A2 Motorvraag

BimmerFan-_-

Rookie
30 aug 2020
12
1
Hallo,

Voor het A2 rijbewijs ben ik opzoek naar een motor het liefst een naked bike bijvoorbeeld een Honda CB600F hornet of een kawaski ER 5.

De gewone Honda CB600F hornet heeft teveel pk/Kw om op te mogen rijden met een A2 rijbewijs.

Toch staan er veel van deze motoren te koop met de tekst "35 Kw op kenteken, maar heeft vol vermogen" dat betekent dus dat hij geknepen is naar 35Kw en dat de begrenzing er daarna weer afgehaald is.

Is het dan wel legaal om er op te rijden en ben je dan wel verzekerd als er bijvoorbeeld een ongeluk gebeurt?


Met vriendelijke groet,

BimmerFan-_-
 
Dan is het alsnog niet legaal om op te rijden nee.

Zou anders wat zijn. Alle motoren limiteren naar 35kw en dan limitatie er weer af. Kun je ook een hayabusa rijden.
 
Een Hornet heeft idd teveel KW om een A2 te kunnen zijn, dus lijkt me dat je verzekering al snel naar zal gaan zoeken als je een ongeluk veroorzaakt. Zelfs als-ie 35 KW op kenteken heeft staan maar daarna de begrenzing er weer af is lijkt me dat een verzekeraar nader onderzoek zal doen. En als ze dan erachter komen dat je illegaal er op reed (met een A2 rijbewijs) mag je zelf alles dokken en kun je de komende jaren alleen nog maar een hele dure verzekering nemen.
 
Hallo,

Voor het A2 rijbewijs ben ik opzoek naar een motor het liefst een naked bike bijvoorbeeld een Honda CB600F hornet of een kawaski ER 5.

De gewone Honda CB600F hornet heeft teveel pk/Kw om op te mogen rijden met een A2 rijbewijs.

Toch staan er veel van deze motoren te koop met de tekst "35 Kw op kenteken, maar heeft vol vermogen" dat betekent dus dat hij geknepen is naar 35Kw en dat de begrenzing er daarna weer afgehaald is.

Is het dan wel legaal om er op te rijden en ben je dan wel verzekerd als er bijvoorbeeld een ongeluk gebeurt?


Met vriendelijke groet,

BimmerFan-_-
Dat soort grappen zou ik niet doen, want het is gewoon rijden zonder rijbewijs.
Een GS500 is een ideale A2 motor in mijn ogen, die zijn ook als naked bike te krijgen (er zijn er ook een paar met kuip, dat is ook heel chill).
Even reclame maken, ik heb er nog een te koop staan, dan krijg je de meest nette GS500 voor je geld (voor een leuk prijsje ook), ik lever m wel voor je af met een grote beurt, heb je daar ook geen omkijken meer naar.
 
Dat soort grappen zou ik niet doen, want het is gewoon rijden zonder rijbewijs.
Een GS500 is een ideale A2 motor in mijn ogen, die zijn ook als naked bike te krijgen (er zijn er ook een paar met kuip, dat is ook heel chill).
Even reclame maken, ik heb er nog een te koop staan, dan krijg je de meest nette GS500 voor je geld (voor een leuk prijsje ook), ik lever m wel voor je af met een grote beurt, heb je daar ook geen omkijken meer naar.
Ik zou hem niet kopen, dan heb ik nog wat om te kopen als m'n vriendin klaar is met lessen. :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan