56km op motor die nieuw uit showroom zou komen???

Status
Niet open voor verdere reacties.
:^

Precies dit dus.

Vorig jaar mijn Speed twin bij Bruurs in N-S gekocht, en ik meen me te herinneren dat mn km teller op 1 stond.
Want ook ik zou er mega over vallen dat je voor 17k een nieuwe motor koopt waarmee al 54 km gereden is.
Nee, het kan niet kwaad, nieuwe blokken zijn super degelijk, blablabla. Maar als ik een gebruikte motor wou kocht ik wel een gebruikte.

Ik zou niet direct naar de rechter stappen, maar ze zouden me nooit meer zien. (en wellicht een reviewtje hier of daar achter laten)
oh, overigens stond mn nieuwe Grom teller bij Goedhart 2 jaar geleden ook gewoon op 0.
Dus ik weet niet beter denk ik.
 
Alle nieuwe Triumph motoren worden aan het einde van de productie op een rollenbank gezet, je kunt hier wat info over vinden als je op triumph rolling road zoekt.
Paar minuten door de versnellingen heen, beetje temperatuur erin in de hogere versnellingen, dyno controle of 'ie z'n vernogen levert... zit je zo aan 10-20? km.

Mocht er iets niet OK zijn gaat 'ie een stapje terug in productie en komt 'ie daarna weer terug. Verder zie je ze na assemblage alle transport doen door gewoon te rijden. Dealer waarschijnlijk ook. Proefritje om alles te controleren zodat jij met een goede veilige motor naar huis kan rijden.

Dus tja, je bestelt een nieuwe motor en iedereen doet z'n best 'm helemaal picobello voor je klaar te zetten. 56km zorgvuldige controle..

Is het weer niet goed.
Ben je verder wel blij met de motor?
 
Alle nieuwe Triumph motoren worden aan het einde van de productie op een rollenbank gezet, je kunt hier wat info over vinden als je op triumph rolling road zoekt.
Paar minuten door de versnellingen heen, beetje temperatuur erin in de hogere versnellingen, dyno controle of 'ie z'n vernogen levert... zit je zo aan 10-20? km.

Mocht er iets niet OK zijn gaat 'ie een stapje terug in productie en komt 'ie daarna weer terug. Verder zie je ze na assemblage alle transport doen door gewoon te rijden. Dealer waarschijnlijk ook. Proefritje om alles te controleren zodat jij met een goede veilige motor naar huis kan rijden.

Dus tja, je bestelt een nieuwe motor en iedereen doet z'n best 'm helemaal picobello voor je klaar te zetten. 56km zorgvuldige controle..

Is het weer niet goed.
Ben je verder wel blij met de motor?
blijkbaar niet. misschien wel blij met de motor, maar niet blij met het gevoel met het aankopen van een nieuwe motor. want de dealer heeft nagelaten de motor netjes op 0 te zetten bij de verkoop, en komt ook niet met een reden waarom dit niet gedaan is. technisch is het allemaal prima te verklaren. maar bij de 'magie' van een nieuwe motor kopen hoor IMO een maagdelijke teller. Net als dat ie mooi onder een kleedje staat binnen, als je em op komt halen. (in plaats van in de regen op de stoep, "hier heb je de sleutel en de papieren! succes ermee!!")

Als ik een nieuwe TV koop bij de mediamarkt, en ik zie thuis aan de doos dat ie open is geweest, ga ik ook kamervragen stellen. Beetje hetzelfde verhaal. Bij een spiksplinternieuw product kopen, hoort een soort 'unboxing' gevoel. En een motor met 56 km op duidelijk bereden banden heeft dat duidelijk niet.
 
Man, hoe kom je erbij dat de motor op 0 moet worden gezet? Is je eigen verzinsel.
De motor heeft kilometers gelopen en dat moet je kunnen terugzien. Doen alsof dat niet zo is, omdat er consumenten een fris nulpunt willen hebben, is gewoon niet goed.

Je moet geen appels met peren vergelijken. Sommige producten worden getest in de fabriek, sommige niet, zoals potloden.
Van die producten die getest worden, hebben sommige een uren of km registratie plek, zoals een motor. Jouw tv niet. Maar grote kans dat ook die een keer aan is geweest om te checken of die het doet.

Een spiksplinter nieuw voertuig heeft een paar kilometers op de teller. Zo zit het, zo hoort het, en niet anders.

Brei jij ook je eigen truien? Bang dat een ander hem als eens heeft gepast?
 
Ik heb al vaak een nieuwe motor gekocht. Nog nooit stond er meer dan 10 km op de teller. Ik kan me het gevoel van de ts wel voorstellen.

Niet dat het voor de motor iets uitmaakt trouwens, het is een gevoel. En bij een nieuwe motor is het gevoel ook belangrijk, daar betaal je ook voor
 
Ik heb al vaak een nieuwe motor gekocht. Nog nooit stond er meer dan 10 km op de teller. Ik kan me het gevoel van de ts wel voorstellen.

Niet dat het voor de motor iets uitmaakt trouwens, het is een gevoel. En bij een nieuwe motor is het gevoel ook belangrijk, daar betaal je ook voor

Dus dit. gefopt, belazerd, gepiepeld, omdat de teller is gereset. geef het een naampje. op een nieuwe motor hoort geen 56 km te staan.
Ik bedacht me net, op mijn nieuwe Suzuki GSR 600 vroegah in 2006 stond ook maar een paar km. zo was het, zo hoorde het, en niet anders.
 
Laatst bewerkt:
....
De volgende dag ben ik meteen gaan rijden en na mijn eerste rit op mijn mooie nieuwe motor ging ik pas het dashbord en de menu's verkennen en toen ontdekte ik dat de tripmeter een 56km hogere stand heeft dan de normale teller. De normale kunnen ze eenmalig resetten zodat de klant een motor krijgt met 0 km erop. Ik snap dat er het eea gecontroleerd moet worden maar 56km is wel erg veel.
....
Zie bericht hierboven van TS.

Dan is dat toch dikke prima. snap alleen niet waarom ze dat bij de Triumph dealer van TS weigeren.

De Teller stond wel op " 0 "
Alleen de tripteller niet, er was dus meegereden en toen is hij op 0 gezet.
Niets geweigerd, alleen heeft iemand vergeten de tripteller op 0 te drukken daardoor is TS getriggerd nu, anders had hij niets geweten.

Man, hoe kom je erbij dat de motor op 0 moet worden gezet? Is je eigen verzinsel.
De motor heeft kilometers gelopen en dat moet je kunnen terugzien. Doen alsof dat niet zo is, omdat er consumenten een fris nulpunt willen hebben, is gewoon niet goed.
...
Blijkbaar is de motor zelf wel op 0 gezet.
Ik wist niet eens dat het kon. weer wat geleerd.

Ik heb mijn Energica ook nieuw gekocht (en vele motoren daarvoor) ik zou het niet kunnen zeggen waar de teller op stond.
Nooit opgelet :X Veel te blij dat ik weer een nieuw speeltje had, gaan met die banaan.
Maar iedereen is anders.
 
Ik ben ook wel eens in zo'n discussies terecht gekomen, onbewust..
Ik dacht oprecht goed te doen om de nieuwe auto van de klant die bij de andere vestiging 20km verderop stond even te gaan halen op groene platen i.p.v. anderhalve week moeten wachten tot ie met de vrachtwagen opgehaald zou worden.

Daar stond toen ook 50km op en i.p.v. van dat de klant blij was dat ie de auto al kon ophalen was ie ook pissig dat er 50km op stond...
(Sindsdien bespreek ik zulke gevallen duidelijk😬)

Dit is uiteindelijk "goedgemaakt" met een extra bos bloemen en een extra tank benzine maar bleek juridisch dat een auto tot 100km "nieuw" is.

Als je dagelijkse met nieuwe auto's of motoren bezig bent gaat het speciale er van af en vergeet je soms dat de aanschaf van een splinternieuwe auto of motor voor een klant soms maar 1x in z'n leven voorkomt en dan zeker een speciale gebeurtenis is!
 
O heerlijk dit geneuzel.
Misschien hebben ze wel bier en patat gehaald paar keer op dat ding.
En wees blij dat deTriumph uberhaupt al 56 km gehaald heeft.
Ik koop m.n motors altijd met -1km.
Loop hem ook achteruit de showroom uit.
Weet nu waarom er vaak setje skateboards in de hoek staan bij dealer.
Als ze weer een zeurkanarie krijgen dat de dagteller niet is gereset.
Waar je eigen al niet druk om kan maken.
Auto en motor wereldje gewoon zelf uitkijken en niet achteraf mekkeren.
Pas Harley gekocht.
Thuis beetje eraan prutsen zie ik toch dat er een glijertje mee is gemaakt.
Vindt ik het erg nee niet eens.
Hij was 2e hands en dan had ik beter moeten kijken bij motoport in de showroom en proefrit.
 
O heerlijk dit geneuzel.
Misschien hebben ze wel bier en patat gehaald paar keer op dat ding.
En wees blij dat deTriumph uberhaupt al 56 km gehaald heeft.
Ik koop m.n motors altijd met -1km.
Loop hem ook achteruit de showroom uit.
Weet nu waarom er vaak setje skateboards in de hoek staan bij dealer.
Als ze weer een zeurkanarie krijgen dat de dagteller niet is gereset.
Waar je eigen al niet druk om kan maken.
Auto en motor wereldje gewoon zelf uitkijken en niet achteraf mekkeren.
Pas Harley gekocht.
Thuis beetje eraan prutsen zie ik toch dat er een glijertje mee is gemaakt.
Vindt ik het erg nee niet eens.
Hij was 2e hands en dan had ik beter moeten kijken bij motoport in de showroom en proefrit.
Zal wel zo'n geïmporteerd total loss wrak zijn.
 
Ik heb afgelopen november een splinternieuwe Triumph Street Triple 765R gekocht.

Toen de motor bij mij thuis werd afgeleverd viel het mij wel meteen op dat de banden er iets meer bereden uitzagen dan een kort testritje maar ik vertrouwde de verkoper en ik ging er vanuit dat dit het gevolg was van rijklaar maken en controleren van de motor.
Het was erg slecht weer dus de motor de schuur in gerold, korte uitleg gekregen en dat was het voor die dag.

De volgende dag ben ik meteen gaan rijden en na mijn eerste rit op mijn mooie nieuwe motor ging ik pas het dashbord en de menu's verkennen en toen ontdekte ik dat de tripmeter een 56km hogere stand heeft dan de normale teller. De normale kunnen ze eenmalig resetten zodat de klant een motor krijgt met 0 km erop. Ik snap dat er het eea gecontroleerd moet worden maar 56km is wel erg veel.

Ik heb de verkoper er op aangesproken en die zei dat dit normaal is. Ik vertrouwde de verkoper en ben de motor eerst nog blijven gebruiken maar het zat mij toch niet helemaal lekker.

Toen ben ik uiteindelijk maar eens rond gaan bellen, eerste alleen andere Triumph only dealers en daarna andere motorzaken, zeker 15+ bij elkaar en allemaal vertellen zij dat dit eigenlijk een absurde hoge stand is voor een nieuwe motor. Daar komt bij dat er 2 partijen bij waren die aan de hand van mijn verhaal konden raden waar ik de motor gekocht had en blijkbaar houd deze dealer er een vrij ruime definitie op na van wat zij zien als een helemaal nieuwe motor.
Doorgaans stellen andere Triumph dealers dat in uitzonderlijke gevallen de 20km misschien overschreden kan worden voor aflevering. Geen 56km dus.

Opnieuw heb ik de verkoper (een Triumph only dealer) aangesproken en geconfronteerd met mijn bevindingen en die blijft volhouden dat dit normaal is.
Ik heb gevraagd om een accurate verklaring voor de km stand (misschien zat er ergens een stroing weet ik veel) maar ze kunnen mij dus echter niet verklaren waarom de teller stand zo hoog is en de enigste verklaring die ze mij wel gaven is dat de motor misschien 2x is nagekeken door een monteur.

Echter ben ik geen leek op technisch gebied en wanneer een ketting ongesmeerd en gort droog is, een koppelingshevel geen enkele vrije speling heeft en de quickshifter niet werkt wanneer je van 4 naar 5, van 5 naar 6 of omlaag schakeld... dan verklaar ik hun verhaal direct tot totale onzin.

Ik heb Triumph Engeland gemaild, die sturen de mail weer door naar Nederland en die weer naar de motorzaak waar ik de fiets heb gekocht, ook de importeur zegt ik snap je klacht maar ik kan niks voor je doen en zo ga je van hetk spreekwoordelijke kastje naar de muur.

Ik heb het idee dat er meer op de motor is gereden dan enkel door hun monteur ter controle.
Gezien de km stand zou het waarschijnlijk maar om 1 enkel ritje te gaan, dit hoeft niet perse erg te zijn maar, en zeker wanneer je mij eerst een demo model probeert aan te bieden en ik heel duidelijk aangeef dat ik geen motor wil kopen waarop een testrit is gemaakt zonder dat het blok normaal is ingereden, vind ik dit dus wel erg.

Ik voel mij eerlijk gezegt genaait dan wel opgelicht en ik vraag mij af wat ik hiermee kan?

Ik heb de motor voor de normale prijs gekocht, mijn 2023 hornet ingeruild voor een eigenlijk te laag bedrag maar goed ik vertrouwde de verkoper, het kon allemaal lekker snel en ik gunde hun ook dat ze nog wat aan mijn motor konden verdienen maar daar heb ik inmiddels grote spijt van.

Het gaat om erg veel geld, ik heb hier hard voor moeten sparen en de Hornet was een leuke fiets maar die voldeed eigenlijk niet aan mijn verwachtingen en dan met grote twijfel ga je toch over tot het aankopen van een motor die dat wel moet doen en daar heb ik nu een erg vervelende nasmaak aan overgehouden.

Ik ben erg benieuwd naar jullie advies en tips omtrent deze situatie.
Wat jij moet doen is een brief naar de importeur sturen wat hier gebeurt is.

Er 1 iemand die de dealer kan aanspreken en tevreden klanten is erg belangrijk.

Dat er proef gereden is met de motor dat is duidelijk. hij is bijna nieuw op zich niet erg maar het is handiger dat men dit gewoon verteld had.
 
Dat doet me terugdenken aan toen ik mijn motor nieuw kocht in 1991. Hij had een mechanische km-teller, en bij dat merk was het de gang van zaken dat de teller af fabriek een km of tien of zo ónder de nul stond. De dealer wist dan precies welk rondje hij moest rijden om de motor met nul op de teller af te kunnen leveren. Het is op zich niet zo belangrijk, maar ik vond het destijds wel aardig om te zien.
 
Wat jij moet doen is een brief naar de importeur sturen wat hier gebeurt is.

Er 1 iemand die de dealer kan aanspreken en tevreden klanten is erg belangrijk.
Zoals je in zijn relaas kunt lezen is er al contact geweest met de importeur dus zo belangrijk vinden zij het blijkbaar niet.
 
Zoals je in zijn relaas kunt lezen is er al contact geweest met de importeur dus zo belangrijk vinden zij het blijkbaar niet.
De importeur neemt dit wel hoog op.... alleen zij is geen partij in deze. Er is geen (zakelijke) overeenkomst tussen de klant en de importeur.De dealer wordt er wel op aangesproken.
 
Daarom koop ik altijd tweedehands, deze frustratie ik trek dat niet. Anderzijds als dit je grootste probleem is in je leven en in de wereld zijn er heel veel mensen jaloers op je.
Gelukkig zijn de een z n zorgen en problemen groter dan van een ander ,jaloers zijn is zonde van de tijd,
maar wij hebben er weer een leuk topic bij :t
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan