Schuiver gemaakt, mooi balen..

CatchDude

MF veteraan
12 apr 2003
6.023
0
Arnhem
[edit]Hij is weer helemaal gemaakt!!![/edit]

Ook bij mij was het zover, ik ben onderuit gegaan. En nog wel op een hele lullige manier.
[edit]Foto's verderop[/edit]

Ik sta achter een grote vrachtwagen te wachten voor een rotonde. Uiteindelijk gaan we rijden, en de vrachtwagen gaat stapvoets de rotonde over omdat 'ie zo groot is. Ik er dus, op enige afstand achteraan. De vrachtwagen moet rechtdoor, en ik rechtsaf. Ik reed met gas los puur op het stationair toerental, echt stapvoets dus, maar zodra het gaatje naar rechts vrij komt geef ik wat gas bij. Voordat ik goed en wel aan de 4000 toeren ben klapt mijn achterwiel keihard opzei. Dit houd ik nog net, maar mijn stuur slapt 2 keer voluit heen en weer, en ik knikker met nog geen 20 per uur neer... :(

Ik lag vrijwel meteen stil, maar mijn motor vonkt nog een metertje of 3 verder (zo langzaam ging het)... Achter mij reed een collega die meteen uitstapte en hielp tillen. Beide merkten we op dat er olie lag op en na de rotonde. (Goddomme!) Daar ben ik dus dwars overheen gegaan, en daarom heb ik dus een schuiver gemaakt. Collega heeft foto's gemaakt van de olie met zijn mobieltje, maar echt kwaliteit is zo'n foto niet. Op een foto is het echter wel goed te zien. Politie er bij gehaald die ook geconstateerd hebben dat er olie op de rotonde ligt. Dat wordt ook in het rapport verwerkt.

Later sta ik op de sleepdienst te wachten, komt er een bus van Connexxion langs uit de richting waar ik heen moest toen ik schoof. En toen hij voorbij was verschenen er van die uitdeiende olievlekken op de weg. Ik dus weer de politie gebeld, en de sleper even gevraagd te kijken (getuige!). Busnummer en tijd opgeschreven voor de coppers, en die gingen navraag doen bij conexxion.

Ga ik zelf helemaal (via de verzekering) voor de kosten opdraaien? Of is zo'n olie verhaal, en zo'n lekkende bus misschien iets om mee uit de voeten te kunnen? Er was niet al eerder een melding gedaan van olie, dus in zo'n geval is de wegbeheerder meestal niet aansprakelijk te stellen, toch? Hoe zit het met het waarborgfonds?

De motor is wel een beetje toegetakeld. Hij startte niet meer (verzopen), en het rempedaal is afgebroken. Verder is de rechterspiegel gescheurd, en diepe krassen (maar geen scheuren) in het kuipwerk en in de rechter knipper. Tank en frame lijken onbeschadigd, ik heb echt goed gezocht maar niets gevonden. Ook het motorische gedeelte leek ongehavend, maar als de kappen er af zijn wordt alles pas duidelijk denk ik. Vooralsnog alleen plastic schade dus (behalve rempedaal). oh, en de uitlaat heeft krassen aan de metalen omringingsdelen en het mondstuk. (Dat was wat zo vonkte...)

Nu is dus de vraag: Wat is goedkoper: kuipdelen later repareren, spuiten en stickers kopen, originele gespoten en bestickerde kuipdelen kopen, of kuipdelen onbespoten uit duitsland halen en laten spuiten en stickers plakken? We zullen zien.

De fiets gaat iig. naar een dealer hier om de hoek, en zodra hij weer loopt, het rempedaaltje er op zit en alles gereed is om te rijden rijdt ik weer lekker verder, en dan is het wachten op de plastische chirurgie voor m'n soes. :(

Ikzelf heb overigens niets, het ging zo langzaam. Mijn pak heeft minimale krasjes, mijn helm bij het kingedeelte een butsje en mijn arm/elleboog een kleine haal van de elleboogbeschermer. En een beetje stijf, die rechterarm. Maar niets bijzonders ofzo.
 
Laatst bewerkt:
full



Sterkte met de afhandeling en de spierpijn.......
 
;( Ik hoop dat je ze aansprakelijk kunt stellen zodat je je geld krijgt!
Succes met je lijf en met je motor...
 
Met een beetje geluk valt de spierpijn mee, het ging ECHT lullig zachtjes. Zodra hij bij de dealer staat dan maak ik wat piccies... :(

En ik had hem net 2 weken, nog geen 600 kilometer op de klok gezet...

Ik ben overigens all risk verzekerd, maar ik vraag me af of het (op termijn bekeken) niet goedkoper is om de schade zelf te lappen als hij bij plastic blijft...
 
pfoei dat zijn altijd van die lullige klote dingen ... sterkte
 
Met een beetje geluk valt de spierpijn mee, het ging ECHT lullig zachtjes. Zodra hij bij de dealer staat dan maak ik wat piccies... :(

En ik had hem net 2 weken, nog geen 600 kilometer op de klok gezet...

Ik ben overigens all risk verzekerd, maar ik vraag me af of het (op termijn bekeken) niet goedkoper is om de schade zelf te lappen als hij bij plastic blijft...

ff je verzekering bellen, als je dealer de schade heeft getaxeerd, kunnen ze zo voor je uitreken ;)

succes met de afhandeling :)
 
Succes met de schade.... en als je het niet bij Connexxion kunt verhalen, iig het waarborgfonds proberen, grote kans dat die wel uitkeren omdat olie op de weg aantoonbaar van een ander voertuig is. En dan zou ik ook voor zoveel mogelijk nieuwe onderdelen gaan (evt de oude zoveel mogelijk zelf opknappen en als reserve houden)
 
De bus die jij na de valpartij zaglekken hoeft niet de veroorzaker te zijn dus connexion aansprakelijk stellen heeft geen zin. Dit soort schaden kun je melden bij het Waarborgfonds Motorverkeer. Dit soort schaden worden gezien als afvallende lading van een onbekend gebleven motorrijtuig. Je moet wel de situatie kunnen aantonnen middels een politierapport en verklaringen van getuigen en indien mogelijk foto's van de olie op het wegdek.

Als je casco verzekerd bent, regelt je verzekeraar het verhaal. Jij dient wel de bewijzen te leveren waarmee je verzekeraar aan de slag kan.

Succes en .........sterkte met je herstel en dat van je motor.
 
sjees balen zeg '(

en ikzou zeker ff je rechtsbijstand bellen die kunnen je meestal goed helpen

maar veel sterkte verder
 
klote man ;(

lijkt me logisch dat connexxion, of hun verzekering, de schade betaald...
 
oef catchDude, das erg zonde van je soes ;(
Moet je toch niet weer terug naar de vertrouwde RF machine :+

Suc6 met de verdere afhandeling
 
Ik ben ook ooit uitgegleden op een rotonde ;( . Ook over een spoor van olie of benzine/diesel. De politie was er bij geweest en die hadden de brandweer ingeschakeld om de rotonde schoon te laten spuiten. Ik had de politie een verslagje laten maken en hiermee heb ik mijn schade vergoed gekregen door het waarborgfonds. Dat duurt wel ff voordat je je geld ziet, maar scheelt je toch veel euro's of no-claim.
 
Ik ben overigens all risk verzekerd, maar ik vraag me af of het (op termijn bekeken) niet goedkoper is om de schade zelf te lappen als hij bij plastic blijft...
Dat is een berekeningetje waar de verzekeraars speciale computerprogramma's voor hebben. :) Had laatst ook de keuze van wel of niet claimen, maar met die keuze kond de verzekeraar me dus gewoon helpen, die rekent alles zo uit.
 
Ïk heb net kontakt gehad met de politie, de verzekering en m'n getuige.

M'n getuige heeft me overigens niet zien vallen, maar heeft wel de olie gezien en gefotografeerd met zijn mobiel (Hji reed een minuut of 2 achter me). In het politierapport staat vermeld dat er olie lag op de rotonde.

M'n verzekeraar acht de kans aannemelijk (maar kan natuurlijk neits beloven) dat het waarborgfonds tot vergoeding over zal gaan, maar de getuige zal dan wel het een en ander op papier moeten zetten.

Duimenduimenduimen!
 
Yep. En vooral met nat. Maar je ziet het echt slecht als het nat is. En dan nog achter zo'n wegvullende vrachtwagen... :(
 
Wat doe je nou :? Dit zuigt dude :(

Balen dus, maar ik heb goede hoop voor je... :X
Succes met het afhandelen van de schade en geef dat beschadigde stickertje ook op... ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan