Cecotto
MF veteraan
Joopie, ik heb er weer een
Wat doe je als je eigenlijk klaar bent met brik-1 (de CB650C, met uitzondering van de tank+kappen nog een keer spuiten) ??
En je vrouw vraagt alvast wat je voor vaderdag wilt hebben ? "Misschien een sleutelmotor" ? Voordat ze opnieuw kon ademhalen had ik al weer www.marktplaats.nl ingetikt. Weekje surfen, wat bellen en selectief gaan kijken.
Nieuwe project staat in de garage:
Yamaha XZ550 uit 1984. Zo stond hij op internet:
Ik heb gisteravond het ding teruggereden uit Arnhem. En aangekomen thuis . Achterrem doet weinig, middengebied stottert een beetje. Stuurt achterlijk (volgens mij geen of te weinig olie in de vork). En lekt olie, maar dat hoort bij een brik.
Het blokje heeft wel de doorslag gegeven, wat een heerlijke techniek. V-twin onder 70-graden. Watergekoeld met ventilator. Mega veel slangen en toeters en bellen op dat blok. 4 kleppen per cylinder. 68PK. Monoveer achter. Benzinepomp. En voorzien van YICS !! (staat voor Yamaha Induction Control System, en heb nog geen flauw benul wat dat doet. Iemand ??). En mijn eerste 2 cylinder. Cardan aandrijving.
Achterwiel en bandje doen wel heel iel aan bij de mega grote tank. Maar hier kunnen we wel weer iets leuks van maken. Dit ding leent zich eigenlijk wel heel goed voor een tail-pipe (zo'n uitlaat die onder het kontje uitkomt). De achterste cylinder heeft nl. 2 outlets direct naar achteren, en de vork heeft aan beide kanten genoeg ruimte om de 2 pijpen van de voorste cylinder om te buigen naar boven.
Ik houd jullie op de hoogte. Tips en ideen voor verdere verbouw altijd welkom. Stuurkuipje is al gedemonteerd en ligt te koop (15 Eurootjes). Moet wel opnieuw gespoten worden, en zit een klein gaatje aan de voorkant door steenslag.
cu,
John
Wat doe je als je eigenlijk klaar bent met brik-1 (de CB650C, met uitzondering van de tank+kappen nog een keer spuiten) ??
En je vrouw vraagt alvast wat je voor vaderdag wilt hebben ? "Misschien een sleutelmotor" ? Voordat ze opnieuw kon ademhalen had ik al weer www.marktplaats.nl ingetikt. Weekje surfen, wat bellen en selectief gaan kijken.
Nieuwe project staat in de garage:
Yamaha XZ550 uit 1984. Zo stond hij op internet:
Ik heb gisteravond het ding teruggereden uit Arnhem. En aangekomen thuis . Achterrem doet weinig, middengebied stottert een beetje. Stuurt achterlijk (volgens mij geen of te weinig olie in de vork). En lekt olie, maar dat hoort bij een brik.
Het blokje heeft wel de doorslag gegeven, wat een heerlijke techniek. V-twin onder 70-graden. Watergekoeld met ventilator. Mega veel slangen en toeters en bellen op dat blok. 4 kleppen per cylinder. 68PK. Monoveer achter. Benzinepomp. En voorzien van YICS !! (staat voor Yamaha Induction Control System, en heb nog geen flauw benul wat dat doet. Iemand ??). En mijn eerste 2 cylinder. Cardan aandrijving.
Achterwiel en bandje doen wel heel iel aan bij de mega grote tank. Maar hier kunnen we wel weer iets leuks van maken. Dit ding leent zich eigenlijk wel heel goed voor een tail-pipe (zo'n uitlaat die onder het kontje uitkomt). De achterste cylinder heeft nl. 2 outlets direct naar achteren, en de vork heeft aan beide kanten genoeg ruimte om de 2 pijpen van de voorste cylinder om te buigen naar boven.
Ik houd jullie op de hoogte. Tips en ideen voor verdere verbouw altijd welkom. Stuurkuipje is al gedemonteerd en ligt te koop (15 Eurootjes). Moet wel opnieuw gespoten worden, en zit een klein gaatje aan de voorkant door steenslag.
cu,
John