[edit]Hij is weer helemaal gemaakt!!![/edit]
Ook bij mij was het zover, ik ben onderuit gegaan. En nog wel op een hele lullige manier.
[edit]Foto's verderop[/edit]
Ik sta achter een grote vrachtwagen te wachten voor een rotonde. Uiteindelijk gaan we rijden, en de vrachtwagen gaat stapvoets de rotonde over omdat 'ie zo groot is. Ik er dus, op enige afstand achteraan. De vrachtwagen moet rechtdoor, en ik rechtsaf. Ik reed met gas los puur op het stationair toerental, echt stapvoets dus, maar zodra het gaatje naar rechts vrij komt geef ik wat gas bij. Voordat ik goed en wel aan de 4000 toeren ben klapt mijn achterwiel keihard opzei. Dit houd ik nog net, maar mijn stuur slapt 2 keer voluit heen en weer, en ik knikker met nog geen 20 per uur neer...
Ik lag vrijwel meteen stil, maar mijn motor vonkt nog een metertje of 3 verder (zo langzaam ging het)... Achter mij reed een collega die meteen uitstapte en hielp tillen. Beide merkten we op dat er olie lag op en na de rotonde. (Goddomme!) Daar ben ik dus dwars overheen gegaan, en daarom heb ik dus een schuiver gemaakt. Collega heeft foto's gemaakt van de olie met zijn mobieltje, maar echt kwaliteit is zo'n foto niet. Op een foto is het echter wel goed te zien. Politie er bij gehaald die ook geconstateerd hebben dat er olie op de rotonde ligt. Dat wordt ook in het rapport verwerkt.
Later sta ik op de sleepdienst te wachten, komt er een bus van Connexxion langs uit de richting waar ik heen moest toen ik schoof. En toen hij voorbij was verschenen er van die uitdeiende olievlekken op de weg. Ik dus weer de politie gebeld, en de sleper even gevraagd te kijken (getuige!). Busnummer en tijd opgeschreven voor de coppers, en die gingen navraag doen bij conexxion.
Ga ik zelf helemaal (via de verzekering) voor de kosten opdraaien? Of is zo'n olie verhaal, en zo'n lekkende bus misschien iets om mee uit de voeten te kunnen? Er was niet al eerder een melding gedaan van olie, dus in zo'n geval is de wegbeheerder meestal niet aansprakelijk te stellen, toch? Hoe zit het met het waarborgfonds?
De motor is wel een beetje toegetakeld. Hij startte niet meer (verzopen), en het rempedaal is afgebroken. Verder is de rechterspiegel gescheurd, en diepe krassen (maar geen scheuren) in het kuipwerk en in de rechter knipper. Tank en frame lijken onbeschadigd, ik heb echt goed gezocht maar niets gevonden. Ook het motorische gedeelte leek ongehavend, maar als de kappen er af zijn wordt alles pas duidelijk denk ik. Vooralsnog alleen plastic schade dus (behalve rempedaal). oh, en de uitlaat heeft krassen aan de metalen omringingsdelen en het mondstuk. (Dat was wat zo vonkte...)
Nu is dus de vraag: Wat is goedkoper: kuipdelen later repareren, spuiten en stickers kopen, originele gespoten en bestickerde kuipdelen kopen, of kuipdelen onbespoten uit duitsland halen en laten spuiten en stickers plakken? We zullen zien.
De fiets gaat iig. naar een dealer hier om de hoek, en zodra hij weer loopt, het rempedaaltje er op zit en alles gereed is om te rijden rijdt ik weer lekker verder, en dan is het wachten op de plastische chirurgie voor m'n soes.
Ikzelf heb overigens niets, het ging zo langzaam. Mijn pak heeft minimale krasjes, mijn helm bij het kingedeelte een butsje en mijn arm/elleboog een kleine haal van de elleboogbeschermer. En een beetje stijf, die rechterarm. Maar niets bijzonders ofzo.
Ook bij mij was het zover, ik ben onderuit gegaan. En nog wel op een hele lullige manier.
[edit]Foto's verderop[/edit]
Ik sta achter een grote vrachtwagen te wachten voor een rotonde. Uiteindelijk gaan we rijden, en de vrachtwagen gaat stapvoets de rotonde over omdat 'ie zo groot is. Ik er dus, op enige afstand achteraan. De vrachtwagen moet rechtdoor, en ik rechtsaf. Ik reed met gas los puur op het stationair toerental, echt stapvoets dus, maar zodra het gaatje naar rechts vrij komt geef ik wat gas bij. Voordat ik goed en wel aan de 4000 toeren ben klapt mijn achterwiel keihard opzei. Dit houd ik nog net, maar mijn stuur slapt 2 keer voluit heen en weer, en ik knikker met nog geen 20 per uur neer...
Ik lag vrijwel meteen stil, maar mijn motor vonkt nog een metertje of 3 verder (zo langzaam ging het)... Achter mij reed een collega die meteen uitstapte en hielp tillen. Beide merkten we op dat er olie lag op en na de rotonde. (Goddomme!) Daar ben ik dus dwars overheen gegaan, en daarom heb ik dus een schuiver gemaakt. Collega heeft foto's gemaakt van de olie met zijn mobieltje, maar echt kwaliteit is zo'n foto niet. Op een foto is het echter wel goed te zien. Politie er bij gehaald die ook geconstateerd hebben dat er olie op de rotonde ligt. Dat wordt ook in het rapport verwerkt.
Later sta ik op de sleepdienst te wachten, komt er een bus van Connexxion langs uit de richting waar ik heen moest toen ik schoof. En toen hij voorbij was verschenen er van die uitdeiende olievlekken op de weg. Ik dus weer de politie gebeld, en de sleper even gevraagd te kijken (getuige!). Busnummer en tijd opgeschreven voor de coppers, en die gingen navraag doen bij conexxion.
Ga ik zelf helemaal (via de verzekering) voor de kosten opdraaien? Of is zo'n olie verhaal, en zo'n lekkende bus misschien iets om mee uit de voeten te kunnen? Er was niet al eerder een melding gedaan van olie, dus in zo'n geval is de wegbeheerder meestal niet aansprakelijk te stellen, toch? Hoe zit het met het waarborgfonds?
De motor is wel een beetje toegetakeld. Hij startte niet meer (verzopen), en het rempedaal is afgebroken. Verder is de rechterspiegel gescheurd, en diepe krassen (maar geen scheuren) in het kuipwerk en in de rechter knipper. Tank en frame lijken onbeschadigd, ik heb echt goed gezocht maar niets gevonden. Ook het motorische gedeelte leek ongehavend, maar als de kappen er af zijn wordt alles pas duidelijk denk ik. Vooralsnog alleen plastic schade dus (behalve rempedaal). oh, en de uitlaat heeft krassen aan de metalen omringingsdelen en het mondstuk. (Dat was wat zo vonkte...)
Nu is dus de vraag: Wat is goedkoper: kuipdelen later repareren, spuiten en stickers kopen, originele gespoten en bestickerde kuipdelen kopen, of kuipdelen onbespoten uit duitsland halen en laten spuiten en stickers plakken? We zullen zien.
De fiets gaat iig. naar een dealer hier om de hoek, en zodra hij weer loopt, het rempedaaltje er op zit en alles gereed is om te rijden rijdt ik weer lekker verder, en dan is het wachten op de plastische chirurgie voor m'n soes.
Ikzelf heb overigens niets, het ging zo langzaam. Mijn pak heeft minimale krasjes, mijn helm bij het kingedeelte een butsje en mijn arm/elleboog een kleine haal van de elleboogbeschermer. En een beetje stijf, die rechterarm. Maar niets bijzonders ofzo.
Laatst bewerkt: