Achterrem ontluchten

RolandN

MF'er
13 sep 2008
195
3
Hellevoetsluis
Het lukt mij niet om mijn achterrem te ontluchten , de voorremmen zijn wel goed gelukt. Er komt uit de slang alleen nog maar vloeistof zonder lucht , de banjo's heb ik ook al ontlucht...wat kan het probleem zijn?
 
Een aantal motoren, meestal de achterrem, is niet via het rempompje te ontluchten.
Die lukken alleen gelijk met een vacuumpomp.

Klikkerdeklik. *O*

Aan de remklauw zetten en pompen maar.
Eenmaal een keer gedaan en je wil nooit meer anders. ;)

:^
Die heb ik ook. Echt een onmisbaar stuk gereedschap !


@TS
Er zit toch kennelijk ergens nog een luchtbel. Tik zacht tegen de leiding en de remklauw, of demonteer de remklauw en schud ermee.
Geen druk = lucht in het systeem.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb bij een TL1000R ook wel eens een hele fles er doorheen gespoeld. _O-
Nog geen druk.. dag erna een circuitdagje. O-)

Paar maanden later zonder achterrem verkocht. :+ :+
(nieuwe eigenaar had ém zo op druk :Y )

Jaartje later een probleem met een hydraulische koppeling.
(terwijl ik net daarvoor mijn andere motor ook had gedaan met hetzelfde systeem |( )
Toen maar die remontluchter gekocht. *O*
 
Laatst bewerkt:
Mooi dan kan je vast wel uitleggen hoe die werkt. Ik héeb 'm al jaren, maar gebruik alleen het potje en de slangetjes van die set en doe het op de oldskool manier :$

Zeker kan ik dat.

Slangetje aan de voorkant van het apparaat aansluiten op de ontluchtingsnippel en deze een paar slagen losdraaien.
Deksel van het remvloeistof reservoir eraf draaien.
Vacuum pompen, maar wel op tijd in het reservoir bijvullen, zodat je geen lucht in het systeem trekt.
Op die manier trek je alle oude vloeistof eruit en de nieuwe erin, zonder dat er lucht bij kan komen. Kind kan de was doen.
 
Slangetje aan de voorkant van het apparaat aansluiten op de ontluchtingsnippel en deze een paar slagen losdraaien.
Deksel van het remvloeistof reservoir eraf draaien.
Vacuum pompen, maar wel op tijd in het reservoir bijvullen, zodat je geen lucht in het systeem trekt.
Op die manier trek je alle oude vloeistof eruit en de nieuwe erin, zonder dat er lucht bij kan komen. Kind kan de was doen.
:^

En omdat het soms wat snel gaat hou ik de sleutel op de nippel onder handbereik om die dicht te draaien. Paar slagen maakt die trouwens niet, een halve tot een hele is wel zo ongeveer open en dicht. ;)

Doe ook vaak vacuum zuigen, en dan pas de nippel open en weer dicht. :)
 
Ik pomp de oude olie er gewoon uit en gelijktijdig doe ik de nieuwe olie al in het reservoir. Kun je zo zien in de slang die op de nippel zit als je er bent met de nieuwe olie,die is toch vaak iets lichter van kleur.
 
Terug
Bovenaan Onderaan