MIOB
MF veteraan
- 18 sep 2004
- 12.218
- 47
Ik wil graag de achterkant van mijn Yamaha YZF 750 verder ophogen. Ik heb hem nu iets opgehoogd door twee carosserieringen boven de veer te zetten (op het plaatje zie je dat de veer vast zit in een 'vork', die vork wordt onder het zadel in het frame geschroefd. Door daar wat ringen tussen te doen verleng je als het waren de veer-uinit en hoog je de achterkant op. Ik heb er nu 2 ringen tussen zitten, maar ik zou de achterkant het liefst nog wat verder ophogen. Hoever zou ik veilig kunnen gaan? (qua materiaalsterkte).
Probleem is dat ik net te weinig speling heb tussen mijn wiel en mijn (nieuwe) uitlaat als ik mijn meisje achterop heb (of véél te had over een drempel heen zou rossen).
De twee ringen die er nu opzitten zijn samen net geen 0,5 cm dik. Als ik er nog 1 bij zet is het gedeelte waar geen schroefdraad zit net 'bezet' de vierde zou eventueel half op het schroefdraad komen.
Op dit moment is de voorvering ongeveer een centimeter doorgestoken, dus het verschil in geometrie kan ik (grotendeels?) ongedaan maken door die terug te zetten, mocht dat nodig zijn.
Probleem is dat ik net te weinig speling heb tussen mijn wiel en mijn (nieuwe) uitlaat als ik mijn meisje achterop heb (of véél te had over een drempel heen zou rossen).
De twee ringen die er nu opzitten zijn samen net geen 0,5 cm dik. Als ik er nog 1 bij zet is het gedeelte waar geen schroefdraad zit net 'bezet' de vierde zou eventueel half op het schroefdraad komen.
Op dit moment is de voorvering ongeveer een centimeter doorgestoken, dus het verschil in geometrie kan ik (grotendeels?) ongedaan maken door die terug te zetten, mocht dat nodig zijn.
Laatst bewerkt: