Veel te veel benzine verbruik!!!

Gilera Runner VXR200

Die hard MF'er
26 okt 2004
344
0
Sint-Niklaas
Met een tank van 20L doe ik amper 200 km en dat is zeker niet zuinig.
Heb dit gemeten bij een treffen dit weekend . Had al getankt en bij vertrek stond de teller op 50 km en op 150 km gaf het lampje aan dat ik moest tanken.
Is het waar als je op reserve valt nog 50 km kan rijden?
Wat is de oorzaak van dit verbruik?
Nog iets....als ik ff doortrek naar 200 km en dan gas los laat en vertraag valt motor uit!
Heeft dit te maken met het hoog benzine verbruik of is het nog iets anders?
Heb al iets gehoord van de ontsteking...
Heb een gsx-r 1100 van 95 en deze heeft er 29000 km op staan.
 
Is dat dan niet teveel van het goede? Volgens kennissen van mij is dat een te hoog verbruik omdat zij minder verbruik met hun motor hebben. Ook mijn dealer zegt dat.
Zal hem toch eens laten afstellen want moet weten waarom hij stilvalt.
M'n gixxer is afgesteld door Marc Hoegee vorig jaar en er is niks mis met de afstelling, heb gewoon een dorstig loeder.
Wat betreft dat stilvallen, geen idee hoe het zou kunnen komen. Maar bel je dealer eens of Marc Hoegee in Giessen www.hoegeetech.com
 
M'n gixxer is afgesteld door Marc Hoegee vorig jaar en er is niks mis met de afstelling, heb gewoon een dorstig loeder.
Wat betreft dat stilvallen, geen idee hoe het zou kunnen komen. Maar bel je dealer eens of Marc Hoegee in Giessen www.hoegeetech.com
Toch ff naar de dealer brengen en dan zullen we meer weten.
Toch thx voor je reactie.
 
Je kunt ook even naar een dyno bank gaan, had in principe hetzelfde probleem, bllek gewoon dat ie veel te rijk stond.
Kun je nog kiezen of je zelf aan de gang gaat met sproeiers, of dat je hem daar af laat stellen.
Hoe zit het met je uitlaat, veel zwarte roet in de pijp, is vaak al een indicatie van een veel te rijk mengsel.... Soms open blerpijp erop , zonder je carburatie aan te passen????
 
Je kunt ook even naar een dyno bank gaan, had in principe hetzelfde probleem, bllek gewoon dat ie veel te rijk stond.
Kun je nog kiezen of je zelf aan de gang gaat met sproeiers, of dat je hem daar af laat stellen.
Hoe zit het met je uitlaat, veel zwarte roet in de pijp, is vaak al een indicatie van een veel te rijk mengsel.... Soms open blerpijp erop , zonder je carburatie aan te passen????
De pijp die erop staat is ingekort en zal dus ook wel een oorzaak hebben,geen zwarte roet maar wel grijze rook uit de uitlaat bij hard optrekken...
 
Om deze pijp gaat het.......
full
 
Je verbruik lijkt me idd niet abnormaal.

Had dit met m'n FZR1000's (met alle 3) ook, en zelfs (soms veel) meer :X

De huidige generatie motoren zijn algemeen idd een pak zuiniger, maar goed, daar betaal je dan ook eerst voor...
 
en ook mijn fj1200 heeft een verbruik van 1;9 / 1;10
maar ook ik vindt dat dat veel is.
ik wil hem tzt ook op de testbank hebben, maar dan moet ik even wat geld hebben,
dyno stage 1 en k&n filter en de run en afstellen plusmin. 500/600 euro.
dus dit jaar nog maar niet.

en vlogens mij zijn er meer die een verbruik onder de 1;12 hebben dan erboven,

ja schraale troost ik weet het.
het afslaan is iets van de carburateurs, misschien een lek of toch een afstelprobleem.
 
en ook mijn fj1200 heeft een verbruik van 1;9 / 1;10
maar ook ik vindt dat dat veel is.
ik wil hem tzt ook op de testbank hebben, maar dan moet ik even wat geld hebben,
dyno stage 1 en k&n filter en de run en afstellen plusmin. 500/600 euro.
dus dit jaar nog maar niet.

en vlogens mij zijn er meer die een verbruik onder de 1;12 hebben dan erboven,

ja schraale troost ik weet het.
het afslaan is iets van de carburateurs, misschien een lek of toch een afstelprobleem.
Zal het binnenkort wel weten wat de oorzaak is na een kontrole bij de dealer en de daarbijhorende herstellingen...en hopelijk niet te dure :?
 
hoi hoi check je onsteking ff.. als je vol gas rijdt en laat dan het gas los geeft hij dan ook knallen uit de uitlaat?? zo ja dan staat je ontsteking niet goed. controleer je sproeiers ook ff! en je RECHTERHAND!!!!!!!! haha rij je niet met shoke aan?? dat scheeld meestal ook wel wat! succes verder en maocht je meer willen weten dan hoor ik het graag
danny
 
hoi hoi check je onsteking ff.. als je vol gas rijdt en laat dan het gas los geeft hij dan ook knallen uit de uitlaat?? zo ja dan staat je ontsteking niet goed. controleer je sproeiers ook ff! en je RECHTERHAND!!!!!!!! haha rij je niet met shoke aan?? dat scheeld meestal ook wel wat! succes verder en maocht je meer willen weten dan hoor ik het graag
danny

zijn die knallen serieus niet goed? :o
 
hoi hoi check je onsteking ff.. als je vol gas rijdt en laat dan het gas los geeft hij dan ook knallen uit de uitlaat?? zo ja dan staat je ontsteking niet goed. controleer je sproeiers ook ff! en je RECHTERHAND!!!!!!!! haha rij je niet met shoke aan?? dat scheeld meestal ook wel wat! succes verder en maocht je meer willen weten dan hoor ik het graag
danny
Nop , heb geen knallen en de shoke staat ook niet meer aan!
Hij staat nu bij de dealer en als ie klaar is dan laat ik wel weten wat de oorzaak is...
 
Ik heb een R6 2004 met Hotcam. Als ik mijn gas vol open gooi en dan rond de 8-9 duizend toeren het gas loslaat, knalt ie ook . Als ik mijn gas dan vervolgens een klein beetje opendraai lijkt het wel of ie uit elkaar knalt.

Dit is niet goed begrijp ik??
 
Ik heb een R6 2004 met Hotcam. Als ik mijn gas vol open gooi en dan rond de 8-9 duizend toeren het gas loslaat, knalt ie ook . Als ik mijn gas dan vervolgens een klein beetje opendraai lijkt het wel of ie uit elkaar knalt.

Dit is niet goed begrijp ik??

Nee volgens mij niet, weet het niet zeker maar kan ie niet te arm zijn afgesteld of juist weer andersom...
 
Terug
Bovenaan Onderaan