Afgebroken uitlaatbout Amstelveen

patsv650

MF'er
25 jul 2017
66
18
Amsterdam
Beste mede forumleden,

Ik heb sinds vandaag een Tenere uit 91 staan. De uitlaat is zeer roestig dus die wilde ik demonteren. Van de 4 uitlaatbouten zijn er 3 keurig los gekomen. Van 1 bout is de kop afgebroken.

Is er hier op het forum iemand die in de buurt van Amstelveen woont en een moertje op mijn bout wil lassen? Ik heb een trailer dus ik kan langs rijden.
 

Bijlagen

  • IMG-20201128-WA0024.jpeg
    IMG-20201128-WA0024.jpeg
    133,8 KB · Weergaven: 24
Het materiaal is nog heel dik, ik weet alleen niet of de plaats en vorm een reparatie toelaat.

Er zijn ook speciale doppen van Snap On die je hiervoor kunt gebruiken. Deze zijn niet groter/dikker dan normale doppen, daarmee kun je er eigenlijk vrijwel altijd bij komen. Goed heet stoken en met een combinatie van gevoel en kracht het afgebroken draadeind verwijderen.....
 
Er zijn ook speciale doppen van Snap On die je hiervoor kunt gebruiken. Deze zijn niet groter/dikker dan normale doppen, daarmee kun je er eigenlijk vrijwel altijd bij komen. Goed heet stoken en met een combinatie van gevoel en kracht het afgebroken draadeind verwijderen.....
Ja ik zat ff te kijken, die doppen kosten 40 eu. Ik kan beter een totaaldeal maken voor de bout en reparatie kosten uitlaat. Dan ben ik waarschijnlijk veel minder geld kwijt.
 
Hahah wat zijn jullie negatief zeg, ik wil gewoon deze uitlaat houden. Ik kan er ook een nieuwe rvs opzetten me ekeur kom je dan uit op 4 a 500 eu...dat is het mij ook niet waard. Ik hoop nog een jaar of 2 a 3 met deze uitlaat te kunnen doen. Ik wil er ook geen herriedemper op.
 
Terug
Bovenaan Onderaan