vanmorgen de 11 stedentocht gereden......tot sneek
we reden door de drukte(veel motoren) niet al te hard dus ging de temp snel omhoog.
de fan slaat netjes aan en bleef lang door blazen,na zo'n 3/4 uur begon de motor onregelmatig te draaien met als gevolg dat ie even later afslaat.
heb em 5min rust gegeven maar starten was er niet bij,accu leeg,na even duwen(5meter) door een paar collega coureurs deed ie het weer,(zo waren er nog een paar motoren,gelijk aan de mijne).
het ging nog een paar x zo en heb de tocht afgebroken,
eenmaal weer thuis(100km geen last meer gehad) alles doorgemeten,accu was weer vol(12,66v),met start belasting(11,80v)
laadsysteem getest bij +- 3000 toeren (13,8v)
stekkerspannings regelaar(3gele draden) bij 3000 toeren +-33v
wat kan er nou aan het systeem mankeren ?
is de dynamo misschien bezig te overlijden,of maakte hij door te weinig toeren(lees soms stapvoets rijden) te weinig stroom zodat de fan en koplamp en de achterlichten de accu hebben leeg getrokken?
wie o wie weet raad
grtzz cbrm@n
we reden door de drukte(veel motoren) niet al te hard dus ging de temp snel omhoog.
de fan slaat netjes aan en bleef lang door blazen,na zo'n 3/4 uur begon de motor onregelmatig te draaien met als gevolg dat ie even later afslaat.
heb em 5min rust gegeven maar starten was er niet bij,accu leeg,na even duwen(5meter) door een paar collega coureurs deed ie het weer,(zo waren er nog een paar motoren,gelijk aan de mijne).
het ging nog een paar x zo en heb de tocht afgebroken,
eenmaal weer thuis(100km geen last meer gehad) alles doorgemeten,accu was weer vol(12,66v),met start belasting(11,80v)
laadsysteem getest bij +- 3000 toeren (13,8v)
stekkerspannings regelaar(3gele draden) bij 3000 toeren +-33v
wat kan er nou aan het systeem mankeren ?
is de dynamo misschien bezig te overlijden,of maakte hij door te weinig toeren(lees soms stapvoets rijden) te weinig stroom zodat de fan en koplamp en de achterlichten de accu hebben leeg getrokken?
wie o wie weet raad
grtzz cbrm@n