Advies/ervaring gevraagd aanschaf garagekrik

JosN90

Rookie
27 aug 2019
12
6
Gennep
Er komt meer bij kijken dan alleen het maximale hefvermogen. Goedkopere krikjes hebben aanzienlijk meer laterale wrik dan de profi modellen, daarom wil je een royale overcapaciteit hebben.

Als je, laten we zeggen, een hele zware camper op twee wielen zet dan heb je aan 2 ton hefvermogen genoeg, dus dan kan theoretisch zelfs met zo'n eng 2T Lidl krikje. Maar als de camper een paar cm beweegt, is wel gelijk duidelijk waarom je iets zwaarders had moeten hebben.

Als het relatief goedkoop moet en zwaar belast wordt, zou ik meer deze kant op denken (hoe lomper hoe beter, met behoud minimale opnamehoogte):

Ik zou inderdaad ook dan voor zoiets gaan vooral als je er een camper mee wilt opkrikken. Erg goed gevonden. En goede prijs.

M0t0rgast

Die hard MF'er
5 aug 2018
976
1.656
Omgeving Deventer
Iedereen bedankt voor het advies.
De aluminium krik kon toch niet laag genoeg (laagste krikpunt auto was 9cm)

En de andere krik had dusdanig hoge verzendkosten, bij meerdere webshops, dat ik voor het totaalbedrag een betere krik kon uitzoeken..

Dat uiteindelijk gedaan;

di-y420250_.jpg

Winntec krik, met PU wielen, turbo lift, lifthoogte van 75mm/510mm.

*O*

• Like
Waarderingen: slonzebons

Hanzzzz

MF veteraan
3 dec 2002
5.312
98
Soest
Je verdient genoeg aan je personeel. Waarom kunnen zij niet meedelen.? Wij doen dat gelukkig wel. En wat merk je eraan? Dat dat gewaardeerd wordt...en je gaat merken in werkgedrag.
Als ik de afgeschreven troep ga geven ben je echt een baas...en weet je meteen je plek als hondje. Vind baas zo een slecht woord...
Je mag ze best tegen inkoopprijs iets geven maar dan mag je geen BTW aftrekken en moet je wel loonbelasting betalen.

Baas is een slecht woord ik gebruik het dan ook liever niet.
Afgeschreven troep moet je niet geven. Financieel afgeschreven spullen die nog een tijd meekunnen voor een hobbyist is een prima oplossing. Net zo als mogen lenen of gebruiken voor prive doeleinden.