hoe krijg ik dit toonbaar?

joeltje

MF veteraan
5 dec 2001
2.368
0
Vught
Is dit nog netjes te krijgen (in een andere kleur)? Of kan ik beter een nei tankje kopen, en zo ja, waar haal ik dat vandaan :?

85314
 
Jif. Werkt ook prima op mijn broodtrommel. 8-)

Hm, zie net dat et wel iets krast op de deksel '( .
 
Ha die Ralf, long time ;)

Jif zal het wel weer witter krijgen, maar al die putten en krassen gaan dan alleen maar erger worden :(
 
Ha die Ralf, long time ;)

Jif zal het wel weer witter krijgen, maar al die putten en krassen gaan dan alleen maar erger worden :(

Oh, moeten die er ook uit. Ha'k effe niet gezien op je ploatie. :P Dat wordt lastig denk ik. Nieuw tankje scoren dan maar? Op de sloop ergens?

Maar aangezien de meeste XR'en wel voor crossen gebruikt zijn vraag ik me af of je een net tankje kunt vinden voor wenagh. :?
 
ik heb hetzelfde probleem met mijn xr600. Je kan wat met commandant 4 te klooien dan krijg je veel troep eraf. Maar dat geel verkleurde gedeelte krijg je er bijna niet van af. Dat ga ik er zelf af proberen te krijgen met een sterkere commandant (3 ofzo ?). Maar dat zwarte krijg je er echt wel vanaf.
 
Dat geel verkleurde zit in het plastic, dus dat gaat er idd niet vanaf..

Ik zat te denken de hele rambam te spuiten, maar die krassen die er op zitten, blijf je zien natuurlijk... Kun je dat opvullen met eoa goedje :?

Wat voor lak zou ik moeten gebruiken? vast speciale, omdat het plastic buigt?
 
Mooi, zaterdag naar de verruf winkel..

Moet ik bij de tank nog iets speciaals doen?? (zorgen dat de lak benzine vast is :+ ) En een kunststof primer zekers...

Hmm... Zilver en mat zwart dan maar.. Ook niet zo moeilijk spuiten :z

XL_FRITTE_K.jpg

 
Dus nu? ik kan ook niet met een lelijke tank blijven rijden... moet wel kunne posen op de parade :+
 
en als ik me niet vergis, door het ademen van de plastic tank bladerd na verloop van tijd ook zo je gespoten spul er weer af. dit omdat je verf dus niet echt tegen de benzine dampen kan meende ik...

iedergeval, bij de rm80 tank die ook van kunststof is, is spuiten geen optie omdat het dus na verloop van tijd er weer zo afbladerd...

misschien dat er een 1 of ander goedje is, wat je onder je grondlaag kunt spuiten of zo wat die benzine dampen tegenhoud?
 
doe eens een search op supermotard .be (weeral..) of stuur daar een pm naar een gast "Ripple" genaamd die heeft z'n XR tank gespoten met speciale producten en die blaast niet.Heel de werkwijze staat er ergens op :)
 
Als spuiten niet gaat .. Ik heb bij een erg slechte witte plastic tank de boel nog wel redelijk kunnen krijgen door met een scherp los stanley mesje de krassen, verkleuringen er als het ware af te schrapen, mesje vlak tegen oppervlak houden.
 
doe eens een search op supermotard .be (weeral..) of stuur daar een pm naar een gast "Ripple" genaamd die heeft z'n XR tank gespoten met speciale producten en die blaast niet.Heel de werkwijze staat er ergens op :)

gevonden:
[quote van ripple]

Deze is de grondlaag,bij het ruw opschuren van de tank.
Dit wel met droog schuurpapier p150.
VIBOL EPOXY PRIMER ZNF COMP.A
Technische fiche Veiligheids fiche
VIBOL EPOXY ZNF VERHARDER COMP.B(verharder)
Veiligheids fiche
Als deze gespoten is wrijven met waterschuurpapier p800
Dan een 2de laag geven en wrijven met waterschuurpapier p1200
tot de tank zo glat is als mijne kaalkop :lol
Dan spuit je deze eindlaag:
VIBOL AUTOCRYL COMP. A
Technische fiche Veiligheids fiche
VIBOL AUTOCRYL COMP. B(verharder)
Veiligheids fiche
en wrijf dan nog eens met waterschuurpapier p1200
Dan een nieuwe eindlaag en den tank is gelijk nieuw
Let wel altijd de gespoten verf goed laten uitharden
De verf is te krijgen in alle Ral kleuren buiten fluorverf

http://www.vibol.be/producten.html

[/quote van ripple] :} :}

nou weten we het hier ook 8-)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan