Gelukkig is ABS geen tracktion controll!
Kan met regen nog steeds lekker dat achterwiel door laten gillen. Optrekken in een bocht en een beetje driften is ook niet verkeerd.
Ik gebruik het voor de lol.Ik zag 'm, dus ik ben juist benieuwd naar meningen over situaties waarin tractiecontrole misschien wel handig zou zijn!
Mijn commentaar beruste ook wat op reparatie frustratie van elektronische hulpjes
die niet werken zoals ze moeten, en daardoor lastig en duur te repareren..
( kijkt naar buiten naar auto uitgerust, mét snufjes, en zo af en toe vervelende storingen )
En om de koelkast erbij te pakken, sterker nog, heb een "nieuwe" koelkast met
een "nieuw" typen pomp.
Werkt beter, stiller , zuiniger, en zou in theorie niet stuk gaan.
( de fabrikant is daar zelfs zo zeker van dat ie me een verschrikkelijke lange garantie
er op geeft.. gewoon.. om .. of mij over de streep te trekken, of dat ie heel zeker is
dat die minder-onderdelen-pomp echt veel beter is als de reguliere varianten )
Ook nog meer frustratie..
Rij met vrachtwagens die echt met de allerlaatste snufjes zijn uitgerust.
( noodrem system, adaptive-cruise-nogwat en iets met lijn-behoud )
En als veel-gebruiker, die systemen falen regelmatig , wat daadwerkelijk tot gevaarlijke situaties leid .. (47 ton, in een scherpe bocht, wat spontaan een noodstop maakt, is niet grappig )
- het systeem zag een reflecterend paaltje in de berm aan voor een auto ... -
Word trouwens gewoon onderkend door de fabriek ( DAF ), dat deze storingen voorkomen..
Doen ze geen fuck aan..
Een of ander lulverhaal krijg je dat volgende versie's verbeterd zullen zijn.
We zijn nog héél ver weg van autonoom rijden
( gunstig voor mijn baantje , dat ook natuurlijk )
Maar, ben inderdaad zeer kritisch naar systemen die rechtstreeks / prioriteit krijgen
boven de bedienaar van de bediening van een voertuig .
Simpelweg uit ervaring, ik vertrouw ze niet, en dat dit terecht is, hebben ze me al meerdere malen bewezen .
Een ongeluk zit in een klein hoekje en iedereen vindt zichzelf de beste verkeersdeelnemer. Ik heb zelf op de motor en in de auto in totaal nog maar een keer of drie een bijna-noodstop moeten maken, telkens om de fout van een ander op te vangen. Daar had geen defensieve rijstijl invloed op gehad.
Heb zelf al meerdere keren een noodstop moeten maken en zelf nog geen één motor gehad met ABS. Bij nattigheid dus ook al een paar een blokkerend voorwiel gehad, je kan nog zo goed zijn in remmen maar als je schrikt van een gevaarlijke situatie dan gaan al die skills overboord. ABS heeft dus zeker toegevoegde waarde maar het is wel een laatste redmiddel.
Een gevaarlijke situatie vermijden door goed te anticiperen en je koppie er goed bijhouden werkt beter dan blind rond rijden en hopen dat een hulpsysteem je wel red. Om deze reden hoef ik persoonlijk ook niet persé een motor met ABS, en een noodstop met een motor is niet alleen volop remmen zoals bij een auto.
Nee, het wordt tijd dat jij fatsoenlijk Nederlands gaan leren.
Dan wordt het tijd dat je leert rijden! Schijnbaar ben je dit dus al nodig geweest...
De kern van zijn argument is: ik ben tegen abs want het is net zoals allerlei andere elektronische hulpjes lastig en duur om te repareren.
Een koelkast is ook een elektronisch hulpje om je eten langer te kunnen bewaren, toch? Dus dan is hij ook tegen koelkasten. Ik doe een aanname dat hij in zijn dagelijks leven dankbaar gebruik maakt van koelkasten en ontkracht daarmee zijn kul-argument. Tenzij hij echt geen koelkast of andere elektronische hulpjes gebruikt, dan heeft ie recht van spreken.
Die dingen die jij opnoemt zijn dingen waar je toch wel erg vaak gebruik van maakt in het dagelijks leven, ABS gebruik je niet als alles goed gaat.
Ik zag 'm, dus ik ben juist benieuwd naar meningen over situaties waarin tractiecontrole misschien wel handig zou zijn!
Hardleers qua rijstijl?
Ik zag 'm, dus ik ben juist benieuwd naar meningen over situaties waarin tractiecontrole misschien wel handig zou zijn!
Vorig jaar heb ik een onschuldige schuiver gemaakt bij het verlaten van een rotonde. Er was net gestrooid dus er lagen korrels strooizout op het wegdek en daar kon mijn achterband blijkbaar niet mee overweg. Met traction control was dit 100% zeker weten niet gebeurd.