Aanpassing kenteken voor zijspannen

Niet te hopen, maar grote kans dat na een ongeval de wielbasis van een zijspan niet meer te achterhalen is

En ik me maar afvragen wanneer er nou eens iemand met deze opmerking komt. _O- Ik heb m'n L4e, en ik vind 't wel best zo. En wat al eens ergens anders aanhaalde; Het kenteken van m'n trekker staat ook op het inlegvel van m'n boot. Dus mag ik er dan van uitgaan dat de hele handel bekend is bij de RDW, of niet?
 
mailtje van het RDW is binnen. *O* *O*

Nu even afwachten of de rest ook goed gaat.
Ik heb bij "opmerkingen" aangegeven dat er nu drie zitplaatsen zijn.
Maar vraag ik me af of het aangepast word.

Mocht het niet aangepast worden dan ga ik er verder ook niks mee doen.
Als dat ding op L4 staat, dan vind ik het wel prima. :Y :Y
 
Ga je nu ook meer wegenbelasting betalen met L4e? Is een zijspan, dus zwaarder?
Weet iemand dit?
 
Ga er niet van uit want mijn goldwing weegt ook een heel stuk meer dan mijn gsxr beide als solo gezien.
er is maar 1 motortarief.

Maar wie weet in de toekomst wat ze dan weer bedenken als ze weer een gat in de begroting hebben Alhoewel dat met die paar duizend zijspannen ook geen zoden aan de dijk zet weet je het nooit hier in nederland en het belastingstelsel.
 
Ga er niet van uit want mijn goldwing weegt ook een heel stuk meer dan mijn gsxr beide als solo gezien.
er is maar 1 motortarief.

Maar wie weet in de toekomst wat ze dan weer bedenken als ze weer een gat in de begroting hebben Alhoewel dat met die paar duizend zijspannen ook geen zoden aan de dijk zet weet je het nooit hier in nederland en het belastingstelsel.

Onze roverheid kennende wordt het vast zoiets en ik gok ook binnen een paar jaar. :X

tot 200kg huidig tarief en dan met stappen van 50kg rap steeds duurder
 
Ze kunnen hier in ieder geval een hoop ideeën opdoen :X
Dat kunnen volgens mij alleen maar goede ideeën zijn. Ik heb ambtenaren van achter hun bureau beleidsregels zien bedenken die echt kant nog wal raken. Oplossingen voor problemen die er niet zijn, en vooral oplossingen die het wel bestaande probleem niet oplossen.
Voor extra belasting op zijspannen ben ik niet bang. Ga maar uitrekenen wat het kost om die belastingaanpassing te maken, in te voeren en te handhaven en wat het oplevert.
Hoogstens 2000 zijspannen honderd euro belasting per jaar extra, dat zou de staat twee ton per jaar opleveren. Alleen de software aanpassen om die extra rubriek in te voeren kost al meer.
 
Mijn pasje is vandaag ook binnengekomen zag ik net.
Staan vooral heel veel streepjes en nvt's op...

Zitplaatsen -
Staanplaatsen nvt
Max snelheid nvt

Wielbasis staat op het pasje zelf helemaal niet vermeld.

Eigenlijk zijn alleen het gewicht rijklaar. Cilinderinhoud vermogen, brandstof en vermogen/massa ingevuld.

Kortom het lijkt me prima voor elkaar zo
 
Mijn pasje is vandaag ook binnengekomen zag ik net.
Staan vooral heel veel streepjes en nvt's op...

Zitplaatsen -
Staanplaatsen nvt
Max snelheid nvt

Wielbasis staat op het pasje zelf helemaal niet vermeld.

Eigenlijk zijn alleen het gewicht rijklaar. Cilinderinhoud vermogen, brandstof en vermogen/massa ingevuld.

Kortom het lijkt me prima voor elkaar zo

Je hebt zeker geen maximum snelheid? Het kan altijd harder!
 
Ik heb het formulier voor m'n AWOotje, al is hij van 1958 en valt dus buiten welke eis dan ook...al komt er ooit een APK, maar efkes online ingevuld.
Na een minuutje of wat al een mail dat m'n gegevens binnen zijn.

Ben ik nou een doemdenker dat dit een koekje uit eigen trommel wordt...?
Gratis gegevens laten omzetten geeft een extra aansporing dit alsnog te doen (want ons bunt Nederlanders èn zúnig..), zodat het RDW wat meer 'grip' heeft op de markt..?
Zodat ze weten wat er ongeveer ècht aan zijspanners rondkachelt en zodoende kunnen inschatten of een-te-maken-wetsvoorstel-of-belasting zinvol is en werkelijk iets opleveren gaat....?
Of ben ik nu gek..? :P
 
Dus ik vind in Guido een mede-gek?

"Gek zijn is gezond" of "Samen gek is zo gek nog niet"...

Mijn handjes jeuken alweer...zoek een zaag-/ hak-/lasprojectje in de vorm van een Ironhead...weet je nog iets?
 
Ik heb het formulier voor m'n AWOotje, al is hij van 1958 en valt dus buiten welke eis dan ook...al komt er ooit een APK, maar efkes online ingevuld.
Na een minuutje of wat al een mail dat m'n gegevens binnen zijn.

Ben ik nou een doemdenker dat dit een koekje uit eigen trommel wordt...?
Gratis gegevens laten omzetten geeft een extra aansporing dit alsnog te doen (want ons bunt Nederlanders èn zúnig..), zodat het RDW wat meer 'grip' heeft op de markt..?
Zodat ze weten wat er ongeveer ècht aan zijspanners rondkachelt en zodoende kunnen inschatten of een-te-maken-wetsvoorstel-of-belasting zinvol is en werkelijk iets opleveren gaat....?
Of ben ik nu gek..? :P
Je kunt het natuurlijk zwart inzien. Er zijn ook vast negatieve gevolgen te bedenken. Er zijn zelfs hele bevolkingsgroepen die om die reden "off the grid" gaan.
Maar aan de andere kant, zijspannen waren tot voor kort onzichtbaar. In wetgeving werden ze altijd vergeten. Nu inzichtelijk gaat worden hoeveel er daadwerkelijk zijn kan er rekening mee gehouden worden en kunnen lobbygroepen als de MAG en de zijspanclubs ook laten zien dat ze een behoorlijke groep vertegenwoordigen.
Iedere medaille heeft twee kanten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan