Je hebt er nu dus een te hoge en brede cruiser band opzitten, daar gaat de motor sowieso niet lekker van sturen lijkt meDit is wat er op de motor zit. Voorband heb ik al een flinke tijd eerder vervangen. Achterband pas deze zomer.
Voorband ben ik in elk geval zeer tevreden mee tot dusver. Geloof dat de vorige eigenaar een 17" erop had maar volgens het boekje had meneer Honda een 16" voor ogen dus daar ben ik voor gegaan.
Ik denk dat je je daarin vergist: cruisers zijn doorgaans zwaarder, en hebben daarnaast veelal een ander geometrie en gewichtsverdeling, met een heel andere aslastverdeling tot gevolg. Vergelijk maar eens de diameter van een schijfrem in het achterwiel van een cruiser met die van een VFR ... het verschil dat je zult bemerken is er niet voor niets. Maar bovenal past jouw huidige achterband niet bij jouw motor. Dat is niet erg, als je er met rijden rekening mee houdt, maar met een setje moderne sport-toer banden zul je prettig verrast zijn.Tevens weegt mijn VFR750 ruim meer dan 200KG. Heb nou niet bepaald het idee dat dat erg onder doet voor de meeste cruisers.
VFR750F - motorcycle specs
echt niet
verder : hoe harder je de vering zet, hoe meer de band die funktie moet overnemen. ik zou dus eerder zachter proberen.
en je bandendruk ook verlagen, geeft groter kontaktoppervlak. probeer eens 2.2 zoiets.
Ik denk dat je je daarin vergist: cruisers zijn doorgaans zwaarder, en hebben daarnaast veelal een ander geometrie en gewichtsverdeling, met een heel andere aslastverdeling tot gevolg. Vergelijk maar eens de diameter van een schijfrem in het achterwiel van een cruiser met die van een VFR ... het verschil dat je zult bemerken is er niet voor niets. Maar bovenal past jouw huidige achterband niet bij jouw motor. Dat is niet erg, als je er met rijden rekening mee houdt, maar met een setje moderne sport-toer banden zul je prettig verrast zijn.
Dat monteren is geen probleem, buitengewoon gemakkelijk zelfs verwacht ik, maar het ding oppompen tot de voorgeschreven bandenspanning kan “een poosje” durenMooie vent als ie een 17" band op een 16" rim weet te monteren.
Wat denk je dat ik er nu op heb liggen? Het is een Bridgestone BT54 geworden. (zelfs een radiaalband)Ik heb op mijn '87 FZR ook een 18 inch achterwiel en daar kon ik gewoon mijn Huismerk Bridgestone voor krijgen.
Ik woon niet direct in de buurt van Purmerend. Toch ben ik bij Super Blackbird geweest. (AFS-Purmerend).......... of als je in de buurt van Purmerend woont naar@super blackbird gestuurd hebben. Een specialist weet zoveel meer
Dat is nu net 't grote probleem! De VFR750 is uit de dezelfde periode als mijn FZ750.Ik denk dat je je daarin vergist: cruisers zijn doorgaans zwaarder.........................
Maar bovenal past jouw huidige achterband niet bij jouw motor.
Dat is niet erg, als je er met rijden rekening mee houdt, maar met een setje moderne sport-toer banden zul je prettig verrast zijn.
Ik vind zowel de FZ750 als de allereerste VFR stiekem superleuke motoren, en eigenlijk wil ik er eentje, van elkDat is nu net 't grote probleem! De VFR750 is uit de dezelfde periode als mijn FZ750.
Banden in de maten die door deze motoren gebruikt worden zijn maar mondjesmaat te verkrijgen.
Die mogelijkheid is er ook wel voor de FZ750De vfr750f rc24 heb je gehad met een 16 inch voorwiel en een 18 inch achterwiel maar ook net voordat de rc36 kwam met zowel een voor als achterwiel in 17 inch.
Een complete voorvork van een cbr600f f2 past ook 1 op 1. Die heb ik er in en is ook 17 inch.
Wat ik zo gezien heb past het achterwiel van een cbr600f f2 ook vrijwel 1 op 1. Maar daar kom ik eerdaags achter.
Er zwerven nog wat Relikwieën rond. Heeft wat tijd nodigIk dacht dat er tegenwoordig geen slechte banden meer waren
Dat zijn natuurlijk weer van die mazen in de markt.Er zwerven nog wat Relikwieën rond. Heeft wat tijd nodig
Ik zou zeker de bandendruk niet verlagen, eerder verhogen naar 2.8 of 2.9 achter, voor 2.5/2.6.
Toevoeging: Banden temperatuur kan ook een oorzaak zijn (of deels van), dat de banden te koud waren nog, en je daardoor iets minder grip hebt
Inderdaad,onder mijn GL zitten ook van die banden van gewapend beton en die glijden echt niet makkelijk,maar er staat dan ookIk denk dat je je daarin vergist: cruisers zijn doorgaans zwaarder, en hebben daarnaast veelal een ander geometrie en gewichtsverdeling, met een heel andere aslastverdeling tot gevolg. Vergelijk maar eens de diameter van een schijfrem in het achterwiel van een cruiser met die van een VFR ... het verschil dat je zult bemerken is er niet voor niets. Maar bovenal past jouw huidige achterband niet bij jouw motor. Dat is niet erg, als je er met rijden rekening mee houdt, maar met een setje moderne sport-toer banden zul je prettig verrast zijn.
Schep er bovenop: Ik reed op een zware tourmachine met toaal gewicht motor+berijder+ bagage van ruim boven 600kg. Voor en achter Pirelli NIght Dragon 18 inch achter 180 breed en voor 130 breed. Op vochtige wegen, dus een beetje regen zeker geen stromende regen slaat het ABS voor aan. Grip met dit gewicht klote. Bochten etc wel te doen maar remmen zwaar klote. Druk was 2.8 bar btwInderdaad,onder mijn GL zitten ook van die banden van gewapend beton en die glijden echt niet makkelijk,maar er staat dan ook
aan alleen motorgewicht al bijna 400kg op plus de bestuurder gaat dat naar ruim boven de 500kg ,veel meer dan een VFR,laatst mijn achterband vervangen na 24000km toen was die nog niet eens versleten maar lek gereden.Als je het maximale uit je fiets wil halen moet je de juiste banden monteren.
30000km?In cruiserland is een goede band een band die makkelijk 30.000km meegaat en waar je eindeloos rechtdoor mee naar de horizon rijdt. Een VFR is ergens anders voor bedoeld.
Gemiddeld doe je ergens tussen de 20000 en 30000km met zo,n band,bij mijn sport motoren deed ik gemiddeld 6000km met een achterband,mijn record30000km?
Nulletje te veel ofzo. Onee, dat kan ook niet.