marcoo: het feit dat iemand overweegt een supersport te kopen betekend dat hij niet het \'verstand\' heeft om zich in te houden.. anders koopt ie wel was rustiger
die 10000+ rmp is dan ook zo leuk
Goedkoper dan een Sport-tour... ZX-6R kost me All-risks (3 jaar auto-schadevrij) nog geen 1600 pieken... Een Duc ST-4 zou me het dubbele hebben gekost... Oneerlijk, maar wel leuk te vergelijken....Kan iemand mij vertellen waarom die premies dan zo hoog zijn als je geen rijervaring hebt en begint met een supersport?
- opa -
Mee eens, als je denkt alles goed te beheersen (altijd iets eerder dan het moment dat dat werkelijk zo is) is de kans op ongelukken het grootst... En een schrikreactie op een fiets met giftigere remmen zal ook eerder leiden tot het happen van asfalt... Dat extreme vermogen bij een zeshonderd vind ik wel meevallen, maar die discussie is eerder gevoerd... Extreme fiets is idd ook niet optimaal... 8-je, of keren kost me echt meer moeite dan met de lesbike... Combinatie van zithouding, kleding (stuggere broek) en vermogen onderin (ZX-6R loopt stukken minder rond in de buurt van de 1000 toeren dan een CB-750). Heb ik er wel voor over...Het gaat vaak fout op het moment dat je van jezelf vind dat je goed kan rijden...
Vlak voor het moment dat het echt zo is ga je denken dat je voldoende voertuigbeheersing hebt.
En DAN is het beter dat je niet op een extreme fiets zit, met extreme remmen, een extreem vermogen, en een rijwiel gedeelte die nooit aangeeft dat je te ver gaat.
(ik denk dat ik dit stukje kopieer voor aankomende topics over dit onderwerp)
Of mijn FZR400, ook leuke snelle motor om mee te beginnen, prestaties zullen je nog meevallen.
Als iemand een goeie prijs biedt... wie weet?Wil je \'m verkopen ofzo!?
Prestaties van alle motoren vallen toch mee?
Ik ken de grens van mijn R6 niet, ook de grens van mijn CBR600 kende ik niet.
Hehe, maak jij altijd perfecte stoppies, heb jij je remmen zo goed onder controle Bert?rev, nu eens met mij?