56km op motor die nieuw uit showroom zou komen???

Status
Niet open voor verdere reacties.
Er zijn altijd zaken die achteraf verklaarbaar zijn. In dit geval blijft de verklaring echter achterwege of bewust vaag. Daar zou ik net als TS allergisch voor zijn, op zich niet voor de 56 km. Een demo hebben kost geld en dat lijkt hier het probleem van de klant gemaakt te worden en vervolgens wordt daar over gelogen.
 
Als ik zo naar de bandenslijtage en koppelingskabel kijk, heb ik toch het gevoel dat TS de motor heeft gekregen waar hij op proef gereden heeft/
Die met +/- 1100 KM dus.
Volgens mij kunnen dealers de teller gewoon programmeren, ook als er meer als 200 KM op staat.
Hoe zou je dat anders doen bij een teller vervanging?
Als je 057341 kunt ingeven in een teller kun je ook 000000 ingeven toch? Of zit ik er nu naast?

En wat Gsx-Sancho zegt, kijken of een andere dealer hem uit kan lezen, volgens mij moet er toch echt wel meer uit de computer te halen zijn dan alleen de huidige KM-stand....

56 KM zou ik zelf niet over vallen, maar dit zaakje heeft een geurtje van +/- 1100 KM....
 
Om uit te sluiten dat je idd niet het exemplaar hebt gekocht met 1100 km kan je bij de importeur nagaan aan de hand van het chassisnummer of het een voorraad/showroom/demo model is geweest.

Banden en koppelingskabel doen wel het eea vermoeden.
 
@ZiggyBMW hoe het bij Triumph gaat weet ik niet. Maar toen ik onder garantie een nieuwe teller kreeg op mijn KTM liep dit via Oostenrijk. Dealer kan niet zomaar een km stand invoeren.
 
Als het echt zo is dat TS zn demo motor heeft gekocht, is de dealer een oplichter van de bovenste plank. Niet alleen oplichter, maar ook een lakse oplichter. Die ingereden band ziet toch iedereen. _O-
 
Als ik alleen kijk naar die banden en de koppelingekabel, geloof ik nooit dat er 56 km of minder op zullen staan. Als je betaald hebt voor een nieuwe, dan zou ik hier zeker niet mee akkoord gaan. Iedereen die hier zegt laat gaan, betaalt graag te veel, heeft geld zat of boeit het niet genoeg. Nog los van het “gevoel/ontmaagden” enz, die banden kloppen gewoon niet bij een splinternieuwe motor.
 
TS meldt ook dat binnen een week de demo ook van de website verdwenen was.
Het is qua motor verkopen (nieuw) volgens mij redelijk laag seizoen, dus de kans dat een dealer 2 van hetzelfde type motoren binnen een week verkoopt lijkt mij redelijk klein.
Theoretisch zou het natuurlijk kunnen, alles kan, maar gezien de staat van TS zijn "nieuwe" motor, zou bij mij in dit geval toch 1+1=2 zijn.

Kun je niet aan de hand van het chassisnummer nagaan bij de importeur wanneer zij de motor geleverd hebben aan de dealer?
Als de leverdatum voor jou aankoopdatum ligt ben je klaar toch?
 
Had de "demo" waar je mee gereden hebt een eigen geel kenteken? Of heb je daar met een groene plaat mee gereden?
 
Als het echt zo is dat TS zn demo motor heeft gekocht, is de dealer een oplichter van de bovenste plank. Niet alleen oplichter, maar ook een lakse oplichter. Die ingereden band ziet toch iedereen. _O-
Schijnbaar niet. De TS heeft de motor immers geaccepteerd bij aflevering.

Waarom je dat zou doen met een band die er zo uit ziet snap ik niet helemaal.
Zeker niet iemand die zegt vaker nieuwe motoren te hebben gekocht. Dan zou je toch denken dat je weet hoe een nieuwe band eruit ziet.
 
Schijnbaar niet. De TS heeft de motor immers geaccepteerd bij aflevering.

Waarom je dat zou doen met een band die er zo uit ziet snap ik niet helemaal.
Zeker niet iemand die zegt vaker nieuwe motoren te hebben gekocht. Dan zou je toch denken dat je weet hoe een nieuwe band eruit ziet.

Volgens de TS zijn openingspost heeft hij het wel gezien:

Toen de motor bij mij thuis werd afgeleverd viel het mij wel meteen op dat de banden er iets meer bereden uitzagen dan een kort testritje
 
Schijnbaar niet. De TS heeft de motor immers geaccepteerd bij aflevering.

Waarom je dat zou doen met een band die er zo uit ziet snap ik niet helemaal.
Zeker niet iemand die zegt vaker nieuwe motoren te hebben gekocht. Dan zou je toch denken dat je weet hoe een nieuwe band eruit ziet.
Geaccepteerd of niet, als deze motor niet nieuw is heeft TS nog steeds gelijk, ook volgens ons rechtsteem. En we hebben het hier niet over een schimmige marktplaats dealtje.
 
In eerste instantie kwam ik voor de iets duurdere RS versie in het rood kijken, dat was op voorhand ook telefonisch besproken maar eenmaal daar aangekomen bleek dat ze enkel een demomodel van de R versie hadden.
Van de Rode RS hadden ze enkel 1 model in de showroom staan, ze boden de R aan voor proefrit maar als ik perse de RS versie wilde rijden dan mocht dat ook.

De R versie bleek ik eigenlijk wat mooier te vinden dus heb ik die ook proefgereden en uiteindelijk gekocht.


Toen we eenmaal de koop hadden afgesproken bleven ze iedere paar dagen contact met mij zoeken met de vraag wanneer ik de motor kwam ophalen, ondanks de dagenlang aanhoudende regen.
Toen opeens kon de motor kosteloos aan huis afgeleverd worden. Ik woon op 100km afstand van de dealer.
Waarschijnlijk kwam er iemand de winkel binnen die jouw nieuwe motor ook wilde, en hem zo heeft betaald en meegenomen.
En dan hebben ze snel de demo gereset en gepoetst en aan jou afgeleverd 8-)
 
Geaccepteerd of niet, als deze motor niet nieuw is heeft TS nog steeds gelijk, ook volgens ons rechtsteem. En we hebben het hier niet over een schimmige marktplaats dealtje.
Vervelende is dat de definitie van "nieuw" toelaat dat er enkele tientallen kilometers op staan. Dus dat is geen argument in deze.
 
Heb je de foto's gezien? Of stap je in op de laatste pagina

Ik heb het gezien, maar dat wordt een erg lastig verhaal om aan te tonen via die weg dat een motor niet nieuw is. Bijvoorbeeld het heen en weer rijden tussen vestigingen is gewoon acceptabel voor de wet. Daarmee zo je de band best al zo kunnen krijgen lijkt me.

En inderdaad koper heeft de motor al geaccepteerd dus hoe ga je nu nog aantonen dat het bij levering al zo was.
 
Ik denk dat je echt alleen wat kunt met chassisnummer(s), dus zoals eerder geopperd het chassisnummer van de demo motor opvragen bij de importeur (als dat kan). En dat nummer vergelijken met het chassisnummer van de geleverde motor, dan is er hard bewijs.

Al met al is het gewoon klote voor TS dat hij er geen lekker gevoel bij heeft en de lol van het hebben van een nieuwe motor er daardoor al wel af is. Ook als is er technisch misschien helemaal niks mis met de motor hij blijft er nu toch een nare smaak van houden...dat is gewoon jammer.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan