Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Moet ie dan niet op 999999 staan?Ik koop m.n motors altijd met -1km.
Loop hem ook achteruit de showroom uit.
Die nemen het hoogstens hoog op in de zin van een berichtje naar de dealer: dombo, reset ook de tripmeter.De importeur neemt dit wel hoog op.... alleen zij is geen partij in deze. Er is geen (zakelijke) overeenkomst tussen de klant en de importeur.De dealer wordt er wel op aangesproken.
Wat fijn dat je alles weet laat mij ook eens in die glazen bol kijken.Zal wel zo'n geïmporteerd total loss wrak zijn.
Bol.comWat fijn dat je alles weet laat mij ook eens in die glazen bol kijken.
A nee laat maar die bol lult ook onzin.
Beetje tegenstrijdig dit!O heerlijk dit geneuzel.
Misschien hebben ze wel bier en patat gehaald paar keer op dat ding.
En wees blij dat deTriumph uberhaupt al 56 km gehaald heeft.
Ik koop m.n motors altijd met -1km.
Loop hem ook achteruit de showroom uit.
Weet nu waarom er vaak setje skateboards in de hoek staan bij dealer.
Als ze weer een zeurkanarie krijgen dat de dagteller niet is gereset.
Waar je eigen al niet druk om kan maken.
Auto en motor wereldje gewoon zelf uitkijken en niet achteraf mekkeren.
Pas Harley gekocht.
Thuis beetje eraan prutsen zie ik toch dat er een glijertje mee is gemaakt.
Vindt ik het erg nee niet eens.
Hij was 2e hands en dan had ik beter moeten kijken bij motoport in de showroom en proefrit.
Idd, ik kwam vroeger voor mijn werk regelmatig op zo'n terminal waar nieuwe auto's van de boot afkwamen, deed af en toe pijn aan je ogen om te zien hoe dat er aan toe ging.Inderdaad. Beetje spijkers op laagwater zoeken. Wat denk je van auto’s… die worden ook de boot op en afgereden en test gereden in de fabriek. En daar wordt niet netjes mee omgegaan in de haven kan ik je vertellen, sterker nog best wel eens wat schade. Maar zolang t hersteld is weet een klant er niks van
Ik zou hem ook gewoon starten. Wat is je punt? Dat motorblok loopt in de fabriek ook gewoon en die 15 meter overleeft hij ook wel.Ik was vorige week bij een dealer en die had een nieuwe motor klaar staan voor een klant.
Die wilde hij op eigen initiatief laten zien.
Moest hij even buitenom bij de werkplaats ophalen.
Starten, vijftien meter rijden en weer uitgezet.
Aan de hand lopen was teveel moeite.
Zo ook weer terug.
Het getal is best heilig , zo heilig dat ook bij Peugeot tot 200 km terug gezet kon worden op 0 voor de aflevering.Man, hoe kom je erbij dat de motor op 0 moet worden gezet? Is je eigen verzinsel.
De motor heeft kilometers gelopen en dat moet je kunnen terugzien. Doen alsof dat niet zo is, omdat er consumenten een fris nulpunt willen hebben, is gewoon niet goed.
Je moet geen appels met peren vergelijken. Sommige producten worden getest in de fabriek, sommige niet, zoals potloden.
Van die producten die getest worden, hebben sommige een uren of km registratie plek, zoals een motor. Jouw tv niet. Maar grote kans dat ook die een keer aan is geweest om te checken of die het doet.
Een spiksplinter nieuw voertuig heeft een paar kilometers op de teller. Zo zit het, zo hoort het, en niet anders.
Brei jij ook je eigen truien? Bang dat een ander hem als eens heeft gepast?
5, maar daarvan zijn er al 3 verlopen.Hoeveel jaar garantie heb je?
2 jaar garantie op Triumph motoren.Hoeveel jaar garantie heb je?
Als je motor goed warm is gelopen kun je inderdaad best wel wat meer toeren maken dan toegestaan, zonder te overdrijven.Mijn vriendin heeft toevallig in Oktober haar nieuwe 765 R bij een Triumph dealer gekocht, dus voor het geval je daar nieuwsgierig naar bent, kan ik je in ieder geval vertellen waar ons verhaal afwijkt van jouw verhaal:
- Toen ze de sleutel van de 765 R kreeg, stond er 7 kilometer op de teller.
- Ketting was prima gesmeerd
- Koppeling was keurig afgesteld
- Quickshifter en Autoblipper functioneren probleemloos zonder harde mechanische klappen. Sterker nog, ik heb nog nooit zo'n boterzachte quickshifter en/of autoblipper gevoeld.
Over de inrijdperiode (eerste 1000 km) kan ik zeggen, onze dealer gaf aan die mode in het dashboard te wijzigen omdat het onzin is in de inrijdperiode zo panisch de toerenteller aan te houden. "Gewoon" rijden was zijn advies, fatsoenlijk warm rijden en dan ook niet bang zijn om naar de 7000-7500 toeren te gaan. Niet per se naar het rode vanwege de andere olie die er in eerste instantie in zit, maar ook niet panisch onder de 4000 blijven zoals je dashboard al knipperend aangeeft.
Daarnaast zijn er wel degelijk merken (zowel bij auto's als bij motoren) die af-fabriek al heat cycles of power runs op ieder blok doen. Toevallig zit ik op dit moment zelf ook in de eerste 1000 km van mijn nieuwe Aprilia en daar is het algemene advies zelfs om een "hard break-in" te doen, oftewel, ride it like you stole it.
Dat het vreemd is dat er 56 kilometer op de teller staat die de dealer niet kan of wil verklaren ben ik verder met je eens. Maar hopelijk kun je verder iets met de rest van mijn verhaal, al is het alleen al voor je eigen gemoedsrust.
Bedankt voor je bericht dat klinkt teminste zoals gebruikelijk.Mijn vriendin heeft toevallig in Oktober haar nieuwe 765 R bij een Triumph dealer gekocht, dus voor het geval je daar nieuwsgierig naar bent, kan ik je in ieder geval vertellen waar ons verhaal afwijkt van jouw verhaal:
- Toen ze de sleutel van de 765 R kreeg, stond er 7 kilometer op de teller.
- Ketting was prima gesmeerd
- Koppeling was keurig afgesteld
- Quickshifter en Autoblipper functioneren probleemloos zonder harde mechanische klappen. Sterker nog, ik heb nog nooit zo'n boterzachte quickshifter en/of autoblipper gevoeld.
Over de inrijdperiode (eerste 1000 km) kan ik zeggen, onze dealer gaf aan die mode in het dashboard te wijzigen omdat het onzin is in de inrijdperiode zo panisch de toerenteller aan te houden. "Gewoon" rijden was zijn advies, fatsoenlijk warm rijden en dan ook niet bang zijn om naar de 7000-7500 toeren te gaan. Niet per se naar het rode vanwege de andere olie die er in eerste instantie in zit, maar ook niet panisch onder de 4000 blijven zoals je dashboard al knipperend aangeeft.
Daarnaast zijn er wel degelijk merken (zowel bij auto's als bij motoren) die af-fabriek al heat cycles of power runs op ieder blok doen. Toevallig zit ik op dit moment zelf ook in de eerste 1000 km van mijn nieuwe Aprilia en daar is het algemene advies zelfs om een "hard break-in" te doen, oftewel, ride it like you stole it.
Dat het vreemd is dat er 56 kilometer op de teller staat die de dealer niet kan of wil verklaren ben ik verder met je eens. Maar hopelijk kun je verder iets met de rest van mijn verhaal, al is het alleen al voor je eigen gemoedsrust.
Ik ben het helemaal met je eens maar hoe lang doe jij over warmrijden?Als je motor goed warm is gelopen kun je inderdaad best wel wat meer toeren maken dan toegestaan, zonder te overdrijven.
BTW: eigenlijk moet je je motor altijd goed warm rijden voordat je serieus aan het gas gaat (is mijn mening).
Bij mijn motor hangt het max. te rijden toerental sowieso af van de motortemperatuur (ingebouwde beveiliging), maar als ik serieus wil gassen ga ik naar Duitsland. Dat is voor mij dik 1,5 uur rijden, dus dan is ie wel warm. Als ik in NL blijf is het een beetje een kwestie van aanvoelen, maar na een half uur kan het gas er wel op (> 10.000 toeren).Ik ben het helemaal met je eens maar hoe lang doe jij over warmrijden?
Persoonlijk vind ik een kwartier veel te kort om echt all the way te gaan en ook wanneer je dashboard een bepaalde temperatuur aangeeft dan is dat nog altijd de temperatuur van je koelwater ipv je motorolie. En dat is waarom ik geen (nog niet ingereden) motor wil kopen waarop iemand een proefrit heeft gemaakt want je krijgt vaak een half uurtje de tijd en binnen die tijd wil men de motor wel goed ervaren. Gaat er meteen wat stuk? Misschien niet maar het is toch beter van niet lijkt mij.
Ik snap het wel,Ik vind dat je wel erg veel moeite doet om je eigen plezier in je nieuwe motor te vergallen. Je hebt nu alleen al uren aan de telefoon gehangen en gemaild. Nu open je er een topic over. Ik zou zeggen,...laat het los en rij er zelf nog veel meer kilometers op.