Advies gevraagd; Spanningsregelaar GSX750F defect

SmokaLot

MF'er
6 mei 2007
65
0
Heemskerk
Goedemorgen allemaal!

Mijn Suzuki GSX750F uit '95 heeft erg veel moeite met stationair lopen. Als ik de stationairschroef zo afstel dat deze continu 2500rpm houdt, blijft de motor lopen. Zo niet; dan valt deze uit als ik even stilsta of bij een stoplicht aankom.
Zodoende heb ik m'n motor bij de garage neergezet.

150 euro arbeidskosten verder zijn ze erachter gekomen dat hoogstwaarschijnlijk de spanningsregelaar defect is. Om hier zeker van te zijn wil de garage mijn motor even ergens anders langsbrengen, waar ze voor ~100 euro m'n motor op de testbank kunnen zetten om er zeker van te kunnen zijn dat het de spanningsregelaar is. Het voltage wisselt overigens tussen de 12 en 15.x volt, en zakt in zodra de verlichting aangezet wordt. Ook het toerental zakt dan stationair weer in.

Echter, deze spanningsregelaar zou alleen samen met de dynamo vervangen kunnen worden, wat >1000 euro gaat kosten (2ehands kon er voor 700 misschien wat geregeld worden). Met arbeidsuren erbij zal dit zo rond de 1300 euro uitkomen, wat me eigenlijk te duur gaat worden...

Heeft er iemand advies wat te doen? Is het inderdaad zo dat samen met de spanningsregelaar meteen de dynamo vervangen moet worden?
 
Overigens, voor 100 euro kan ik via de sloop een 2e hands dynamo + regelaar kopen..

Is het mogelijk dat de dynamo evt. ook defect is? Of ligt het definitief aan de regelaar dat het voltage soms ook wat laag is? Het varieert namelijk meestal tussen de 12 en 16 volt.
 
Motor slaat af bij hard afremmen en bij stoplichten????


let op: bijna zelfde probleem ook al een keer gehad...ligt aan een klepje bij de carbs..
het is op te lossen door er een klein gaatje in te boren (ja..klinkt gek maar is zo..)

ik geloofde het ook bijna niet..maar het werkt..afstellen is zeeer lastig..en werkt vaak niet goed genoeg..

elke suzuki dealer kent dit probleem....het is een euvel wat vaker voorkomt..

ga naar een erkende suzuki dealer en ze helpen je verder voor ongeveer 100 euro..

mocht je nog vragen hebben hierover..kan je me ff mailen..jobje26 apie hotmail punt com
 
Motor slaat af bij hard afremmen en bij stoplichten????


let op: bijna zelfde probleem ook al een keer gehad...ligt aan een klepje bij de carbs..
het is op te lossen door er een klein gaatje in te boren (ja..klinkt gek maar is zo..)

ik geloofde het ook bijna niet..maar het werkt..afstellen is zeeer lastig..en werkt vaak niet goed genoeg..

elke suzuki dealer kent dit probleem....het is een euvel wat vaker voorkomt..

ga naar een erkende suzuki dealer en ze helpen je verder voor ongeveer 100 euro..

mocht je nog vragen hebben hierover..kan je me ff mailen..jobje26 apie hotmail punt com

Bedankt voor de tip!
Ik zal sowieso eerst de spanningsregelaar vervangen, gezien de spanning sowieso al niet klopt. Mocht dit niet werken kom ik nog ff bij je terug ;)
 
Gisteravond carbuateurs schoongemaakt, daar kwam toch een lading bagger uit! :{
Motor loopt nu weer een stuk beter.

Vanmiddag maar even kijken voor nieuw dynamo + regelaar, accu en chokekabel (ja, die is ook alweer verrot :P)
 
Motor slaat af bij hard afremmen en bij stoplichten????


let op: bijna zelfde probleem ook al een keer gehad...ligt aan een klepje bij de carbs..
het is op te lossen door er een klein gaatje in te boren (ja..klinkt gek maar is zo..)

ik geloofde het ook bijna niet..maar het werkt..afstellen is zeeer lastig..en werkt vaak niet goed genoeg..

elke suzuki dealer kent dit probleem....het is een euvel wat vaker voorkomt..

ga naar een erkende suzuki dealer en ze helpen je verder voor ongeveer 100 euro..

mocht je nog vragen hebben hierover..kan je me ff mailen..jobje26 apie hotmail punt com

Vertel me hier eens wat meer over. Ik zit namelijk met hetzelfde probleem op m'n GR78A uit '93.
 
Vertel me hier eens wat meer over. Ik zit namelijk met hetzelfde probleem op m'n GR78A uit '93.


dat probleem kwam eigenlijk meestal alleen voor op de gsx600f.
gaatje boren in de gasklep was een oplossing van de importeur en werkte maar matig.
ik stelde de carb (mengschroeven) met een co meter in de uitlaatbocht, dus niet in de uitlaatdemper.
zo kun je de carb meten/stellen per cilinder en gaf nog het beste resultaat.
er zitten helaas, in de uitlaat bochten geen openingen om de co meter in te hangen, dus die moet je zelf maken en eventueel weer dichtlassen of een moer erop zodat er een boutje in kan.
 
Laatst bewerkt:
dat probleem kwam eigenlijk meestal alleen voor op de gsx600f.
gaatje boren in de gasklep was een oplossing van de importeur en werkte maar matig.
ik stelde de carb (mengschroeven) met een co meter in de uitlaatbocht, dus niet in de uitlaatdemper.
zo kun je de carb meten/stellen per cilinder en gaf nog het beste resultaat.
er zitten helaas, in de uitlaat bochten geen openingen om de co meter in te hangen, dus die moet je zelf maken en eventueel weer dichtlassen of een moer erop zodat er een boutje in kan.

OK. In ieder geval bedankt. :}
 
Aan een computer sleutelen mag wel duur worden betaald en sleutelen aan een motorfiets moet bijna voor niets?
Zou de TS na drie uur zoeken welke instelling in een kompjoeter niet goed staat ook maar 1 uurtje rekenen?of nog eerlijker alleen de tijd rekenen die je nodig hebt om het vinkje te zetten?
Zou de TS kijken of een print is te repareren of zou hij een nieuwe print in de kompjoeter stoppen

Heren motormonteurs wees eens een beetje trots op wat je kan en kent en dat mag best goed betaald worden


Sorry ik liet me even gaan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan