Beste experts,
Graag zou ik gebruik willen maken van jullie expertise.
Ik heb een gek idee en daar ben ik verplicht om mijn achterwiel aan te drijven voor vele kilometers (denk aan +-200km) zonder dat mijn motor loopt. Zie het als het aanslepen van een auto door een andere auto bij pech.
Wel staat de bak in zijn vrij en wordt er in principe geen vermogen afgegeven aan de versnellingsbak. Ik zit met het probleem dat de meeste versnellingsbakken gesmeerd worden door hydraulische druk en niet door spatsmering, zoals bij mijn R6 . (Dit probleem zal voor motoren met spatsmering niet gelden)
Nou is mijn vraag of dit verschijnsel schadelijk is voor de versnellingsbakken om de uitgaande as aan te drijven zonder dat de motor loopt. De motor zal in dit geval niet lopen en dus bouwt mijn hydro-pomp geen druk op. Tevens zal de temperatuur van de olie niet stijgen zodat ik nog steeds te maken met dikke olie (viscositeit zal niet afnemen door de lage temperatuur).
Ik heb er al aan zitten te denken om de ketting te demonteren zodat mijn achterwiel vrij kan draaien en dus niet iets in de versnellingsbak aandrijft. Echter moeten de kettingen geklonken worden bij vermogen hoger dan 60 kw (uit mijn hoofd, schiet mij er niet op af) zodat deze optie afvalt.
Indien het schadelijk is om mijn aandrijfas aan te drijven is er iets in de handel waardoor ik snel en gemakkelijk mijn achterwiel kan vrijschakelen van de versnellingsbak.
Graag jullie serieuze reactie en/of tips om dit euvel te verhelpen. Reacties als "Welke gek wil nou zijn achterwiel aandrijven " zit ik niet op te wachten aangezien in geen zak dichter bij mijn doel kom.
Alvast bedankt.
T@Z
Graag zou ik gebruik willen maken van jullie expertise.
Ik heb een gek idee en daar ben ik verplicht om mijn achterwiel aan te drijven voor vele kilometers (denk aan +-200km) zonder dat mijn motor loopt. Zie het als het aanslepen van een auto door een andere auto bij pech.
Wel staat de bak in zijn vrij en wordt er in principe geen vermogen afgegeven aan de versnellingsbak. Ik zit met het probleem dat de meeste versnellingsbakken gesmeerd worden door hydraulische druk en niet door spatsmering, zoals bij mijn R6 . (Dit probleem zal voor motoren met spatsmering niet gelden)
Nou is mijn vraag of dit verschijnsel schadelijk is voor de versnellingsbakken om de uitgaande as aan te drijven zonder dat de motor loopt. De motor zal in dit geval niet lopen en dus bouwt mijn hydro-pomp geen druk op. Tevens zal de temperatuur van de olie niet stijgen zodat ik nog steeds te maken met dikke olie (viscositeit zal niet afnemen door de lage temperatuur).
Ik heb er al aan zitten te denken om de ketting te demonteren zodat mijn achterwiel vrij kan draaien en dus niet iets in de versnellingsbak aandrijft. Echter moeten de kettingen geklonken worden bij vermogen hoger dan 60 kw (uit mijn hoofd, schiet mij er niet op af) zodat deze optie afvalt.
Indien het schadelijk is om mijn aandrijfas aan te drijven is er iets in de handel waardoor ik snel en gemakkelijk mijn achterwiel kan vrijschakelen van de versnellingsbak.
Graag jullie serieuze reactie en/of tips om dit euvel te verhelpen. Reacties als "Welke gek wil nou zijn achterwiel aandrijven " zit ik niet op te wachten aangezien in geen zak dichter bij mijn doel kom.
Alvast bedankt.
T@Z