Accu gevuld, spanning te laag

Franko P

MF veteraan
5 mrt 2007
2.177
40
Beste allen,

Vandaag nieuwe accu gekocht en deze zojuist gevuld.
Betreft een Varta, agm accu met los zuurpakket.
Nu heb ik wel vaker een accu gezuurd en dit is nog nooit fout gegaan, maar nu twijfel ik toch wel een beetje.

De flesjes zijn mooi leeg gelopen en toch meet ik maar 10.3V op de polen. Het ligt niet aan mijn multimeter, als ik de spanning op de oude accu meet kom ik op 12.2V.
Volgens de beschrijving zou ik 20 minuten moeten wachten alvorens deze accu te gebruiken, die zijn al lang voorbij.
Was eigenlijk van plan deze eerst op te laden, gebruiken ga ik deze pas vrijdag.

De accu word ook een beetje warm, dit is me eerder nooit opgevallen, is dit normaal?
En zou ik er verstandig aan doen om alsnog te laden? Heb het vermoeden dat de accu niet goed is.
 
Tis overal verschillend, zelfs thuis.

Ik heb mijn duc met motobatt accu zomer en winter continu aan de ctek hangen en gaat al zeker 5 jaar goed.
Mijn superbetrouwbare Honda vfr met hatji achtige merk accu hangt nooit/nergens aan, gaat ook al 3 jaar goed.

Dus starten en rijden......

Kortom, motor gebruiken en geluk hebben.
 
Ik heb ooit op MP een tweedehandse CTEK mxs5.0 gekocht; 5A en 0.8A in te stellen voor auto- en motor accu. Ik heb ook nog een optimate erbij als de ctek dan in de winter in de 5A stand op de auto accu aangesloten is.

MP in de gaten houden.


706AC960-DA61-4648-8366-BD52B19C8E52.jpeg
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Ivan
Vind ze wel makkelijk.

Vroeger had je alle van die eenvoudige auto acculaders, ik heb 30 jaar lang de accu’s uitgebouwd en zolder bewaard, voorjaar een paar uur opladen en weer monteren en rijden.. toen gingen accu’s net zo lang mee als tegenwoordig...... ;)

Ik heb eentje aangeschaft omdat mijn duc een dikke 2 cilinder is die nogal wat vd accu vraagt en het een takke werk is om de kuipdelen eraf te schroeven, iig de startmotor draait lang niet vlot als mijn Japanner......
 
Terug
Bovenaan Onderaan