56km op motor die nieuw uit showroom zou komen???

Status
Niet open voor verdere reacties.
Eind conclusie,

Dealers. Vergeet die trip meter niet te resetten, dat levert zo veel stress!
 
  • Leuk
Waarderingen: Jml
Ik ken een busfabrikant die alle bussen vanuit oost Europa over de weg naar west europa rijdt. De adverteren met het feit dat alle bussen al goed getest zijn over 1000km.
Mooi verhaal;)

Te koop nieuwe motor, al 5jaar getest over 156.000km.

Km’s kunnen oplopen, we blijven hem testen. We willen niet dat u problemen ondervind met deze nieuwe motor.
 
Ik ben het helemaal met je eens maar hoe lang doe jij over warmrijden?

Persoonlijk vind ik een kwartier veel te kort om echt all the way te gaan en ook wanneer je dashboard een bepaalde temperatuur aangeeft dan is dat nog altijd de temperatuur van je koelwater ipv je motorolie. En dat is waarom ik geen (nog niet ingereden) motor wil kopen waarop iemand een proefrit heeft gemaakt want je krijgt vaak een half uurtje de tijd en binnen die tijd wil men de motor wel goed ervaren. Gaat er meteen wat stuk? Misschien niet maar het is toch beter van niet lijkt mij.

Ik snap je verhaal precies.
Het lijkt er wel op dat je conclusie is dat de motor sowieso is test gereden en dan ook nog onderhand lekker plankgas. Veel aannames.

Stond er 10 km op de teller, had je er dan vertrouwen in dat die 10 km rustig warm waren gereden? Waarom zou het bij een lagere km-stand wel kalm zijn gebeurd?
Dan krijg je weer het verhaal van 'een kort stukje' is niet goed voor de motor.

Was de km-teller compleet gereset, al dan wel na een (stoute) proefrit, hoe had je dan geweten dat de motor niet was mishandeld?

Wat ik probeer te zeggen, maak je niet te druk. Over 3000 km zal die 56 je worst zijn.


Eens, een droge ketting hoort niet. Maar dat kan niet het resultaat zijn van 56 km.
De quickshifter moet gewoon naar behoren werken, al zijn er verhalen dat ze beter gaan werken naar een paar 100 km.
 
Zie het zo , als ze hem ruig hadden bereden waren ze er wel achter gekomen dat die quick shift niet lekker werkt
Conclusie , ze hebben hem niet ruig bereden .

56 is te kort voor een proefrit van een andere klant

Conclusie, ze hebben hem van de brug laten vallen , en het is 20km heen, en 20km terug naar het schadeherstel bedrijf :+

Probeer die motor niet zo voor jezelf te vergallen joh, want als je ook zo je vervolg commentaren zo leest,
dat is het enige waar je nu ECHT mee bezig bent , voor jezelf het verkloten.

15+ dealers bellen.. de tering man... je bent een boomer ? ;p

Oplossing, inruilen en met de ( andere ) dealer afspreken dat ze hem hebben gebruikt voor een proefrit dat ze ECHT
even de km teller op 0 zetten omdat je het niet wilt kunnen zien.



Doe een elsa'tje ... let it go , let it go .
 
Een ervaring dan maar uit eerste hand want volgens veel users moet TS niet zo zeuren.

Voordat de Tiger 1200 op de markt kwam had ik interesse in de 900 Rally Pro.

Bij die bewuste dealer gekeken en een proefrit aangeboden gekregen. Er werd een fonkelnieuwe motor de showroom uitgereden, groene plaat erop en veel plezier ermee.
Bij terugkomst werd er wel even verwacht dat ik hm zou kopen want ja.. er was mee gereden hè. Toen ik aangaf dat ik niet overtuigd was werd er nog wat extra druk uitgeoefend. Vervelende verkooptactiek.

Moraal van het verhaal: die uitgebreide testrit van de monteur neem ik zeker niet direct klakkeloos aan.

Doe met deze info wat je wilt maar dat is mijn ervaring :)
 
Een ervaring dan maar uit eerste hand want volgens veel users moet TS niet zo zeuren.

Voordat de Tiger 1200 op de markt kwam had ik interesse in de 900 Rally Pro.

Bij die bewuste dealer gekeken en een proefrit aangeboden gekregen. Er werd een fonkelnieuwe motor de showroom uitgereden, groene plaat erop en veel plezier ermee.
Bij terugkomst werd er wel even verwacht dat ik hm zou kopen want ja.. er was mee gereden hè. Toen ik aangaf dat ik niet overtuigd was werd er nog wat extra druk uitgeoefend. Vervelende verkooptactiek.

Moraal van het verhaal: die uitgebreide testrit van de monteur neem ik zeker niet direct klakkeloos aan.

Doe met deze info wat je wilt maar dat is mijn ervaring :)
Als dit bij dezelfde dealer gebeurt, dan heeft hij op zijn minst niet de waarheid verteld tegen TS.

Ik zou meer moeite hebben met een lulverhaal van de dealer, dan met die 56 km. Vertrouwen is dan weg en komt niet zomaar terug.
 
Nee het is niet netjes en een slecht verhaal van die dealer.
Waardoor die 56 km er op komen is speculeren, maar zal inderdaad wel iets van een kort proefritje zijn ofzo.



Maar laat alsjeblieft je plezier in deze motor niet zo verknallen door dit soort kleine dingen... Let it go inderdaad!
 
Een ervaring dan maar uit eerste hand want volgens veel users moet TS niet zo zeuren.

Voordat de Tiger 1200 op de markt kwam had ik interesse in de 900 Rally Pro.

Bij die bewuste dealer gekeken en een proefrit aangeboden gekregen. Er werd een fonkelnieuwe motor de showroom uitgereden, groene plaat erop en veel plezier ermee.
Bij terugkomst werd er wel even verwacht dat ik hm zou kopen want ja.. er was mee gereden hè. Toen ik aangaf dat ik niet overtuigd was werd er nog wat extra druk uitgeoefend. Vervelende verkooptactiek.

Moraal van het verhaal: die uitgebreide testrit van de monteur neem ik zeker niet direct klakkeloos aan.

Doe met deze info wat je wilt maar dat is mijn ervaring :)
Klopt, niet iedereen heeft de luxe voor een demo model.
 
In eerste instantie kwam ik voor de iets duurdere RS versie in het rood kijken, dat was op voorhand ook telefonisch besproken maar eenmaal daar aangekomen bleek dat ze enkel een demomodel van de R versie hadden.
Van de Rode RS hadden ze enkel 1 model in de showroom staan, ze boden de R aan voor proefrit maar als ik perse de RS versie wilde rijden dan mocht dat ook.

De R versie bleek ik eigenlijk wat mooier te vinden dus heb ik die ook proefgereden en uiteindelijk gekocht.


Toen we eenmaal de koop hadden afgesproken bleven ze iedere paar dagen contact met mij zoeken met de vraag wanneer ik de motor kwam ophalen, ondanks de dagenlang aanhoudende regen.
Toen opeens kon de motor kosteloos aan huis afgeleverd worden. Ik woon op 100km afstand van de dealer.
 
Ah, je hebt het demomodel uit de showroom gekregen? Dat zou inderdaad van tevoren wel gemeld moeten worden door een dealer.
 
In eerste instantie kwam ik voor de iets duurdere RS versie in het rood kijken, dat was op voorhand ook telefonisch besproken maar eenmaal daar aangekomen bleek dat ze enkel een demomodel van de R versie hadden.
Van de Rode RS hadden ze enkel 1 model in de showroom staan, ze boden de R aan voor proefrit maar als ik perse de RS versie wilde rijden dan mocht dat ook.

De R versie bleek ik eigenlijk wat mooier te vinden dus heb ik die ook proefgereden en uiteindelijk gekocht.


Toen we eenmaal de koop hadden afgesproken bleven ze iedere paar dagen contact met mij zoeken met de vraag wanneer ik de motor kwam ophalen, ondanks de dagenlang aanhoudende regen.
Toen opeens kon de motor kosteloos aan huis afgeleverd worden. Ik woon op 100km afstand van de dealer.
Misschien een hele domme vraag, maar is de motor waar jij op proef hebt gereden niet de motor die je ook hebt gekregen?
Wellicht stond er op de motor waar jij op proef hebt gereden wel 0km toe jij 'm meenam voor de proefrit?

Kan dat wellicht de verklaring zijn voor die 56km? Dat het door jou zelf gereden kilometers zijn?
 
Ik snap je verhaal precies.
Het lijkt er wel op dat je conclusie is dat de motor sowieso is test gereden en dan ook nog onderhand lekker plankgas. Veel aannames.

Stond er 10 km op de teller, had je er dan vertrouwen in dat die 10 km rustig warm waren gereden? Waarom zou het bij een lagere km-stand wel kalm zijn gebeurd?
Dan krijg je weer het verhaal van 'een kort stukje' is niet goed voor de motor.

Was de km-teller compleet gereset, al dan wel na een (stoute) proefrit, hoe had je dan geweten dat de motor niet was mishandeld?

Wat ik probeer te zeggen, maak je niet te druk. Over 3000 km zal die 56 je worst zijn.


Eens, een droge ketting hoort niet. Maar dat kan niet het resultaat zijn van 56 km.
De quickshifter moet gewoon naar behoren werken, al zijn er verhalen dat ze beter gaan werken naar een paar 100 km.
Dit is wel echt appels met peren vergelijken.

Een monteur die een motor rijklaarmaakt en op werking controleert is heel iets anders dan iemand die een proefrit maakt en een motor volledig wilt uitproberen.


Als dit bij dezelfde dealer gebeurt, dan heeft hij op zijn minst niet de waarheid verteld tegen TS.

Ik zou meer moeite hebben met een lulverhaal van de dealer, dan met die 56 km. Vertrouwen is dan weg en komt niet zomaar terug.
Dit gaat inderdaad over de zelfde dealer en andere dealers hebben mij verteld dat ze hier dus om bekend staan ook.

Los van of er wel of niet iets met de motor zou zijn en of het wel of niet kwaad kan wat er is gebeurt. En of ik nou wel of niet zelf de motor wilde ontmaagden zoals dat hier wordt genoemd. Dat vind ik zelf allemaal van minder belang.
Ze zijn gewoon niet eerlijk.
Wanneer je showroommodellen de straat op rolt voor een proefrit, de teller reset en de motor verkoopt alsof hij nieuw uit de showroom komt dan ben je gewoon een oplichter.

Je koopt een dure machine graag met een goed gevoel en ieder normaal mens laat zijn machines alleen door iemand onderhouden waar hij vertrouwen in heeft. Deze partij kun je dus niet vertrouwen.

20231116_142007.jpg

Dit is de koppelingskabel die beschadigd is nog voordat zelf ik mijn 1e rit op de motor had gemaakt.

Een 2e puntje wat ik opvallend vond is dat nadat ik er 100km op gereden had de ketting helemaal slap was gevallen tot 6,5cm speling om precies te zijn. Hij zal voor vertrek misschien al aan de slappe kant geweet zijn daar heb ik niet goed op gelet maar het was niet merkbaar aan de motor zijn rijgedrag toen ik vertrok.

20231110_144631.jpg

En dit is de achterband direct na aflevering. Volledig ingereden tot niet heel ver van het randje af.
 
Misschien een hele domme vraag, maar is de motor waar jij op proef hebt gereden niet de motor die je ook hebt gekregen?
Wellicht stond er op de motor waar jij op proef hebt gereden wel 0km toe jij 'm meenam voor de proefrit?

Kan dat wellicht de verklaring zijn voor die 56km? Dat het door jou zelf gereden kilometers zijn?
De motor waarop ik proefreed had 1100+ km op de teller staan dus ik mag het hopen van niet. Wat ik wel zag is dat het demomodel 2 weken na aanschaf van mijn motor niet meer te koop werd aangeboden op hun website.
Als het goed is kunnen de tellers enkel op 0 gezet worden als ze onder de 200km zijn.
 
De motor waarop ik proefreed had 1100+ km op de teller staan dus ik mag het hopen van niet. Wat ik wel zag is dat het demomodel 2 weken na aanschaf van mijn motor niet meer te koop werd aangeboden op hun website.
Als het goed is kunnen de tellers enkel op 0 gezet worden als ze onder de 200km zijn.
Ah nee dan is dat ook niet de verklaring. Lijkt me niet dat ze een motor met 1100+ km verkopen als een nieuwe inderdaad :)
 
ik snap je frustratie wel. als een monteur de kilometers erop had gereden om em rijklaar te maken dan had de dealer dat gewoon gezegd.
ik neem aan dat ze gewoon iemand op je motor heeft laten proefrijden net zoals jij (waarschijnlijk) ook een testrit had mogen maken op de RS die in de showroom staat. gaat er iets mis zijn met je motor? echt niet

ik zou sws de QS en koppelingskabel laten nazien/ herstellen in garantie bij een andere triumph dealer.

hoe vaak kan een dealer die teller dan resetten naar 0?
 
Laatst bewerkt:
ik snap je frustratie wel. als een monteur de kilometers erop had gereden om em rijklaar te maken dan had de dealer dat gewoon gezegd.
ik neem aan dat ze gewoon iemand op je motor heeft laten proefrijden net zoals jij (waarschijnlijk) ook een testrit had mogen maken op de RS die in de showroom staat. gaat er iets mis zijn met je motor? echt niet maar het is gewoon kut! had je jezelf wat euro's kunnen besparen en gewoon een demo of gebruikte motor gekocht met 1000km erop.

ik zou sws de QS en koppelingskabel laten nazien/ herstellen in garantie bij een andere triumph dealer.

hoe vaak kan een dealer die teller dan resetten naar 0?
Ik ben uiteindelijk bij een Triumph dealer dichterbij huis langs geweest. Ze namen ruim de tijd voor mij met mijn verhaal en mijn vragen en ik kreeg een erg positieve indruk van deze zaak. Hier zal ik ook naartoe gaan voor mijn onderhoud en garanties. Helaas ligt er voorlopig nog wel pekel op de straat dus houd ik de Triumph nog even binnen.
 
Dit is wel echt appels met peren vergelijken.

Een monteur die een motor rijklaarmaakt en op werking controleert is heel iets anders dan iemand die een proefrit maakt en een motor volledig wilt uitproberen.



Dit gaat inderdaad over de zelfde dealer en andere dealers hebben mij verteld dat ze hier dus om bekend staan ook.

Los van of er wel of niet iets met de motor zou zijn en of het wel of niet kwaad kan wat er is gebeurt. En of ik nou wel of niet zelf de motor wilde ontmaagden zoals dat hier wordt genoemd. Dat vind ik zelf allemaal van minder belang.
Ze zijn gewoon niet eerlijk.
Wanneer je showroommodellen de straat op rolt voor een proefrit, de teller reset en de motor verkoopt alsof hij nieuw uit de showroom komt dan ben je gewoon een oplichter.

Je koopt een dure machine graag met een goed gevoel en ieder normaal mens laat zijn machines alleen door iemand onderhouden waar hij vertrouwen in heeft. Deze partij kun je dus niet vertrouwen.

Bekijk bijlage 1964389
Dit is de koppelingskabel die beschadigd is nog voordat zelf ik mijn 1e rit op de motor had gemaakt.

Een 2e puntje wat ik opvallend vond is dat nadat ik er 100km op gereden had de ketting helemaal slap was gevallen tot 6,5cm speling om precies te zijn. Hij zal voor vertrek misschien al aan de slappe kant geweet zijn daar heb ik niet goed op gelet maar het was niet merkbaar aan de motor zijn rijgedrag toen ik vertrok.

Bekijk bijlage 1964391
En dit is de achterband direct na aflevering. Volledig ingereden tot niet heel ver van het randje af.
Ik heb slecht nieuws voor je, je hebt een 2e hands motor in nieuwstaat gekocht. Helaas heb je het ontdekt…
 
Ik ben uiteindelijk bij een Triumph dealer dichterbij huis langs geweest. Ze namen ruim de tijd voor mij met mijn verhaal en mijn vragen en ik kreeg een erg positieve indruk van deze zaak. Hier zal ik ook naartoe gaan voor mijn onderhoud en garanties. Helaas ligt er voorlopig nog wel pekel op de straat dus houd ik de Triumph nog even binnen.
Ik kan je maar 1 ding aanraden: Ga naar Roke in Mijdrecht voor het toekomstige onderhoud.

Een familiebedrijf met transparante manier van werken, voor mij een concullega waar het heel prettig mee samenwerken is.

De dealer waar jouw motor vandaan komt is niet eerlijk en open geweest en voer dit soort praktijken inderdaad vaker uit. Bij Roke zal het plezier en vertrouwen in jouw Street Triple zeker wel weer terug komen.
 
Die band is iig ouder dan 56 km...
En die koppelingshendel, dat kan ook niet na 56 km.

Dit is wel echt appels met peren vergelijken.

Een monteur die een motor rijklaarmaakt en op werking controleert is heel iets anders dan iemand die een proefrit maakt en een motor volledig wilt uitproberen.

Wat ik bedoel is, de gemiddelde monteur hoeft ook niet per se zo zuinig met nieuw spul om te gaan zoals jij je baby vertroetelen zou.
En daarnaast, niet iedereen bij een proefrit ragt een motor af he. Een keer volgas om te checken hoe dat is (houdt ie niet in enzo), en daarna rustig kabbelen, bang voor schade, dat kan ook. Een proefrit is bij mij niet 'kijken wat dat ding allemaal kan', maar kijken of de zitpositie bevalt, hoe remt is, hoe zwaar is ie, hoe stuurt ie...

Er deugt hier iets niet, zeker na het zien van de foto's.
Maar, je gaat wel echt uit van het allerergste.
 
Ik zou hem ook gewoon starten. Wat is je punt? Dat motorblok loopt in de fabriek ook gewoon en die 15 meter overleeft hij ook wel.
Kan wel tien reden opschrijven waarom ik dit zonde vind.
Die drie keer de hoek om zeven meter kon hij hem ook even aan de hand duwen.
Maar ik was met alle liefde ook naar de werkplaats gelopen om de Kawasaki special livery te zien met dat wit, blauw en groen.
Die is namelijk uit voorraad Kawasaki Nederland leverbaar en de volledig groene komt pas weer in april.
Geen idee hoeveel mensen voor een nieuwe Kawa komen elke dag en/of week, maar ik denk dat de eigenaar hier geen toestemming voor geeft.
Het zal vast niet bij een enkele keer blijven.

Maar ik ga bijvoorbeeld ook vaak op de fiets om diverse redenen waar derden de auto, motor of scooter pakken.
En neem de trap inplaats van de lift bij werk, hotel of op visite
Laat die spiertjes maar werken.
Puur natuur. ;)
 
Bij mijn motor hangt het max. te rijden toerental sowieso af van de motortemperatuur (ingebouwde beveiliging), maar als ik serieus wil gassen ga ik naar Duitsland. Dat is voor mij dik 1,5 uur rijden, dus dan is ie wel warm. Als ik in NL blijf is het een beetje een kwestie van aanvoelen, maar na een half uur kan het gas er wel op (> 10.000 toeren).

Temperatuurmeter heb je idd niets aan; een olietemperatuurmeter is waardevoller.
De BMW heeft een speciaal koud start programma.
De olie profiteert van de uitwisseling met de koelvloeistof en is razendsnel warm.
Vijf minuten warmdraaien en één rondje circuit (4.6 km) en gáán.
Bloedjewarm.
 
De BMW heeft een speciaal koud start programma.
De olie profiteert van de uitwisseling met de koelvloeistof en is razendsnel warm.
Vijf minuten warmdraaien en één rondje circuit (4.6 km) en gáán.
Bloedjewarm.
Dat is snel; weer wat geleerd :Y.
 
De BMW heeft een speciaal koud start programma.
De olie profiteert van de uitwisseling met de koelvloeistof en is razendsnel warm.
Vijf minuten warmdraaien en één rondje circuit (4.6 km) en gáán.
Bloedjewarm.
Warm, maar nog niet op de ideale bedrijfstemperatuur. Dat duurt echt wel wat langer. Zelfs met een warmtewisselaar.....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan