren in huis, maar verwacht binnen enkele weken te kunnen starten met het opknappen van Tom.