Nee.Ik zal eens proberen met wd40. Met een stalen pen aan de andere zijde tikken gaat helaas niet... Die rand is veel te smal, dan gaat die spacer kapot... Er moet tenslotte nog een as doorheen.
Met een passend stuk rond metaal door het lager er uit tikken.Beste MF-ers,
bij het vervangen van de lagers van het achterwiel ben ik tegen een probleempje aangelopen. Het is een honda cbr 600 f2. Bij de kogellager van het tandwiel, zit een spacer. Die gaat gedeeltelijk in de kogellager en een gedeelte blijft erbuiten (dat deel dat erbuiten blijft is ook breder). Tot nu toe is het mij niet gelukt om deze spacer eruit te krijgen. Heeft iemand een tip? Het liefste wil ik geen nieuwe kopen.
Bij voorbaat dank
De afstandbus tussen de lagers kan je een beetje scheef duwen en dan heb je een randje waar je tegen kan tikken.Ik zal eens proberen met wd40. Met een stalen pen aan de andere zijde tikken gaat helaas niet... Die rand is veel te smal, dan gaat die spacer kapot... Er moet tenslotte nog een as doorheen.
gaat om ander busjeDe afstandbus tussen de lagers kan je een beetje scheef duwen en dan heb je een randje waar je tegen kan tikken.
Als je wil smeren gebruik dan iets dat werkelijk smeert i.p.v. wd-40
[afbeelding]
Nr 12 zit vast in nr24, als ik het goed begrijp?
Dan kun je toch via de kant waar de as er in gaat de bus er uit tikken?
En mocht dat lager schade hebben, dan kost dat ook niet al teveel.
Sowieso zou ik erg kritisch zijn, omdat het zo vast zit.
Nope, want het is de tandwiel drager.zoals ik het dan zie zou eerst het lager eruit moeten en dan pas bus Nr 12.
Heb je geen (oude) dop die er in past?Het gaat inderdaad om nr,12 in de afbeelding. De rand van de afstandsbus steekt maar een heel klein beetje uit. Dan zou ik eigenlijk een buis moeten hebben die perfect door het lager heen past. Dat heb ik nog niet kunnen vinden... Waarschijnlijk is het beter om een andere aan te schaffen
Nope, want het is de tandwiel drager.
Als je tandwieldrager er af is kijk je zo tegen de bus die er naar die kant uit kan zonder een lager te hoeven verwijderen.ja en?,
de montage volgorde van de explosietekening aanhoudende zal het een en ander in omgekeerde volgorde weer uit elkaar moeten.
Als je de kettingwielhouder eraf hebt tik je dat busje toch zo vanaf de keerringkant er uit ?
Als je zoiets met een schroevendraaier gaat doen sla je er deuken in. Ergens anders gaat 'ie dan uitzetten (het materiaal moet ergens heen), waardoor de bus daarna of niet in het nieuwe lager past, of de as past er daarna niet meer doorheen.Zoals eerder al gezegd, die spacer heeft een iets kleinere diameter dan de binnenring van de lager. hier kan je een (niet te) kleine platte schroevendraaier tegenaan zetten en dan tik je hem er zo rondom uit.
De lager zelf ligt al uit elkaar. Alleen de binnenring zit nog om die afstandsbus. Dr af zagen is ook al geprobeerd, maar dan gaat eerder de zaag kapot dan die binnenring... Misschien dat het lukt met een slijptol of iets dergelijks. Als het niet lukt, is het ook niet zo heel erg, dan bestel ik maar een. Bedankt voor alle reacties in ieder geval
Als je zoiets met een schroevendraaier gaat doen sla je er deuken in. Ergens anders gaat 'ie dan uitzetten (het materiaal moet ergens heen), waardoor de bus daarna of niet in het nieuwe lager past, of de as past er daarna niet meer doorheen.
Dus niet met een schroevendraaier of anders kleins, maar een bus zoeken/maken/draaien/slijpen die net door het lager past, het lager ondersteunen (op opengedraaide bankschroef leggen) en een tik op de bus geven. Dan komt er er wel uit.
Waarom zeg je dat niet eerder?De lager zelf ligt al uit elkaar. Alleen de binnenring zit nog om die afstandsbus. Dr af zagen is ook al geprobeerd, maar dan gaat eerder de zaag kapot dan die binnenring... Misschien dat het lukt met een slijptol of iets dergelijks. Als het niet lukt, is het ook niet zo heel erg, dan bestel ik maar een. Bedankt voor alle reacties in ieder geval