7db te hard, 420 euro

€420!? Hoe durven ze zo'n "overtreding" voor zo'n godsvermogen te belasten.

Waar is de tijd gebleven dat je een voorwaardelijke boete kreeg, binnen een x-aantal dagen op het lokale bureau moet verschijnen met een fiets die wel aan de normen voldoet en je anders alsnog kunt dokken. Of was dit alleen met brommerts het geval?
7 decibel... Ben blij dat ik dat ik nu geen Rotaxblok meer heb, alleen dat blok maakte al meer kabaal dan er uit de dempers mocht komen... :')

Enniewee, succes en sterkte met wat je ook gaat doen.
 
Laatst bewerkt:
ik zou een officiele Db meting laten doen, onder de VOORGESCHREVEN voorwaarden

en eerst even een klein beetje aan je geluid doen
 
Ik kan me goed voorstellen dat je hier pissig over bent. Ik word al pissig als ik het lees. Als het 2 keer word afgewezen komt het voor de rechter en misschien dat je hem kan overtuigen dat de bekeuring inderdaad buiten proportie is. Als je dan gelukt hebt verlaagd hij hem naar een fatsoenlijke bekeuring.


Kunnen we niet massaal in opstand komen tegen dit bullshit? Gewoon in alle kranten en media dat Nederland massaal in opstand komt. Dan geloven we het ook.

Even de advocaat van de duivel spelen:

Ik snap het wel. Ergens moet de grens getrokken worden. Niet iedereen is zo gek van motoren als wij en ook met die mensen moet rekening gehouden worden. Ik woon 2 kilometer van de snelweg af en af en toe als in bed lig hoor ik ook een iemand op een motorfiets goed los gaan, ik kan dat wel waarderen, hierdoor slaap ik goed ;)

Ik kan mij echter voorstellen dat er andere mensen (en dieren etc.) zijn die hier niet zo dol op zijn.
 
jij moet je motor verkopen, dwaas.

godverdomme 400 euro?

150 was de boodschap ook wel duidelijk

ik heb er een stuk of 8 allemaal met standaard uitlaat. Welke moet ik verkopen?

Ja ik rij als een dwaas maar wil niemand tot last zijn. Bovendien valt een herriepijp meer op bij onze blauwe vrienden en die aandacht zit ik ook niet op te wachten.

Graag een stille uitlaat zodat mijn zoontjes ook nog mogen rijden over de dijken, de eifel etc. en als dat met dit soort boetes afgedwongen moet worden is dat jammer, maar daar maken de aso's het zelf naar.
 
Even de advocaat van de duivel spelen:

Ik snap het wel. Ergens moet de grens getrokken worden. Niet iedereen is zo gek van motoren als wij en ook met die mensen moet rekening gehouden worden. Ik woon 2 kilometer van de snelweg af en af en toe als in bed lig hoor ik ook een iemand op een motorfiets goed los gaan, ik kan dat wel waarderen, hierdoor slaap ik goed ;)

Ik kan mij echter voorstellen dat er andere mensen (en dieren etc.) zijn die hier niet zo dol op zijn.
Wat je je kunt voorstellen is een aanname. Dieren in het wild zijn bang voor mensen. Als ik op mijn moutain bike stilletjes een vos of ree verras, dan neemt die geheid de benen. Maar ze kijken niet op of om voor een voorbij denderende trein.
 
Ik weet niet zo goed wat ik mij moet voorstellen bij 7db maar zoals het er staat lijkt het niet heel veel. Wat een bedrag!

Je kan dus zo goed 40 km\h te hard rijden ofzo. Lijkt mij dat 7db te veel geluid toch niet daarmee vergelijkbaar is?

Ik zou mij ook extreem genaaid voelen.
 
Laatst bewerkt:
Wat je je kunt voorstellen is een aanname. Dieren in het wild zijn bang voor mensen. Als ik op mijn moutain bike stilletjes een vos of ree verras, dan neemt die geheid de benen. Maar ze kijken niet op of om voor een voorbij denderende trein.

Nee, iets wat je je voor kunt stellen is geen aanname...

De trein die voorbij komt denderen kijken ze niet van op? Dat spoor ligt er zeker niet sinds gisteren? Dat zal wel een stukje met gewenning te maken hebben, niet?

Kijk, dat laatste stukje, dat stukje over gewenning, dat is wat je noemt een aanname.
 
ik heb er een stuk of 8 allemaal met standaard uitlaat. Welke moet ik verkopen?

Ja ik rij als een dwaas maar wil niemand tot last zijn. Bovendien valt een herriepijp meer op bij onze blauwe vrienden en die aandacht zit ik ook niet op te wachten.

Graag een stille uitlaat zodat mijn zoontjes ook nog mogen rijden over de dijken, de eifel etc. en als dat met dit soort boetes afgedwongen moet worden is dat jammer, maar daar maken de aso's het zelf naar.

Neuh, ik vind mijn demper en het geluid wat er uitkomt mooi.

:W
 
Ik kan me je frustratie zo goed voorstellen. We denken (bijna) allemaal hetzelfde over exorbitant hoge verkeersboetes. En ik hoop dat iemand met voldoende juridische kennis echt een keer een proefproces start hiertegen. Maar ben bang dat je als loonslaaf of student niet zoveel kans maakt.
 
Even de advocaat van de duivel spelen:

Ik snap het wel. Ergens moet de grens getrokken worden. Niet iedereen is zo gek van motoren als wij en ook met die mensen moet rekening gehouden worden. Ik woon 2 kilometer van de snelweg af en af en toe als in bed lig hoor ik ook een iemand op een motorfiets goed los gaan, ik kan dat wel waarderen, hierdoor slaap ik goed ;)

Ik kan mij echter voorstellen dat er andere mensen (en dieren etc.) zijn die hier niet zo dol op zijn.

Voor mij hoeven herrie uitlaten ook niet zo. Het is soms zelfs op het kinderachtige af en sneu, hoe men tegen elkaar opbiedt welke de meeste herrie maakt :')

Echter gaat het TS om de exorbitant hoge boete. We vinden het blijkbaar al bijna normaal dat we honderden Euro's betalen voor stompzinnige verkeers "overtredingen".
 
Wat je je kunt voorstellen is een aanname. Dieren in het wild zijn bang voor mensen. Als ik op mijn moutain bike stilletjes een vos of ree verras, dan neemt die geheid de benen. Maar ze kijken niet op of om voor een voorbij denderende trein.


Een dier vlucht alleen maar voor dingen waar het een gevaar in ziet. Eind jaren 80, op schietkamp De Harskamp moesten we regelmatig stoppen met schieten, als er weer eens een Ree besloot voor de kogelvanger langs te wandelen. Buizerds doken op hun prooi, terwijl de lucht vol zat met 25 mm granaten. Als dieren aan geluid gewend zijn, trekken ze zich er niets van aan. Als mensen geluid horen, gaan ze klagen en valium slikken. Overigens kwamen er gisteravond mij verscheidene motoren voorbij blazen. 1 clubje met open pijpen en 1 clubje met gedempte pijpen. Die moet open pijpen maakten eigenlijk best wel een teringherrie.
 
Wees welkom in de grote boze wereld :+ en ja idioot duur maar dat vind ik ook voor de bekeuring voor een telefoon in de hand hebben en rijden O-) ....en van de overheid win je het bijna nooit(let op het woordje bijna O-) )......en voor de uitleg over decibels Audiologieboek - 5.2.2. Geluidsterkte en decibelschaal
Ene ondanks de bekeuring ...leuk topic *D :+
 
De laatste tijd zijn de db-killers niet aan te slepen, ze moeten eens stoppen met die controles.
;)

Maar er zijn ook nog zo veel mensen die bewust een uitlaat kopen zonder e-keur. Ik zeg het er altijd nadrukkelijk bij, maar die nemen de pakkans blijkbaar voor lief. Of ze rijden alleen op eigen terrein. Of alleen in een land waar dit wel mag. Of ze rijden niet.
 
Laatst bewerkt:
Voor mij hoeven herrie uitlaten ook niet zo. Het is soms zelfs op het kinderachtige af en sneu, hoe men tegen elkaar opbiedt welke de meeste herrie maakt :')

Echter gaat het TS om de exorbitant hoge boete. We vinden het blijkbaar al bijna normaal dat we honderden Euro's betalen voor stompzinnige verkeers "overtredingen".

Evenmin is het kennelijk normaal dat we een ander lastigvallen met een enorme teringherrie enkel omdat de berijder een langere penis denkt te hebben omdat zn motor een leuker geluid maakt.

Kan er niet boos om worden dat die boete 420 euro bedraagt.
 
Nee, iets wat je je voor kunt stellen is geen aanname...

De trein die voorbij komt denderen kijken ze niet van op? Dat spoor ligt er zeker niet sinds gisteren? Dat zal wel een stukje met gewenning te maken hebben, niet?

Kijk, dat laatste stukje, dat stukje over gewenning, dat is wat je noemt een aanname.
Ja daar heb je misschien wel gelijk. Maar linksom of rechtsom lijkt de natuur zich niet veel van herrie aan te trekken. De term millieudelict vind ik daarom niet passend.
 
De laatste tijd zijn de db-killers niet aan te slepen, ze moeten eens stoppen met die controles.
;)

Maar er zijn ook nog zo veel mensen die bewust een uitlaat kopen zonder e-keur. Ik zeg het er altijd nadrukkelijk bij, maar die nemen de pakkans blijkbaar voor lief. Of ze rijden alleen op eigen terrein. Of alleen in een land waar dit wel mag. Of ze rijden niet.

Haha de handel is je gegund hoor :Y
En goed dat je het erbij vermeld ook.

Voor mijn GSX-R heb ik destijds ook bewust een Yoshi uit de VS besteld. Dus zonder E-keur, maar met db killer. Was een mooi donker geluid maar niet extreem luid (vond ik).

Maar dat E-keur zegt echt niets over de herrie. Ik ken standaard Aprilia's met standaard dempers met E-keur die 10x meer herrie maken dan mijn Yoshi zonder E-keur.
 
Belachelijk bedrag voor 7dB. Een beetje meer of een dieper geluid is erg mooi, het moet niet te hard zijn. Je kan nog beter dronken rijden, ben je nog minder kwijt ook (afhankelijk van hoeveel je drinkt). Of motorrijden, terwijl je geen motorrijbewijs zou hebben.Met 150-200 euro had je de hint wel begrepen.
 
nee was een officiele RDW keuring, ze hielden willekeurige mensen aan.
Waar was het dan?
Ik had al gehoord (gelezen) dat er op e-keur en db-killer wordt gecontroleerd in Rotterdam, zonder geluidsmeting. In je profiel staat Groningen en bij jou is er wel daadwerkelijk gemeten. Dus ben wel benieuwd waar die controle was.
 
Boetes werden toch bepaald naar de gevaarzetting?
Meer geluid is juist veiliger.
 
Heeft het zin hier tegenin te gaan? beklag oid?

puur tegen de hoogte van de bekeuring?

Het enige argument zou kunnen zijn dat ze fouten gemaakt hebben tijdens de meting. Daarvoor zul je heel secuur uit moeten zoeken hoe er gemeten dient te worden...afstand tot uitlaat,hoogte van de meetcel, statisch of dynamisch, zoek het tot de bodem uit en kijk daarna of ze dit allemaal opgevolgd hebben. Zo nee, dan heb je een goede zaak.

Voorbeeld. Ik werd voor de rechter geroepen om een trajectmeting. In het pv stond dat ik gemiddeld 88 km gereden had gedurende 54 seconden meting,over afstand xx.

Dat ging ik narekenen en toen bleek dat er 86,6 uitkwam.....resultaat...vonnis werd vernietigd,want was onjuist berekend....

Dus je zult zelf even flink op onderzoek uit moeten ,maar ik vermoed dat die uren terugbetaald worden in genoegdoening en rechtspraak...want rechters is nederland spreken over het algemeen ook echt recht in dit soort zaken!!
 
Laatst bewerkt:
Ik kan me goed voorstellen dat je hier pissig over bent. Ik word al pissig als ik het lees. Als het 2 keer word afgewezen komt het voor de rechter en misschien dat je hem kan overtuigen dat de bekeuring inderdaad buiten proportie is. Als je dan gelukt hebt verlaagd hij hem naar een fatsoenlijke bekeuring.

Lijkt me sterk dat de rechter gaat bepalen dat een bepaald vastgesteld boetebedrag voor een bepaalde overtreding, te hoog is....
Dan is het hek van de dam.
 
Laatst bewerkt:
Echter gaat het TS om de exorbitant hoge boete. We vinden het blijkbaar al bijna normaal dat we honderden Euro's betalen voor stompzinnige verkeers "overtredingen".
Een luide uitlaat onder je motor schroeven doe je niet echt per ongeluk of onbewust, toch?

Lijkt me sterk dat de rechter gaat bepalen dat een bepaald vastgesteld boetebedrag voor een bepaalde overtreding, te hoog is....
Dan is het hek van de dam.
Waarom? Het is toch 'slechts' een 'eis' van de OvJ?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan