56km op motor die nieuw uit showroom zou komen???

Status
Niet open voor verdere reacties.
BMW is dan ook een topmerk
IMG_1307.jpeg
 
Warm, maar nog niet op de ideale bedrijfstemperatuur. Dat duurt echt wel wat langer. Zelfs met een warmtewisselaar.....
Multigrade olie. :+
Na vijf minuten gaat de fan al aan en kan je een eitje bakken op het blok.

De nieuwe R1 en S1000RR worden zo snel warm dat er geen Akrapoviç carbon uitlaten meer voor zijn zo vertelde Pajic.
Gaan gewoon kapot.
 
Multigrade olie. :+
Na vijf minuten gaat de fan al aan en kan je een eitje bakken op het blok.

De nieuwe R1 en S1000RR worden zo snel warm dat er geen Akrapoviç carbon uitlaten meer voor zijn zo vertelde Pajic.
Gaan gewoon kapot.
Dat zegt dus niets over de olietemperatuur. Dat is koelvloeistof temperatuur en de temperatuur van de metalen blokdelen. De olie duurt echt wel (heel) wat langer, maar daar gaat dit topic niet over.
 
Dat zegt dus niets over de olietemperatuur. Dat is koelvloeistof temperatuur en de temperatuur van de metalen blokdelen. De olie duurt echt wel (heel) wat langer, maar daar gaat dit topic niet over.
Nee, maar jij mag je hand er onder houden als ik de aftapplug losschroef. :+

Vijf minuten warmdraaien en één rondje circuit.
 
Ik heb het hele verhaal hierboven doorgelezen.

Op zich hoeft 56km natuurlijk het probleem niet te zijn.
Maar de dealer komt niet met een plausibel verhaal.
Toch begrijp ik TS wel. Je koopt iets nieuws, dan moet je ook het vertrouwen hebben je werkelijk nieuw geleverd hebt gekregen.
Helaas heeft de klant NIET deze beleving.

Lezende zijn verklaring, kan ik dat ook nog begrijpen.
 
  • Eens
Waarderingen: lapo
Kan het eigenlijk dat een aandrijfketting na niet veel meer dan 100km rijden zo slap komt te hangen dat je 6cm speling hebt?
Bij alle kettingsets die ik al heb versleten heb ik dit ook nog nooit meegemaakt. Ergens rond de 1.000km moesten sommige gespannen worden, andere niet, de een had echt flink speling en de ander niet maar echter nooit binnen enkele honderden kilometers. En dat met een toch wel zeer stevige sportieve rijstijl.

De ketting van de street triple hing na 100km gevaarlijk slap en in die 100km heb ik gewoon volgens de inrijdprocedure gereden, heel langzaam optrekken en nooit boven de 3500rpm geweest en er zijn door mijn toedoen echt geen super grote krachten op de ketting gezet. Ik heb de ketting daarna zelf gespannen en alles zat in iedergeval gewoon goed vast, het wiel stond netjes recht en de ketting liep niet scheef in het kettingwiel.
 
Kan het eigenlijk dat een aandrijfketting na niet veel meer dan 100km rijden zo slap komt te hangen dat je 7cm speling hebt?
Het is mij iig nooit overkomen.
Vlgs mij levert de fabrikant de ketting 'voorgerekt'.

Was de ketting al niet gelijk bij aflevering erg aan de losse kant?
Dat na duizend km de ketting opnieuw moet worden gesteld dat is niet abnormaal. Maar 7cm na 100 km lijkt me wat veel.
 
Jammer dat het geen V70 5 cil was, die worden tot 250.k beschouwd als net ingereden, daar kijk je niet op 50 km meer of minder
Er zijn meerdere indicaties die gewoon aantonen dat de motorfiets al gebruikt is en wanneer je duidelijk afspreekt dat je een nieuwe en ongebruikte motorfiets koopt dan kan je dat gewoon niet maken.
Ze probeerde mij tenslotte een demo model aan te bieden en toen is dit heel nadrukkelijk besproken met de verkoper

Ook het argument van anderen die stellen dat wanneer de tripmeter gereset zou zijn geweest ik niet geklaagd zou hebben vind ik een slecht argument. Is het dan maar geoorloofd om van alles flikken zolang de andere partij er maar niet achter komt?
Waar ligt de grens dan en is dat een vrijbrief?
 
Er zijn meerdere indicaties die gewoon aantonen dat de motorfiets al gebruikt is en wanneer je duidelijk afspreekt dat je een nieuwe en ongebruikte motorfiets koopt dan kan je dat gewoon niet maken.
Ze probeerde mij tenslotte een demo model aan te bieden en toen is dit heel nadrukkelijk besproken met de verkoper

Ook het argument van anderen die stellen dat wanneer de tripmeter gereset zou zijn geweest ik niet geklaagd zou hebben vind ik een slecht argument. Is het dan maar geoorloofd om van alles flikken zolang de andere partij er maar niet achter komt?
Waar ligt de grens dan en is dat een vrijbrief?
Jou grens ligt bij 0. Kunnen ze hem niet resetten voor je?
 
Maar goed, die bandjes dan...
Het 'cuppen' is al begonnen op wat grotere hellingshoek.
Ook hele lichte rulletjes.

Was het nou alleen 56 km, met de rubber uitsteekseltjes en de rode/groene strepen nog op de band..ok
Al met al een vreemd verhaal.
 
Maar goed, die bandjes dan...
Het 'cuppen' is al begonnen op wat grotere hellingshoek.
Ook hele lichte rulletjes.

Was het nou alleen 56 km, met de rubber uitsteekseltjes en de rode/groene strepen nog op de band..ok
Al met al een vreemd verhaal.
Is dat ding een omgekatte motor met nieuwe teller dan?
 
Nee dat niet, maar dat is een ander extreme noemen.

Laat ik het zo zeggen, een splinternieuwe motor met 56 km (wat ik prima splinternieuw vind), heeft geen slappe ketting, duidelijk echt gebruikte banden (niet half versleten, maar zeker meer dan 56 km, veel meer) en een koppelingskabel die ingesleten is alsof er al vele kilometers een en ander tegen hebben lopen schuren.

Het totaalplaatje geeft mij ook een rare smaak, die 56 km alleen niet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan