Achterlichten blijven doorbranden

spanningsregelaar is niet kapot lijkt me, zijn de lampje's in 1 keer harder blijven branden? ( dus niet na lampje's vervangen ). Als je niks aan de motor hebt gedaan en ze blijven nu branden ligt het dus aan de 2 schakelaars ( voetrem of handrem ) of je hebt kortsluiting gekregen ( kan bij het stuur zitten want daar draait de kabel het meest.

Ik zou de schakelaars 1 voor 1 loshalen en kijken wat er gebeurt. Haal je b.v. de handschakelaar los en de remlichten reageren daarna op de voetrem als vanouds heb je dus je probleem gevonden. ( of andersom dus)

succes
 
Heb vroeger zo'n Givi kofferrek gehad (op xj600 en daarna gsx1100f) waarvan ook de lampjes telkens kapot sprongen. Heb de amatuurtjes met een rubber ringetje ertussen bevestigd. Gingen ze iets langer van mee, maar over was het niet.
Moraal van mijn verhaal; ik denk ook dat je een resonantie / trilling probleem hebt. Misschien klein aanpassinkje aan de constructie maken?
:]
 
Volgens mij zou dat wel eens kunnen komen omdat de draadjes van het remlicht dikker zijn (vanwege het hogere vermogen) en daardoor een lagere eigenfrequentie hebben (qua trillen).
Wat ik in jou geval zou doen is een lampje demonteren, voltmeter aansluiten op de lampaansluiting, motor starten, beetje gas geven en kijken wat het voltage doet. Als dit beneden de 15V blijft is het goed.
In dat geval heb je dus idd het probleem dat je gloeidraden breken doordat ze gaan meetrillen en vervolgens breken. Je zou dan idd eens kunnen proberen om ze in rubber op te gaan hangen.
 
Je remlicht gaat niet kapot omdat deze een hoger vermogen heeft en dus een dikkere gloeidraad. Het probleem zit 'm bij de RS125 inderdaad in de trillingen. Bij de RS ging ook alleen de normale gloeidraad kapot, die van het remlicht ging vrijwel nooit kapot en dat is simpel te wijten aan de dikkere gloeidraad die dus minder snel kapot gaat.
Een lampje met een hoger vermogen nemen misschien?
 
Hmm, waarschijnlijk toch trillingsprobleem. Zit nu een rubbertje tussen. Remlicht draadje is dikker dus dat zou verklaren waarom die wel heel blijft. Te veel spanning zal het wel niet zijn, want dan zouden koplampen en dashboard verlichting ook kapot gaan.

Mja, voorlopig maar even zo proberen, mochten ze nog kapot gaan, dan horen jullie het meteen :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan