Achtertandwiel stralen

Tvdh

MF veteraan
1 mei 2012
1.304
274
Boekel
Hallo,

Ik ben momenteel bezig mijn suzuki uit 79 een beetje op te knappen en nu heb ik mijn achterwiel en alles mooi zwart gespoten en nou lijkt het mij mooi om mijn achtertandwiel te stralen en dan in de blanke lak te zetten dat steekt dan mooi af vind ik van de rest van het achterwiel.

Is dit wel aan te raden ivm roest ofzo?

Groeten Tom.
 
Hallo.

@ Halflive, Dat is best een goed idee, maar blijft dat wel een beetje zitten?
Ik doe zoiezo wel 2 of 3 lagen want anders beschermt het denk ik niet goed genoeg.

@ bassiemeer, het tandwiel is gepoedercoat dus verfafbijt zal waarschijnlijk wel niet werken, maar ik heb zelf een straalpistool dus kan het ook gewoon zelf stralen.
 
Hallo,

Ik ben momenteel bezig mijn suzuki uit 79 een beetje op te knappen en nu heb ik mijn achterwiel en alles mooi zwart gespoten en nou lijkt het mij mooi om mijn achtertandwiel te stralen en dan in de blanke lak te zetten dat steekt dan mooi af vind ik van de rest van het achterwiel.

Is dit wel aan te raden ivm roest ofzo?

Groeten Tom.

Schuren en overspuiten, simpel toch ?
 
Hallo.

haha bedankt allemaal voor de reacties, maar de vraag is eigenlijk niet hoe het tandwiel kaal moet, dat is simpel want die straal ik gewoon zelf.

De vraag is blijft de blanke lak zitten op het tandwiel?
Want ik wil niet dat na 1000 km ofzo de lak er al weer half af is en dat hij gaat roesten.

Als ik dat weet dan het topic ook weer dicht!!!

Bedankt voor alle reacties :P
 
full

goed bekeken gewoon blank stralen en blank laten poedercoaten ,heb ik met de velgen gedaan ,ben je er in een keer klaar mee . dan kun je mooi de topic sluiten .
 
Heey Maximjan.

Wow dat ziet er netjes uit, maar ik ben niet van plan ze blank te poedercoaten maar te spuiten.
Maar het is al goed want ik ga het gewoon proberen met blanke lak en dan zien hoelang het erop blijft zitten.

Bedankt voor de reactie.
 
@ Bassiemeneer.

Daar komt het eigenlijk wel op neer, want ik wist eigenlijk niet goed of het wel een verstandig idee was.
Maar omdat ik toch niet helemaal de reacties kreeg waar ik op hoopte heb ik maar besloten het gewoon te proberen en mocht na een tijd toch blijken dat het tandwiel gaat roesten dan kan ik het altijd nog laten poedercoaten ofzo.

Groeten.
 
nee voor een tandwiel is zowel poedercoaten als lakken een slecht idee:

- op de plekken waar de rollen van de ketting komen breng je een laag aan die gedoemd is weg te breken. hierdoor kun je last krijgen met de passing van de ketting, en zul je hem na het eerste ritje meteen weer een stuk moeten aanspannen.
- de laagdikte die wegbreekt geeft rommel die tussen de rollers en de plaatjes van de ketting gaat zitten.

Als je het kettingwiel een cleane look wil geven kun je het in principe het beste gewoon alleen schoonmaken. af fabriek zit er een prima antiroest coating op. Op de plekken waar de ketting loopt slijt deze eraf maar enige roest die gevormd wordt slijt er ook af. En je smeert natuurlijk netjes op tijd, dus roest zou als het goed is zowieso geen kans moeten krijgen.

Als het tandwiel niet mooi genoeg is naar je zin kun je het vernieuwen.

Als je het tandwiel écht mooi wilt hebben en roestwerend, kun je het laten verzinken. Dit kost wel wat, en ik zou het zelf er zeker niet voor over hebben omdat je feitelijk een slijtagedeel aan het 'blingen' bent. Zelfde idee als vergulde remblokjes, zeg maar.
 
@ Sodeknetters.

Wat jij zegt over dat je de ketting na het eerste ritje weer een stuk aan moet spannen.
Dat moet je toch altijd wel, want de ketting rekt in het begin enorm vlug op dus dat vind ik niet helemaal opgaan.

Maar voor de rest kan ik er wel iets inzien, maar wat Unruled al opmerkte is het tandwiel nieuw en antraciet gecoat.

Ofja dat was het want het is nu blank gestraald en een paar lagen in de blanke lak gezet.

Groeten.
 
@ Sodeknetters.

Wat jij zegt over dat je de ketting na het eerste ritje weer een stuk aan moet spannen.
Dat moet je toch altijd wel, want de ketting rekt in het begin enorm vlug op dus dat vind ik niet helemaal opgaan.

Maar voor de rest kan ik er wel iets inzien, maar wat Unruled al opmerkte is het tandwiel nieuw en antraciet gecoat.

Ofja dat was het want het is nu blank gestraald en een paar lagen in de blanke lak gezet.

Groeten.
Heb je 2k blanke lak gebruikt?
Ik denk dat de kans anders heel groot is dat het kettingvet de lak aantast
 
@ v.d.v

Nope geen k2 lak maar wel goede kwaliteit lak kan zo niet op de naam komen.
Ik hoop dat het een beetje blijft zitten we komen er vaneigens achter.

Groetjes.
 
Terug
Bovenaan Onderaan