De 1e generatie zonder injectie stond bekend om zijn "karakter" en heeft menig rijder weten te verassen. Zeker geen beginnersfiets, ook al doe je nog zo rustig aan.
Klopt, dat zijn de 98 en 99-ers. Vanaf 2000 is de powercurve wat makker en dus is die makkelijker te beheersen. Wat makkelijker is alsnog relatief, ik had een 2000`er en zelfs na 4 jaar andere motoren gereden te hebben (CB250, GSX600F) heb ik in het begin wat angstige momenten meegemaakt op de R1.
1 tip: ZET ER EEN STUURDEMPER OP!
Is ook nogal een verschil....
Iets met gevoelige bak, 2de versnelling plopte nog wel eens kapoet.
De 1e generatie zonder injectie stond bekend om zijn "karakter" en heeft menig rijder weten te verassen. Zeker geen beginnersfiets, ook al doe je nog zo rustig aan.
Bijna geen rij ervaring en dan op een R1 stappen.....niet zo'n heel goed idee
Heb wel een mooie, complete 98'er staan, zie motorshopperJa ik denk dat ik richting 2002 2004 model ga maar ook de eerdere zijn bloedmooi.
niemand hier heeft er toevallig 1 te koop staan :p
Ik ben begonnen met een R1 '99 en daarna heb ik een R1 '00 gehad, beide carb blokken maar rijden erg prettig. Alles gaat snel voor een eerste sportmotorLet op de kilometerstand ivm (groot) onderhoud. Is model '04 niet de eerste met injectie? Dan is het starten en rijden, geen choke meer. Rij nu een R1 uit '07, mijn eerste met injectieblok, waanzinnig kan ik je zeggen!