• Beste Bezoeker,

Motor-Forum bestaat 25 jaar!

Lees er hier meer over.

A2 Racer, the real story!!!!

A2 racer voor jou van toepassing?

• Yep...Gepakt

Stemmen: 3 11,5%
  • Yep... Afgeschud

Stemmen: 11 42,3%
  • Nope

Stemmen: 12 46,2%

• Totaal aantal stemmers
    26

Rob RD

Dè Rèswèkse Saggerèn
Donateur
Lid geworden
25 aug 2002
Waarderingsscore
134.028
Waarom in brikken en klassiekers?? Het ging allemaal veel makkelijker en gemoedelijker vroeger.

Op onze omzwervingen op de motor zijn we (en dan met name RobD en ik) regelmatig tot vaak door de -lokale- politie achternagezeten. Op de motor wel te verstaan, allemaal! Eén keer kwam ik uit Leiden vandaan en werd ik in voorschoten door de RP aangehouden. Onder mijn RD had ik Bullet Expansies. Op het commando van de snor "start hem maar" heb ik geantwoord dat ik 'm aan moest douwen. Apparaat in z'n één geschopt, aangedouwd en als een bezetene naar L'dam geknoert om die standaardpijpen eronder te sleutelen. 5 minuten later stond Snor aan de deur. Ik heb hem gezegd dat ik dacht weg te mogen rijden, dat ik daarom moest starten. Het gedempte tumpedumpedumpumpumtumpedumpe uit de standaardpijpen deed hem een grimas trekken en met een brede zwaai vertrok snor.

Da's één van de hoofzakelijk in Leidschendam voorgekomen verhalen... een stuk of 10 hebben we wel meegemaakt

Ben je wel eens achterna gezeten?

En kom nou niet met dat verhaal van die BMW tussen de paaltjes aan

Ja maar alleen in mijn brommertijd. In mijn motortijd nog nooit last van gehad, tenminste niet waar ik mij van bewust was. Dat hoorde ik later pas van mijn broer. We waren een beetje aan t tuffen richting Belgie, ik op mijn caferacer met behoorlijk open uitlaat en knalgeel en in mijn wit/oranje/zwart leren pak. Dus opvallend genoeg. We kwamen in een dorpje aan en mijn Broer reed achter mij. Blijkbaar wilde de politie zich langs mijn broer murwen, maar daar was mijn broer niet van gediend. Dus die hield de deur netjes dicht. Blijkbaar geen zin meer gehad om verdere actie te ondernemen. Achteraf (vertelde mijn broer) waren ze al een kwartier achter ons aan het rijden nadat we ze een dorp eerder voorbij waren gereden. En daarmee bedoel ik dat zij dus echt de andere kant op reden.

O-) hoeze meneer onschuld.

Achterna gezeten?
Nee,wel zélf een snor achterna gezeten (?)
The (true!) story:

Ik rijd netjes 120km/u op de snelweg,nix op aan te merken,komt er ineens een snor op een politiebrommert voorbij gereden met een 140-150 kilometertjes.....zonder geluids- en/of lichtsignalen!
Ikkes dus: "maar dá kèn ik ook!" en hoppa -> d'rachteran.
Na een minuut of twee kijkt de snor in zijn spiegels, ziet mij daar met een oor-tot-oor-smile en flitst in één beweging het bekende 'stop politie'-bord aan.
Eenmaal tot stilstand op de eerstvolgende parking stapt de snor op me af en vraagt: "waar rijden wij zo snel naar toe,hebben we haast?".
Ikkes: "nee hoor,wij rijden achter jullie an!" (enorm grote smile).
De beste man is eventjes stil en antwoord: "ik ben een ambtenaar in functie,ik mag dat zo snel..."
Ikkes: "werkelijk? Ik zie en hoor geen waarschuwingssignalen,volgens mij bent u in dat geval evenwaardig aan mij..."
Snor: "mmmmm..."
Snor en ik stappen weer op de brommert,rijden een kleine 5 kilometer achter elkaar an, en als ik bij een afrit afsla druk ik eventjes duidelijk op de claxon.
Snor kijkt opzij, en ik zwaai hem hartelijk (met smile) even na....

Moraal: ook motorpliesies zijn gewone jongens..!

Nou, kom op met dat verhaal :)

Achterna gezeten?
Nee,wel zélf een snor achterna gezeten (?)
The (true!) story:

Ik rijd netjes 120km/u op de snelweg,nix op aan te merken,komt er ineens een snor op een politiebrommert voorbij gereden met een 140-150 kilometertjes.....zonder geluids- en/of lichtsignalen!
Ikkes dus: "maar dá kèn ik ook!" en hoppa -> d'rachteran.
Na een minuut of twee kijkt de snor in zijn spiegels, ziet mij daar met een oor-tot-oor-smile en flitst in één beweging het bekende 'stop politie'-bord aan.
Eenmaal tot stilstand op de eerstvolgende parking stapt de snor op me af en vraagt: "waar rijden wij zo snel naar toe,hebben we haast?".
Ikkes: "nee hoor,wij rijden achter jullie an!" (enorm grote smile).
De beste man is eventjes stil en antwoord: "ik ben een ambtenaar in functie,ik mag dat zo snel..."
Ikkes: "werkelijk? Ik zie en hoor geen waarschuwingssignalen,volgens mij bent u in dat geval evenwaardig aan mij..."
Snor: "mmmmm..."
Snor en ik stappen weer op de brommert,rijden een kleine 5 kilometer achter elkaar an, en als ik bij een afrit afsla druk ik eventjes duidelijk op de claxon.
Snor kijkt opzij, en ik zwaai hem hartelijk (met smile) even na....

Moraal: ook motorpliesies zijn gewone jongens..!

:?
Wat een sukkel, ook zonder zwaailampen of sirene mag hij nl idd te hard rijden of door rood enzenz....zou hij dat zelf niet geweten hebben...dacht t toch niet...

Ké..nog maar een keer: Politie heeft een vrijstelling van de verkeersregels, komt bij het werk, als dat nodig is.

Zwaailampen en sirene leveren geen enkele extra bevoegdheid voor de politieman/vrouw hij mag nl toch al de verkeersregels overtreden.
Het enige wat die lampjes en dat geluid als gevolg hebben is dat de overige weggebruikers hem voor moeten laten gaan, dus heeft gevolgen voor andere weggebruikers., niet voor die politieagent zelf ;)

Moraal....je hebt gewoon een relaxte gast gehad en ook motorpliesies zijn soms gewone jongens..! ;)

Moraalridder je zegt het zelf, alleen als het nodig is, als hij gewoon te hard rijd of door rood, zonder duidelijke reden van nodig, is hij net zo strafbaar als jij en ik. Alleen hebben wij geen poot om op te staan. Maar goed boeit ook verder niet, als het zo'n gast is die Triple tegenkwam is het wel relaxed. :)

Moraalridder je zegt het zelf, alleen als het nodig is, als hij gewoon te hard rijd of door rood, zonder duidelijke reden van nodig, is hij net zo strafbaar als jij en ik. Alleen hebben wij geen poot om op te staan. Maar goed boeit ook verder niet, als het zo'n gast is die Triple tegenkwam is het wel relaxed. :)
Laten we t erop houden dat veel gevallen per geval bekenen zullen moeten worden.
In veel gevallen rijden politievoertuigen tenslotte niet voor de verplaatsing, doich of omdat ze rijdend controleren en dan heeft t geen nut constant in het rijtje van 120km/u rijders te blijven zitten.
Of zijn ze op weg naar eoa wat ietwat haast rechtvaardigd.
Klakkeloos zonder reden door rood is idd een ander verhaal, maar dat zal ook vast niet zo vaak gebeuren als dat op verjaardagsfeestjes word vertelt ;)

en nu zal ik dit topic niet meer op deze manier verpesten RD ;)

Ik heb ook nog wel een leuke uit Leidschendam:

Vroegâh had je een soort crossveldje waar vaak met de brommer gereden werd. Een van ons had bij het grofvuil een oude Sparta oid gevonden en was daar mee aan het rijden terwijl wij met een groepje bovenop een heuvel stonden te ouwehoeren.
Komt er een motoragent aan die vraagt: "Wie is dat?"
Wij:"Roeleveld"
MP:"Aha!" klep gaat dicht en hij er achter aan op de Beemer.
Nou was het geen echt crossveld maar meer een wirwar van weggetjes dus, net als in een slapstick, zag je de Sparta iedere keer wegkomen omdat 'ie nét een ander bochtje om ging.
Na verloop van tijd werd het wat saai dus Roeleveld rijdt naar ons toe op de heuvel en zet de Sparta op de bok. Wachtend op de dingen die zouden komen.....
MP ruikt z'n kans en rijdt de heuvel op, merkt dat hij in een te hoge versnelling zit schakelt terug uuuhhm mis eigenlijk, verliest z'n evenwicht en dondert met motor en al naar beneden. Wij waren zo 'geschokt' hierdoor dat we op de grond lagen te rollen. Daarna zijn we maar weer weggegaan......

Wij:"Roeleveld"

:} :} Onmiddelijk en altijd direct bereid tot het verraden van één of meerdere maten 8-)

Ik vond nog foto's waar je in je blote reet in het water duikt.
Daar ben je ook nog mooi uit de achtervolging van Boutkan ontsnapt.

We waren weer s'nachts wezen zwemmen en werden met een man en vrouw of 10 ingerekend door twee agenten van korps Leidschendam. Omdat we wisten dat er makkelijk één kon vluchten hadden we Erik deze eer gegund, en op ons aanraden vluchtte hij uit de groep. Idd, snor ging hem niet achterna, want dan was hij de hele groep kwijt. :}

Laatst bewerkt:
:} :} Onmiddelijk en altijd direct bereid tot het verraden van één of meerdere maten 8-)

Ik vond nog foto's waar je in je blote reet in het water duikt.
Daar ben je ook nog mooi uit de achtervolging van Boutkan ontsnapt.

We waren weer s'nachts wezen zwemmen en werden met een man en vrouw of 10 ingerekend door twee agenten van korps Leidschendam. Omdat we wisten dat er makkelijk één kon vluchten hadden we Erik deze eer gegund, en op ons aanraden vluchtte hij uit de groep. Idd, snor ging hem niet achterna, want dan was hij de hele groep kwijt. :}
Dat was toch met de verjaardag van Roeleveld? Ik vroeg jou nog of je mee ging op ontsnapping, jij:"nee, Alma heeft m'n bril". :+
Moet ook nog een foto zijn dat we allemaal naast elkaar staan in onze blote snikkel en dat van Wandelen over onze voeten heen pist. 8-)

Arno dee dat... die foto is er ook nog... :)

zo te lezen hadden jullie naast motor rijden ook nog andere bezighoudingen

ik zelf niet veel te vertellen enkele kerende politie op motr losgereden,1 maal is hij met zen bakkenblijven plakken aan de paaltjes die opgesteld staan voor een fietspad,door het lachen ben ik wel in een gracht gereden en heb ik men flandria rekord total gereden maar ja ik was weg he en opdat moment was dat het belangrijkste

zo te lezen hadden jullie naast motor rijden ook nog andere bezighoudingen

ik zelf niet veel te vertellen enkele kerende politie op motr losgereden,1 maal is hij met zen bakkenblijven plakken aan de paaltjes die opgesteld staan voor een fietspad,door het lachen ben ik wel in een gracht gereden en heb ik men flandria rekord total gereden maar ja ik was weg he en opdat moment was dat het belangrijkste

Ehm... we waren geen lieverdjes. Maar nogmaals: de tijden waren anders, daarom ook brikken en klassiekers!!!

das inderdaad zo,heden ten dage kan je bijna niks meer doen,trek je je machine open houden(met een menging van 4%,net nieuwe zuigers geplaatst) ze je tegen om te melden dat de motor in brand staat lolbroeken :)

Ik heb der ook een :-)

Een paar maanden terug reed ik met mijn ace langs het kanaal bij ons in de buurt , schiet ik achter een vrachtwagen die daar 60 rijdt (max toegestaan op die weg 80).
Op die weg staat een dubbele doorgetrokken streep dus nakkes inhalen dus.
Het weer was mooi en ikke geen haast dus wat the heck.
Opeens zit er ineens zo`n jongeman langs me op een mooie wit met blauwe motor.
Met 60 is het goed buurten over lekker weer , rijden etc etc .
Na een tijdje zegt ie ik ga dervorbij kom me maar achterna als je wilt want dit schiet ok niet op.
Hij trekt langs de vrachtwagen , ik schakel terug geef wat gas en flits en de vrachtwagen en het jochie voorbij.
trek lekker door in de veronderstelling dat het ventje wel bijtrekt.
Ik sla af richting stad en als ik voor het stoplicht sta komt ie ineens weer naast me staan en zegt verontwaardigd "hey dat ding loopt wel erg hard (dat terwijl ik niet boven de 160 uit ben geweest), en trekt als een tierelier , ik kon je namelijk niet bijhouden met wegtrekken).
Dan slaat ie een toon aan van 160 is wel hard op een weg waar je maar 80 mag rijden.
Ik krijg het al benauwd en denk GVD daar gaat mijn vacantiegeld :-(
Ik attendeeer hem erop dat hij mij aangaf dait ik in mocht halen en ik dat zo snel mogelijk wilde doen omdat daar toch eigenlijk een inhaalverbod van kracht is.
Hij kijkt me aan schiet en in zijn lach , op dat moment springt het licht op groen , hij ropet zo van "gas derop" en beiden trekken we zo hard mogelijk weg (hij weer geen schijn van kans).
Even later draai ik links af en hij gat rechtdoor , we geven elkaar nog een blik en hij steekt het duimpje omhoog.

tja ik denk dat een motorrijder altijd een motorrijder is ook al zit ie op een dienstfiets

De meeste motoragenten die ik ben tegengekomen zijn relaxte gasten,op een enkele strepenjager na...
Blijf bij een confrontatie netjes,schelden ofzo heeft totaal geen zin,maar je mag wel laten weten dat je ergens niet mee eens bent (brutaal is wat anders dan kwetsend/beledigend).
Vergeet niet: ook deze jongens doen gewoon hun werk en bovendien zijn het in de eerste plaats motorrijders.. ;)

Ik heb wel vaker iets meegemaakt: stond ik met de 'Zwarte' voor een stoplicht te wachten op groen,de brommert rustig voor zich uit pruttelend,komen er ineens twee motorsnorren naast me.

even ter uwer info: de 'Zwarte' heeft een zelfgemaakt RVS niet-dempend uitlaatsysteem,dat tegen de legale grens aanhikt...laten we maar zeggen ;)
Niet hinderlijk,ik heb de pijp lang gehouden zodat ze vooral zwaar klinkt,niet schel,en ik hepper eigenlijk nooit problemen mee gehad.
Mede omdat ik nooit lang in versnellingen doortrek,maar geniet van het trekken vanuit het vooronder...

Na een blik op m'n rij-ijzer zegt één der snorren: "dat klinkt wel wat hard,niet?!"
Ikkes:"Ja,mooi hè?" (dikke duim omhoog en great smile).
Agenten kijken elkaar aan en schieten in de lach, licht springt op groen en de twee stuiven me voorbij op weg naar de volgende 'klus'...

nou ik alleen met me brommer was met een paar maten in het bos aan het crossen :) . wij staan ff stil komt er een boswachter was dus gewoon agent mijn moter draaide nog dus ik keer om komt ie gelukkig niet achter me aan :) . nou ik pak dus weggetje naar beneden vliegt me sleutel uit het contact weer snel opgepakt en verder gereden. tweede keer ik kom uit mijn school zie dat er brand is bij een autosloper.nou ik daar kijken ga weer weg wil zon juut me een stopteken geven ik twijfel dus niet en rij em zo weg :) en derde keer kom uit me werk ga naar de brommerzaak staat er in het dorp daarnaast een fabriek in de fik. nou ik ff kijken wil weer weg houd zon agent me aan ja ik dnek dat je brommer te snel gaat gaat ie ook wel maar ja nu geen tijd ik maak nu de afspraak je laat em binnen een week zien op het bureau ik dus heen had propje laten lassen in me uitlaat ging weer 45 :z ipv 95 ff op de roller en ik mocht weer gaan.

nou ik alleen met me brommer was met een paar maten in het bos aan het crossen :) . wij staan ff stil komt er een boswachter was dus gewoon agent mijn moter draaide nog dus ik keer om komt ie gelukkig niet achter me aan :) . nou ik pak dus weggetje naar beneden vliegt me sleutel uit het contact weer snel opgepakt en verder gereden. tweede keer ik kom uit mijn school zie dat er brand is bij een autosloper.nou ik daar kijken ga weer weg wil zon juut me een stopteken geven ik twijfel dus niet en rij em zo weg :) en derde keer kom uit me werk ga naar de brommerzaak staat er in het dorp daarnaast een fabriek in de fik. nou ik ff kijken wil weer weg houd zon agent me aan ja ik dnek dat je brommer te snel gaat gaat ie ook wel maar ja nu geen tijd ik maak nu de afspraak je laat em binnen een week zien op het bureau ik dus heen had propje laten lassen in me uitlaat ging weer 45 :z ipv 95 ff op de roller en ik mocht weer gaan.
Tja, zo ken ik er ook nogweleen :z 14 jaar oud, op me peugeot 102 zonder koplamp&verzekering over een fietspaadje achter het huis. Baksteen stond stiekum achter 'n huissie en hield me staande, belde een busje om mijn brommer in mee te nemen + 200 gulden prent.
Paar jaar later...achtervolgd op m'n CD zonder achterlicht en (gedempte) blerpijp. Busje zat opeens achter me....k*t! maar al bijna thuis....eenmaal onder de carport > blauwe lichten...pliesie neemt me te grazen...zelfde agent als die me op me 14de greep! 70 piek.
Ook rond die tijd op CD; hardhandig klem gereden in winkelstraat..rede; geen verzekeringsplaatje :z maargoed, smeris kreeg er iets belangrijkers tussen(tudeletuut)...CIAO!! :)
Zeeweg zandvoort; met maat achterop op de CD, dik 60 (jawel, 50cc) uit het niets pliesie achter mij! en weer geen plaatje he :z had ik wel bij me..moest er weer op.....naja, druk agentje in z'n eentje dus geen boete, hij had belangrijker zaken ;) .

Pweh, just mien zwei centn.

Hehe, heb ook wel een leuk verhaal.

Paar maandjes terug rij ik over de heemsteedse brug in Haarlem en ik zie verderop een stel agenten opgedekt in de bosjes staan met laserguns en onderscheppingsmotoren.

Waarom weet ik niet maar ik had gewoon zin om te stangen en wat actie. De agenten zien me aankomen en op het laatste ogenblik rijd ik de weg af over de stoep het park in. Om er vervolgens met vol vermogen weg te scheuren.

Ik kijk in mijn spiegeltje en ik zie niks achter me aankomen. Beetje teleurgesteld rijd ik in een cirkel weer terug naar de agenten. Alleen nu vanaf de andere kant. En ja hoor, ik word staande gehouden.

Agent: Mijnheer, waarom reed u door het park?

Ik: Dat was ik niet, ik kom net van het winkelcentrum. (Op een zondag :? )

Agent: Wel erg toevallig dat er twee knalgroene SM's rond rijden en beide bestuurders een groene cross helm en een zwarte jas hebben.

Ik: [onschuld modus] Tja, dat is idd wel erg toevallig. [/onschuld modus]

Vervolgens loopt hij rond mijn motor kijkt naar het nummerbord en pakt zijn bonnenboekje.

Agent: Uw nummerbord is niet duidelijk leesbaar omdat hij te hoog staat. U krijgt daarvoor een bekeuring.

Ik: Ach mijnheer agent, omdat u (ten onrechte) vermoedt dat ik door het park ben gereden geeft u mij nu een andere bekeuring?

Agent: Nee, zo werken wij niet. Uw nummerbord staat echt veels te hoog.

Ik: Maar waarom heb ik dan wel twee bekeuringen binnen gekregen door die flitskastjes? Als mijn nummerbord idd te hoog staat kon ik ook die bekeuringen niet krijgen. Ik ben van mening dat het nummerbord slechts een excuus is om mij te bekeuren vanwege een vermoeden.

Agent: Hmmmm, tja, zucht en kreun. U heeft die boetes gewoon thuis gekregen? Hmmm, tja. Nou, dan krijgt u bij deze een waarschuwing en het beveel om het nummerbord binnen 5 dagen lager te zetten. Nog een fijne dag.

Ik: U ook mijnheer. O-)

Zo heb ik bij een alcoholcontrole es 10 keer het rondje Damlaan ---> Rijnlandstraat ---> Damlaan gedaan... Na 5 keer aangehouden te zijn geweest zijn ze ook minder blij met je...

Terug
Bovenaan Onderaan