56km op motor die nieuw uit showroom zou komen???

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zou mij ook storen. Je koop een nieuwe omdat je een nieuwe wilt. Een verse. Die nog niet is bereden. Zelf de eerste km’s erop zetten, ontmaagden. Dat.

Misschien was er een klant die zo’n zelfde wilde kopen, geen demo voorhanden, dus hop groene plaat erop en rijd maar ff een stukje? Maar niet te ver want het is een verkochte.

Bij B. in L. gekocht toevallig? :r

De andere B. maar dan in Noord Scharwoude ben ik uitermate vriendelijk geholpen door de eigenaar toen ik ik de markt was voor een Tiger 1200. Zou daar gerust de motor in onderhoud durven doen.
En dat kan dus niet bij een Triumph. Voor het garantie logboek moet er door de dealer mee gereden worden, de begin en eindstand van de proefrit moeten in het dealersysteem ingevoerd worden. De neeste dealers zetten daarna de totaal- en dagteller weer op 0, de dealer waar ik veel zaken mee doe doet dat niet, die is er transparant over richting de klanten.

Plus dat de motoren op de fabriek ook al op de proefbank gelopen hebben.....
 
En dat kan dus niet bij een Triumph. Voor het garantie logboek moet er door de dealer mee gereden worden, de begin en eindstand van de proefrit moeten in het dealersysteem ingevoerd worden. De neeste dealers zetten daarna de totaal- en dagteller weer op 0, de dealer waar ik veel zaken mee doe doet dat niet, die is er transparant over richting de klanten.

Plus dat de motoren op de fabriek ook al op de proefbank gelopen hebben.....
Inderdaad. Beetje spijkers op laagwater zoeken. Wat denk je van auto’s… die worden ook de boot op en afgereden en test gereden in de fabriek. En daar wordt niet netjes mee omgegaan in de haven kan ik je vertellen, sterker nog best wel eens wat schade. Maar zolang t hersteld is weet een klant er niks van _O-
 
Wat ik bij de Quickshifter op mijn Ducati's wel merk is, hoe hoger in toeren, hoe beter ze werken. Als je gewoon op je elfendertigst rijdt en rustig opschakelt kun je beter de koppeling gebruiken. Maar daar is de quickshifter ook voor gemaakt he, het snel schakelen tijdens volle acceleratie....
Mijn Ducati schakelt bij alle toerentallen prima , wel gevoelig voor de spanning van de ketting
 
Natuurlijk is een demo motor met 56 km op de teller verkopen als nieuw oplichting.
Goeie grap. Wat ik een beetje proef is dat TS een beetje teleurgesteld is dat de teller niet gereset is door de dealer. Vraag of dat alsnog kan. Dan is hij weer nieuw.
 
Ik ken de motor en de dealer niet, maar ik schat dat er zoiets gebeurd is als "aflever-proefrit, constateren dat er iets niet in orde is, verhelpen voor aflevering, nog een teststukje om vast te stellen dat het nu wel goed is en verrek... Nu staat er 56 kilometer op de teller."

Ik zou er niet van wakker liggen :N
 
Laatst bewerkt:
Zou mij ook storen. Je koop een nieuwe omdat je een nieuwe wilt. Een verse. Die nog niet is bereden. Zelf de eerste km’s erop zetten, ontmaagden. Dat.

Misschien was er een klant die zo’n zelfde wilde kopen, geen demo voorhanden, dus hop groene plaat erop en rijd maar ff een stukje? Maar niet te ver want het is een verkochte.

Bij B. in L. gekocht toevallig? :r

De andere B. maar dan in Noord Scharwoude ben ik uitermate vriendelijk geholpen door de eigenaar toen ik ik de markt was voor een Tiger 1200. Zou daar gerust de motor in onderhoud durven doen.

Ken het gevoel. Vers begin.
Helaas kan dat soort quasi-autisme bij een nieuw voertuig niet. Er zal e.e.a. getest moeten worden.
In de voertuig wereld is tot een paar 10tal km's spiksplinter nieuw.

In de mmorpg wereld kan je wel echt op nul beginnen :+
 
Wat ik bij de Quickshifter op mijn Ducati's wel merk is, hoe hoger in toeren, hoe beter ze werken. Als je gewoon op je elfendertigst rijdt en rustig opschakelt kun je beter de koppeling gebruiken. Maar daar is de quickshifter ook voor gemaakt he, het snel schakelen tijdens volle acceleratie....
Absoluut, ik vind het ook onzin op een wegmotor maar als het erop zit moet het wel werken. En bij een QS is dat idd gas vol open en door de versnellingen blaffen.
 
Zou mij ook storen. Je koop een nieuwe omdat je een nieuwe wilt. Een verse. Die nog niet is bereden. Zelf de eerste km’s erop zetten, ontmaagden. Dat.

Misschien was er een klant die zo’n zelfde wilde kopen, geen demo voorhanden, dus hop groene plaat erop en rijd maar ff een stukje? Maar niet te ver want het is een verkochte.

Bij B. in L. gekocht toevallig? :r

De andere B. maar dan in Noord Scharwoude ben ik uitermate vriendelijk geholpen door de eigenaar toen ik ik de markt was voor een Tiger 1200. Zou daar gerust de motor in onderhoud durven doen.
Leuke illusie die je nooit zult beleven als je het zo letterlijk ziet, *D*D;( dat ontmaagden heeft een meestal ingehuurde uitzendkracht al voor je gedaan de boot op, of de trein, de vrachtwagen in, mocht het een levering in krat zijn de monteurs van de importeur of andere zaak waar die afgeleverd is met voorrecht de eerste die een startpoging zullen wagen om te weten dat ze het goedi n elkaar gezet hebben enz...
 
misschien ´verhaal´ halen bij de motorzaak (met een knuppel o.i.d. bij zich?)
of anders via de media zn gelijk proberen te halen

EDIT: Fast Bas was me voor ;)
 
Zou mij ook storen. Je koop een nieuwe omdat je een nieuwe wilt. Een verse. Die nog niet is bereden. Zelf de eerste km’s erop zetten, ontmaagden. Dat.

Misschien was er een klant die zo’n zelfde wilde kopen, geen demo voorhanden, dus hop groene plaat erop en rijd maar ff een stukje? Maar niet te ver want het is een verkochte.

Bij B. in L. gekocht toevallig? :r

De andere B. maar dan in Noord Scharwoude ben ik uitermate vriendelijk geholpen door de eigenaar toen ik ik de markt was voor een Tiger 1200. Zou daar gerust de motor in onderhoud durven doen.
:^

Precies dit dus.

Vorig jaar mijn Speed twin bij Bruurs in N-S gekocht, en ik meen me te herinneren dat mn km teller op 1 stond.
Want ook ik zou er mega over vallen dat je voor 17k een nieuwe motor koopt waarmee al 54 km gereden is.
Nee, het kan niet kwaad, nieuwe blokken zijn super degelijk, blablabla. Maar als ik een gebruikte motor wou kocht ik wel een gebruikte.

Ik zou niet direct naar de rechter stappen, maar ze zouden me nooit meer zien. (en wellicht een reviewtje hier of daar achter laten)
 
:^

Precies dit dus.

Vorig jaar mijn Speed twin bij Bruurs in N-S gekocht, en ik meen me te herinneren dat mn km teller op 1 stond.
Want ook ik zou er mega over vallen dat je voor 17k een nieuwe motor koopt waarmee al 54 km gereden is.
Nee, het kan niet kwaad, nieuwe blokken zijn super degelijk, blablabla. Maar als ik een gebruikte motor wou kocht ik wel een gebruikte.

Ik zou niet direct naar de rechter stappen, maar ze zouden me nooit meer zien. (en wellicht een reviewtje hier of daar achter laten)
Inmiddels heb je kunnen lezen dat 1 extreem laag is, 56 wat hoog.

1 is geen probleem.
56 wel

Waar ligt die grens dan?
 
:^

Precies dit dus.

Vorig jaar mijn Speed twin bij Bruurs in N-S gekocht, en ik meen me te herinneren dat mn km teller op 1 stond.
Want ook ik zou er mega over vallen dat je voor 17k een nieuwe motor koopt waarmee al 54 km gereden is.
Nee, het kan niet kwaad, nieuwe blokken zijn super degelijk, blablabla. Maar als ik een gebruikte motor wou kocht ik wel een gebruikte.

Ik zou niet direct naar de rechter stappen, maar ze zouden me nooit meer zien. (en wellicht een reviewtje hier of daar achter laten)

Die is dan gewoon terug op 0 gezet. Kan bij Triumphs tot iets van 150-200 km.... ze moeten een redelijke proefrit maken voor de controle en garantie aanmelding.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan