Hallo, graag jullie advies,
Na een Yamaha TRX850, Kawasaki ZX7R, Honda CBR 954 Fireblade en een Yamaha XJ650 (pekelfiets) wil ik toch eens een 600cc proberen. Heb alle bovenstaande motoren (behalve de XJ) tot het randje gereden (kneedowns, wheelie's, circuit, etc.). Maar ik hoor zo vaak van mensen dat ook ervaren rijders veel uit een 600cc kunnen halen.
Ik ben heel benieuwd. Ik lees hier veel dat je een 1000cc supersport niet volledig kunt benutten op de Nederlandse wegen. Ik moet zeggen dat de meningen daarover toch verdeelt zijn, als het aan mij ligt.
Echter kan ik me voorstellen dat je met een 600cc beter kunt 'jagen' en je hem lekkerder heen en weer kunt smijten in bochten. Dat lijkt me wel wat. Ik weet al wel dat ik het wheelie'en ga missen bij 5000rpm, puur op koppel. Mijn voorkeur op dit moment hebben de R6 2003 of ZX6R 636 2003. Het hoeft geen smetteloze motor te zijn want ik kan hem in Amsterdam nergens anders dan op de stoep kwijt (wel met hoes). Als hij technisch maar goed is.
Nu is mijn vraag aan jullie motorfanaten: Zijn er hier mensen die eenzelfde stap hebben gemaakt (van 1000cc supersport naar 600cc supersport)? Hoe is dat bevallen? En zijn er mensen die plussen en minnen weten over de twee genoemde motoren (ZX6R 2003 & R6 2003). Tips, Tricks, ervaringen, meningen, tests of 'ga proefrijden', alles is welkom!
Alvast bedankt!
Na een Yamaha TRX850, Kawasaki ZX7R, Honda CBR 954 Fireblade en een Yamaha XJ650 (pekelfiets) wil ik toch eens een 600cc proberen. Heb alle bovenstaande motoren (behalve de XJ) tot het randje gereden (kneedowns, wheelie's, circuit, etc.). Maar ik hoor zo vaak van mensen dat ook ervaren rijders veel uit een 600cc kunnen halen.
Ik ben heel benieuwd. Ik lees hier veel dat je een 1000cc supersport niet volledig kunt benutten op de Nederlandse wegen. Ik moet zeggen dat de meningen daarover toch verdeelt zijn, als het aan mij ligt.
Echter kan ik me voorstellen dat je met een 600cc beter kunt 'jagen' en je hem lekkerder heen en weer kunt smijten in bochten. Dat lijkt me wel wat. Ik weet al wel dat ik het wheelie'en ga missen bij 5000rpm, puur op koppel. Mijn voorkeur op dit moment hebben de R6 2003 of ZX6R 636 2003. Het hoeft geen smetteloze motor te zijn want ik kan hem in Amsterdam nergens anders dan op de stoep kwijt (wel met hoes). Als hij technisch maar goed is.
Nu is mijn vraag aan jullie motorfanaten: Zijn er hier mensen die eenzelfde stap hebben gemaakt (van 1000cc supersport naar 600cc supersport)? Hoe is dat bevallen? En zijn er mensen die plussen en minnen weten over de twee genoemde motoren (ZX6R 2003 & R6 2003). Tips, Tricks, ervaringen, meningen, tests of 'ga proefrijden', alles is welkom!
Alvast bedankt!
Laatst bewerkt: