54 te hard.. gelaserd

egbert1987

Rookie
3 dec 2007
23
0
Ben zonet mijn rijbewijs kwijtgeraakt. Reed 179 waar je 120 mag. Komt dus neer op 54 kmpu te hard. Ben ook nog beginnend bestuurder.

Weet iemand misschien hoe hoog de bekeuring zou kunnen zijn? en of ik ook nog een cursus ofzo moet volgen?
 
Ai, da's zuur zeg :/
Op de snelweg gelaserd hoor en zie je niet vaak.

Geen idee wat de gevolgen zijn, maar wens je wel succes :Y
 
Bekijk de site van flitsservice door....zat 50+ daar... en nee geen leeftijd.
 
Laatst bewerkt:
Cursus meestal niet, dat is alleen als je een gevaar bent voor het overige verkeer. Dus (veel) te hard bij werkzaamheden, onverantwoord inhalen etc.

Je bent iig een punt kwijt (hoewel daar ook niet echt veel van terecht komt begreep ik laatst uit de media ;)) en ik zou rekenen op een boete die wel tegen de 400 euro aan zal lopen als het je eerste keer is.

overschrijding van 50 tot 55 km/h


€ 510

bron: Boetebase - Openbaar Ministerie

Kijk ook gelijk even hier, misschien valt er nog onderuit te komen, altijd proberen:

Toepassing Wet Openbaarheid van Bestuur bij strafrecht : WOB helpdesk • Flitsservice.nl
 
Laatst bewerkt:
Hoop niet dat je die cursus moet volgens kost volgens mij 3 dgn en 250 euro per dag bovendien een punt op je rijbewijs en de boete |( Wordt je niet vrolijk van :N Maar ja wie zijn billen brandt :+
















Heb net ook 104 euro mogen aftikken maar das kinderspel ivm met jij flikt :X
 
Geen leuke berichten lees ik zo.. Daar gaat m'n vakantiegeld.......
Dit is trouwens mijn eerste overtreding in de tijd dat ik mijn rijbewijs heb.

A7 Drachten - Heerenveen
 
Laatst bewerkt:
Hoop niet dat je die cursus moet volgens kost volgens mij 3 dgn en 250 euro per dag bovendien een punt op je rijbewijs en de boete |( Wordt je niet vrolijk van :N Maar ja wie zijn billen brandt :+
















Heb net ook 104 euro mogen aftikken maar das kinderspel ivm met jij flikt :X

volgens mij kost die cursus zelfs 750 euro, asociaal veel weer zoals gewoonlijk :r
 
ze hebben mij toen gepakt....op de snelweg en omdat het mijn 2 keer was.
Koste mij dit €750,00 en 2 maanden rijbewijs ontzegging.
Dus doe rustig aan...ik pas nu wel op met de blade :P
 
als de feitcode VM055 is gaat dit je precies 440 euro kosten. en een jaartje heel rusitg aan doen. niet meer boven de 30 kilometer te hard, anders kun jij je ff bij de rechter verantwoorden.
wel klote voor je.
ben zelf 3 weken gelden gepakt met 49 te hard in 60 km zone. kost me ff 400 euro.
 
volgens mij kost die cursus zelfs 750 euro, asociaal veel weer zoals gewoonlijk :r

grapjas :+ O-)


Geen leuke berichten lees ik zo.. Daar gaat m'n vakantiegeld.......
Dit is trouwens mijn eerste overtreding in de tijd dat ik mijn rijbewijs heb.

A7 Drachten - Heerenveen

Eens moet de eerste keer zijn. En wees blij dat het 'maar' 54 te hard is op de snelweg. Het had ook 70 te hard kunnen zijn en dan kon je 4 maanden gaan fietsen.
 
in de 70er jaren konden we nog wel een beetje racen ,....we waren toen al hotemetoten als we brommers hadden die 190 km/u haalden .
Vergeleken met nu stelt die snelheid "niks" meer voor ,......en met die camera's en traject-metingen en laser-pistooltjes is 't gelijk aan russische roulette.

Ik maak me geen zorgen op mijn plofbrommertje.... ;)
 
Volgende keer flink gas bij geven als je toch al gelaseerd bent })

A: Met zeer hoge snelheid is je plaat moeilijk te lezen ;)
B: Een tennisbal die een SS inhaald, dacht het niet :N
C: Bij niet staandehouding nemen ze niet direct je RBW in beslag, maar komen ze hem bij je thuis ophalen :P

Maar naar mijn mening ben je asociaal bezig als je met deze snelheden over de snelweg rijdt met allerlei ander verkeer :+
Als je zo hard wil rijden doe je dat op een dijk :+
 
Laatst bewerkt:
Flagge-Deutschland.jpg


Ik weet het, je hebt er nu geen hol aan, maar gas geven in nederland is vrijwel onmogelijk geworden... :(
 
Volgende keer flink gas bij geven als je toch al gelaseerd bent })

A: Met zeer hoge snelheid is je plaat moeilijk te lezen ;)
B: Een tennisbal die een SS inhaald, dacht het niet :N
C: Bij niet staandehouding nemen ze niet direct je RBW in beslag, maar komen ze hem bij je thuis ophalen :P

Maar naar mijn mening ben je asociaal bezig als je met deze snelheden over de snelweg rijdt met allerlei ander verkeer :+
Als je zo hard wil rijden doe je dat op een dijk :+

LOL _O- lekdijk af met 200+ Uhhhh.... nee dank u.


Maar wel lekker klote dat je even je RBW mag af staan.
Ach ik verwacht er ook nog eentje van anderhalve week terug. Zal ook wel weer aan de prijs zijn vrees ik. Tja risico van het vak denk ik dan maar weer O-)
 
Gelaserd, dus ook staande gehouden? Dan is er weinig ontsnappen aan denk ik. En ach, zoveel te hard rijden is nu eenmaal risico nemen: nu (max) 10 dagen je zonde overdenken, uithuilen, betalen en (bijna) opnieuw beginnen. Het is een hoop geld, maar als je het hebt, kom je er ook wel weer overheen.

ybuddie: Hoef je maar een jaar op te letten en onder de 30 km/u te hard te rijden? Ik dacht vijf jaar of iets dergelijks, maar ik heb het ook niet echt uitgezocht. Een jaar zou mooi zijn, dan hoef ik nog maar ehm.... 48 weken op te passen!
 
Ik rij bijna dagelijks over de A7. Als ik 's avonds uit mijn werk kom is de A7 vaak helemaal leeg. Waarom wordt de snelheid daar niet gewoon vrijgegeven naar 150 km/u.
:?
En zo zijn er vast nog wel een paar snelwegen in ons landje.
 
Korte les: registratie grove verkeers overtredingen deel 1

Wanneer men een verkeers overtreding begaat met 30> (40> op autosnelwegen) wordt deze geregistreerd. Hieronder vallen ook, het rijden met alcohol en artikel 5 overtredingen.
En nog enkele dingen.
Dit geld trouwens ook voor flitsboetes waarbij geen staande houding is verricht!
Kenteken houder is verantwoordelijk !

Deze blijven 5 jaar in het dossier aanwezig, bij opnieuw een overtreding die niet onder de wet mulder vallen zal in de officier van justitie de vorige overtreding meenemen bij het bepaen van de strafmaat. (gevolg, hoger boete, langere inbeslagname, tot inbeslagname motorvoertuig aan toe als je het heel heeel heeeel bont maakt)

Na 5 jaar zal deze overtreding verdwijnen uit het systeem
De 5 jaar gaan in na de laatste verkeersovertreding die geregistreerd wordt!

Dus helaas zul je 5 jaar iets rustiger aan moeten doen, helaas :(
 
Laatst bewerkt:
3 jaar geleden precies hetzelfde ook 179. Vanaf Joure achter me en bij Drachten moest ik eraf.
Ik moest toen 380 euro betalen en een punt>
Rijbewijs had ik vrijdag weer thuis, zondag moest ik em inleveren bij de agent. Ik heb nog wel naar de officier van justitie gebeld, dat heeft zo ie zo geholpen.
 
Geen leuke berichten lees ik zo.. Daar gaat m'n vakantiegeld.......
Dit is trouwens mijn eerste overtreding in de tijd dat ik mijn rijbewijs heb.

A7 Drachten - Heerenveen


Hoop ik voor jou dat ze je niet gepakt hebben op die stukken waar je maar 90 km/h mag.
Want dan wordt het nog erger..... '(
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan