7db te hard, 420 euro

.....Vraag maar eens aan mensen die aan die auto's werken, hoeveel preventief onderhoud wordt gedaan, om storingen te voorkomen...
En ik heb me er dus behoorlijk in verdiept de afgelopen tijd...
Wat ik overal lees en hoor is dat hybrides juist goedkoper zijn in onderhoud dan vergelijkbare conventionele auto's.

En ik mis in dat webblog de cijfermatige onderbouwing, die hij zelf van de Amerikaanse schrijver eist. Beide verhalen staan daarom voor mij op hetzelfde niveau.
Het eerste verhaal is bij elkaar gelogen om hybrides in diskrediet te brengen. En dan moet een ander met cijfers komen om dat aan te tonen ? Dat is de omgekeerde wereld. Aantonen dat die getallen niet kloppen is genoeg. Moet ie maar met de juiste gegevens werken, dan was z'n conclusie ook wel anders geweest.


En de verplichting spullen te recyclen, houdt niet in, dat dit ook daadwerkelijk gebeurd. Het meeste elektronica spul wordt naar Afrika geexporteerd en daar uit elkaar getrokken. Hoe dat milieu technisch gaat, wil je niet eens weten.
Mensen maken echt overal een puinhoop van, dat geldt voor alles.


http://www.duurzaammbo.nl/index.php/kennisbank/planet/57-kennisbank/planet/4347-schaarsegrondstoffen-2
Wel een interessante link.

Ik dacht dat je over lithium zou beginnen...
Maar welke grondstof staat hier bovenaan ?
Olie. En die kan niet gerecycled worden....

Dus doorgaan op de huidige weg is sowieso uitgesloten. Duidelijk toch ?
 
Laatst bewerkt:
En ik heb me er dus behoorlijk in verdiept de afgelopen tijd...
Wat ik overal lees en hoor is dat hybrides juist goedkoper zijn in onderhoud dan vergelijkbare conventionele auto's.Het eerste verhaal is bij elkaar gelogen om hybrides in diskrediet te brengen. En dan moet een ander met cijfers komen om dat aan te tonen ? Dat is de omgekeerde wereld. Aantonen dat die getallen niet kloppen is genoeg. Moet ie maar met de juiste gegevens werken, dan was z'n conclusie ook wel anders geweest.Mensen maken echt overal een puinhoop van, dat geldt voor alles.Wel een interessante link.

Ik dacht dat je over lithium zou beginnen...
Maar welke grondstof staat hier bovenaan ?
Olie. En die kan niet gerecycled worden....

Dus doorgaan op de huidige weg is sowieso uitgesloten. Duidelijk toch ?


Neomidium en Lanthaan. Kan je ook uit het artikel halen, als je het echt aandachtig leest.

95% van het Neomidium wordt gewonnen in China en veroorzaakt daar een ecologische ramp van ongekende omvang, omdat al het productieafval waaronder Thorium en Uranium in een groot meer gestort wordt, samen met een cocktail van allerlei andere afvalstoffen, de cocktail is zo giftig, dat iedereen die in de buurt van het meer komt gelijk ziek wordt. 97% van alle zeldzame stoffen wordt in China gewonnen, straks zijn we niet meer afhankelijk van Olie maar van die stoffen.
 
...Neomidium en Lanthaan. Kan je ook uit het artikel halen, als je het echt aandachtig leest....
:?

Neodimium...

Dat zit dus overal in, immers, magneten kom je overal tegen. Dan moet je consequent zijn en bijvoorbeeld ook geen luidsprekers meer willen. En ik heb al eerder gelezen wat zich daar afspeelt.

Maar heb je mijn eerdere links gemist of zo ? De ongelooflijke ellende die alle olieverspilling veroorzaakt is ook niet te beschrijven.
Wees dus blij met aangereikte alternatieven want straks hebben we geen keuze meer.
 
Dit kwaliteit topic zakt in , eerst hadden we de anti db eruit SP fanaten :? .Nu loopt het vol met GroenLinks milieu accu activisten. :P
 
Dit kwaliteit topic zakt in , eerst hadden we de anti db eruit SP fanaten :? .Nu loopt het vol met GroenLinks milieu accu activisten. :P
Links ? Wie ?
Ik heb nooit begrepen waarom correct omgaan met de leefomgeving uitsluitend iets voor linkse mensen zou moeten zijn. Het is de omgeving van ons allemaal, daar zouden we allemaal wat meer om moeten geven.

Lawaaioverlast van motorfietsen is ook aantasting van de leefomgeving.

....Het ging erom dat een db meting boete veel te duur is....

....110 euro incl de admin kosten 7 euro was ook genoeg geweest als signaal. :+ ....
En dat is dus blijkbaar niet genoeg.

Als €110,- boete genoeg is als signaal ga jij dus niet meer rijden met die herriedingen.

Blijkbaar doe je dat wel, je blijft zelfs na een veel hogere boete nog structureel in overtreding.
Je moet dus niet de wetgever verwijten dat de boete te hoog was, blijkbaar was ie zelfs nog niet hoog genoeg.
 
De reden waarom ik zonder db rij is mede bezien vanuit mijn eigen veiligheid en dat mag wat kosten.

Want zo'n boete vecht ik altijd aan ;)
 
Laatst bewerkt:
:?

Neodimium...

Dat zit dus overal in, immers, magneten kom je overal tegen. Dan moet je consequent zijn en bijvoorbeeld ook geen luidsprekers meer willen. En ik heb al eerder gelezen wat zich daar afspeelt.

Maar heb je mijn eerdere links gemist of zo ? De ongelooflijke ellende die alle olieverspilling veroorzaakt is ook niet te beschrijven.
Wees dus blij met aangereikte alternatieven want straks hebben we geen keuze meer.

Wat ik je duidelijk probeer te maken is, dat dat spul veel eerder op is dan olie en dat elektrisch rijden met de huidige stand van techniek daardoor nooit een vervanger van brandstoffen kan zijn. En van olie vervuiling heeft de natuur zich altijd weer hersteld, maar herstel van milieuschade door uranium en thorium en aanverwante stoffen duurt iets langer. :X
 
...Wat ik je duidelijk probeer te maken is, dat dat spul veel eerder op is dan olie en dat elektrisch rijden met de huidige stand van techniek daardoor nooit een vervanger van brandstoffen kan zijn....

Ach, de één zegt dit, de ander dat. Zelf kwam ik bijvoorbeeld dit tegen.... Zeldzame aardes.


....En van olie vervuiling heeft de natuur zich altijd weer hersteld, maar herstel van milieuschade door uranium en thorium en aanverwante stoffen duurt iets langer. :X ....

Ja, ga even al die ellende die olievervuiling heeft veroorzaakt bagatelliseren...

Een enorm gebied in de Niger delta, lekke pijpleidingen in Rusland waar al jaren olie uit stroomt. Enorme gebieden die compleet verpest zijn.
Dat komt echt niet zomaar weer goed, voorlopig wordt het alleen maar erger en geen mens die er iets aan doet. En dat zijn nog maar twee voorbeelden uit een lange, lange reeks.

Er is de afgelopen eeuw meer vernield dan in twee eeuwen kan worden hersteld.
 
met dit milieu welles nietes discussie lijkt net of ik het topic over gebruik van voor of achterrem heb geopend. Iedereen heeft zijn eigen gelijk :+
 
Ach, de één zegt dit, de ander dat. Zelf kwam ik bijvoorbeeld dit tegen.... Zeldzame aardes.Ja, ga even al die ellende die olievervuiling heeft veroorzaakt bagatelliseren...

Een enorm gebied in de Niger delta, lekke pijpleidingen in Rusland waar al jaren olie uit stroomt. Enorme gebieden die compleet verpest zijn.
Dat komt echt niet zomaar weer goed, voorlopig wordt het alleen maar erger en geen mens die er iets aan doet. En dat zijn nog maar twee voorbeelden uit een lange, lange reeks.

Er is de afgelopen eeuw meer vernield dan in twee eeuwen kan worden hersteld.

de aarde pruttelt ook al aardig tegen,
rond de 1e wereldoorlog zaten we met een man of 2 miljard op de aardkloot, nu zijn het er zo'n 6 miljard.
gelukkig hebben we ebola nog, nu lekker heen en weer vliegen dan ruimt het lekker op. :+

en die zg hybride auto's zijn een wassen neus, vooral samen met een brandstofmotor van rond de 400 pk.
dat is alleen leuk voor de bijtelling.

waterstof geloof ik meer in.
 
de aarde pruttelt ook al aardig tegen,
rond de 1e wereldoorlog zaten we met een man of 2 miljard op de aardkloot, nu zijn het er zo'n 6 miljard.
gelukkig hebben we ebola nog, nu lekker heen en weer vliegen dan ruimt het lekker op. :+

en die zg hybride auto's zijn een wassen neus, vooral samen met een brandstofmotor van rond de 400 pk.
dat is alleen leuk voor de bijtelling.

waterstof geloof ik meer in.

Lekker al die rijdende waterstofbommen om wat ruimte te maken :+
 
de aarde pruttelt ook al aardig tegen,
rond de 1e wereldoorlog zaten we met een man of 2 miljard op de aardkloot, nu zijn het er zo'n 6 miljard.
gelukkig hebben we ebola nog, nu lekker heen en weer vliegen dan ruimt het lekker op. :+

en die zg hybride auto's zijn een wassen neus, vooral samen met een brandstofmotor van rond de 400 pk.
dat is alleen leuk voor de bijtelling.

waterstof geloof ik meer in.


Bovendien heb je met waterstof nog steeds een lekker uitlaat geluid. :+
 
Ach, de één zegt dit, de ander dat. Zelf kwam ik bijvoorbeeld dit tegen.... Zeldzame aardes.Ja, ga even al die ellende die olievervuiling heeft veroorzaakt bagatelliseren...

Een enorm gebied in de Niger delta, lekke pijpleidingen in Rusland waar al jaren olie uit stroomt. Enorme gebieden die compleet verpest zijn.
Dat komt echt niet zomaar weer goed, voorlopig wordt het alleen maar erger en geen mens die er iets aan doet. En dat zijn nog maar twee voorbeelden uit een lange, lange reeks.

Er is de afgelopen eeuw meer vernield dan in twee eeuwen kan worden hersteld.

Heeft niets met bagatalliseren te maken, maar meer met de realiteit, dat dat minder slecht is dan de huidige alternatieven. De wetenschap zal nog heel wat technische problemen moeten overwinnen, voordat elektrisch rijden milieu vriendelijker is op de langere termijn. En tot die tijd draai ik aan een gashendel en niet aan een elektrische regelaar en komt mijn uitlaatgeluid uit een echte uitlaat en niet uit een luidspreker.

En als je wat wilt doen aan de Niger delta of de Russische achteloosheid, veel succes, dat is de afgelopen honderden jaren nog nooit iemand gelukt. Dan zou je hele bevolkingen moeten opruimen. En daar zijn gelukkig weinig mensen voor te vinden.
 
Lekker al die rijdende waterstofbommen om wat ruimte te maken :+

Benzine is gevaarlijker hoor. Ik ben het met je eens dat waterstof brandbaarder is, maar het vervliegt wel. Bij een benzinetank zal de brandstof op de grond terecht komen, en zal een blijvend gevaar vormen. Als de tank van een waterstofvoertuig scheurt (wat al vele malen lastiger is aangezien deze al een stuk sterker gemaakt worden) zal de waterstof in de lucht vervliegen en is het weg.
 
Benzine is gevaarlijker hoor. Ik ben het met je eens dat waterstof brandbaarder is, maar het vervliegt wel. Bij een benzinetank zal de brandstof op de grond terecht komen, en zal een blijvend gevaar vormen. Als de tank van een waterstofvoertuig scheurt (wat al vele malen lastiger is aangezien deze al een stuk sterker gemaakt worden) zal de waterstof in de lucht vervliegen en is het weg.


Waterstof knalt harder.


Het lucht en ruimt wel op. :+ hier de zwaarste waterstofbom ooit. EN daar kan benzine niet tegenop :P

 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan