54 te hard.. gelaserd

[afbeelding]

Ik weet het, je hebt er nu geen hol aan, maar gas geven in nederland is vrijwel onmogelijk geworden... :(

Ik rij elke dag in Duitsland en je kan hier niet meer overal knallen ;)
Heb zelf gisteren Duitse fanmail gekregen, voor bumperkleven :?
Ik reed 147 km en dan moet je 73 meter afstand houden op je voorganger, ik had 27,71 meter afstand. Er stond nog geen geldbedrag bij, maar met een beetje zoeken, kwam ik erachter dat ik € 180,- moet aftikken. Het had maar 0,71 meter gescheeld of ik moest € 250,- betalen en 1 maand rijontzegging.....

Maar eigen schuld, dikke bult ;)
 
Ben zonet mijn rijbewijs kwijtgeraakt. Reed 179 waar je 120 mag. Komt dus neer op 54 kmpu te hard. Ben ook nog beginnend bestuurder.

Weet iemand misschien hoe hoog de bekeuring zou kunnen zijn? en of ik ook nog een cursus ofzo moet volgen?
Balen... Waar stonden ze te laseren? (aangezien ik er ook wel eens langskom) :?
 
Korte les: registratie grove verkeers overtredingen deel 1

Wanneer men een verkeers overtreding begaat met 30> (40> op autosnelwegen) wordt deze geregistreerd. Hieronder vallen ook, het rijden met alcohol en artikel 5 overtredingen.
En nog enkele dingen.
Dit geld trouwens ook voor flitsboetes waarbij geen staande houding is verricht!
Kenteken houder is verantwoordelijk !

Deze blijven 5 jaar in het dossier aanwezig, bij opnieuw een overtreding die niet onder de wet mulder vallen zal in de officier van justitie de vorige overtreding meenemen bij het bepaen van de strafmaat. (gevolg, hoger boete, langere inbeslagname, tot inbeslagname motorvoertuig aan toe als je het heel heeel heeeel bont maakt)

Na 5 jaar zal deze overtreding verdwijnen uit het systeem
De 5 jaar gaan in na de laatste verkeersovertreding die geregistreerd wordt!

Dus helaas zul je 5 jaar iets rustiger aan moeten doen, helaas :(

dacht dat het 2 jaar was.......?

heb zelf iets meer dan een jaar terug op hemelvaart onderweg naar zandvoort voor motorday ook een prent gehad voor 49 km te hard.
was met een vriend onderweg,hij op een zx-12r en ik op de door biggelaar getunde monster s4r.

wij reden om een uurtje of half 8 s'ochtends op de a9 richting rottepolderplein,daar waar de weg 4 banen breed is en nul komma niks aan verkeer.........(het was immers hemelvaart en dat was een dag na koninginnedag)

tot de afslag haarlem noord was het een streep volgas,bij haarlem noord eraf en verderop (meen op de n205) een km of 4 bij de texaco de tank nog even vullen.
hadden de tank al halfvol toen de klpd op de motor aan kwam gieren......... -O-

vanaf lijnden zat hij al achter ons aan en heeft ons nooit bij kunnen houden..
we zijn ontzettend gematst door deze diender want we hadden in principe de hele handel op marktplaats kunnen zetten.
zijn bmw k1200 weet ik het,liep niet harder dan 240 kmph en wij verdwenen vrolijk aan de horizon.
reden genoeg dus voor meneer om bij staande houding ons hierop even aan te spreken.

we hebben beide een kleine 400 euro mogen aftikken en tevens een vermelding op de dodenlijst van voormalig koos spee voor een aantal jaar.
gezien het feit dat het vele malen harder ging dan de 49 kmph te hard zijn we er toch nog goed vanaf gekomen.......geen kwaad woord over deze agent dus.

dacht alleen dat de "proeftijd" maar een jaar of 2 zou zijn??
 
Laatst bewerkt:
faithy, kom er maar in!

btw @ marve: snelheidsoverschrijding op de snelweg is goedkoper. Denk aan een bedrag van 430 euro oid?
 
Geen leuke berichten lees ik zo.. Daar gaat m'n vakantiegeld.......
Dit is trouwens mijn eerste overtreding in de tijd dat ik mijn rijbewijs heb.

A7 Drachten - Heerenveen

Ai jammer..... Het is wel zo'n heerlijke racebaan snelweg die A7. Ik woon dan vlak bij Amsterdam waar deze begint (of eindigt), maar zodra men hier op de A7 komt gaat het tempo inderdaad omhoog.

Eem vriend van mij is onlangs zijn rijbewijs kwijt geraakt. Reed 130 waar je 70 mocht en maakte een wheelie. Hij kreeg em binnen 10 dagen terug.... wel is hij inmiddels 670 euro lichter en een punt is er inderdaad af.
 
Laatst bewerkt:
wij reden om een uurtje of half 8 s'ochtends op de a9 richting rottepolderplein,daar waar de weg 4 5 banen breed is en nul komma niks aan verkeer.........(het was immers hemelvaart en dat was een dag na koninginnedag)

tot de afslag haarlem noord was het een streep volgas,bij haarlem noord eraf en verderop (meen op de n205) een km of 4 bij de texaco de tank nog even vullen.
hadden de tank al halfvol toen de klpd op de motor aan kwam gieren.........

vanaf lijnden zat hij al achter ons aan en heeft ons nooit bij kunnen houden..

detail: 't afslag Haarlem zuid. Noord bestaat niet.
Mooie bochten daar 8-) waar je maar 70 mag
 
Ik gok op +- 500 euro boete + cursus van +-700 euro...

Het zal wel schelen als je niet eerder voor zoiets gesnapt bent.

Overigens kan ik me moeilijk voorstellen dat je gelaserd bent op de snelweg... Waar stonden ze dan? Hebben ze niet gewoon achter je aan gereden ofzo?

groeten, Karl
 
Op de snelweg was het toch 60 te hard rijbewijs kwijt??
En in een 30 zone bij 60 per uur kwijt toch?
 
Weet iemand hoelang zo een voorval geregistreerd blijft? ik had nl vorig jaar 58 te hard op 80 km weg......1e keer, en kostte me toen 470.

Wel handig om te weten hoelang ik dit in mijn achterhoofd moet houden....
 
maar ,...zeg nou 'ns eerlijk jongens ,....wat is 'r nou aan om met "de zelfde kans om gepakt te worden" als in je "opgevoerde-bromfiets-tijd" ?.....
Dat is toch gewoon klote om zo een 150 pk motorfietsie te moeten berijden ? :N :/
 
iedereen nog effe zo'n 25 jaartjes wachten ,...dan begroeten we mekaar vriendelijk op tragere Harley's :) :) :)
 
Ik ben 3 jaar terug geflitst met 124 waar je 70 mocht (ook 54 te hard dus).. een jaar voorwaardelijk en 365 Euro boete.

Maar niet staande gehouden, wellicht een verschil.
 
Laatst bewerkt:
de agent die mij staande heeft gehouden zij tegen mij dat ze kijken tot een jaar terug. heb je in dat jaar wat staan aan overtreding, dan kijken ze weer een jaar terug, enz.
heb je het een jaar niks boven de 30 kilometer te hard dan kijken ze niet verder, en begin je eigenlijk weer van voorafaan.
 
Ze stonden te lazeren op een viaduct. Daar mag je (gelukkig) 120.

Eindje verderop moet je inderdaad 90 rijden.

Werd vervolgens ingehaald door een politiemotor, met een stopteken.
 
Laatst bewerkt:
:( Nah ja ik heb je even gesteund op waldnet ;) Altijd die nuvere figuren daar die nooit wat verkeerd doen!
 
Ze stonden te lazeren op een viaduct. Daar mag je (gelukkig) 120.

Eindje verderop moet je inderdaad 90 rijden.

Werd vervolgens ingehaald door een politiemotor, met een stopteken.


25kw niks voor jou..... :P


Helaas joh gewoon beetje pech. en de volgende x niet harder van 30km per uur dan toegestane snelheid. Dan houd je je rijbewijs en is ie niet geregistreerd en geen punt eraf.

Soms gebeurd 't wel een dat 't gas te ver open gaat dat is het nadeel van zoveel pk's

(als je eenmaal geregistreerd staat blijft dat heel lang aan je vast zitten!!!!)
 
Laatst bewerkt:
Weet iemand hoelang zo een voorval geregistreerd blijft? ik had nl vorig jaar 58 te hard op 80 km weg......1e keer, en kostte me toen 470.

Wel handig om te weten hoelang ik dit in mijn achterhoofd moet houden....

Topic gelezen of heb je direct maar gereageerd? |(
 
daar dat stuk kun je toch al zo lekker knallen...
geloof dat ze daar wel vaker staan...
ik heb ze ook daar gezien, ehm ehm, dat was de dag van de eerste onk race in assen..
toen hadden ze daar een r1 stil gezet op de vluchtstrook...
maar die boetebedragen kun je toch gewoon opzoeken op internet?
 
Terug
Bovenaan Onderaan