Afslaan na een tijd rijden

Jasper S

Die hard MF'er
10 apr 2004
333
0
Ede
Ik heb een GSX550EF modeljaar '86, Canadese import, met het volgende probleem;

Na een half uurtje rijden slaat de motor in 1 klap af, alsof je de kill switch inschakelt. Alle elektronica werkt gewoon. Na een kwartiertje stilstaan, ik neem aan afkoelen, start de motor weer en loopt ie prima tot ie er weer mee ophoudt.

Omstandigheden: Hij sloeg af toen ik een tijdje tegen de 140 reed, redelijk hoog in toeren. Toen ik daarna weer ging rijden heb ik heel traag gereden maar na een tijd sloeg ie ook af. Ik krijg geen waarschuwingen of gepruttel, het is echt in 1 keer afgelopen.

Spanningsregelaar levert de correcte spanning, accu is goed, bougies vonken prima (als ie het wel doet in ieder geval)

Ik had de laatste tijd wel het probleem dat als ie een week stil stond erg moeilijk startte, verder loopt ie goed.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb hetzelfde grapje gehad met mijn Yamaha XS 650.
Tijdens het rijden viel alles uit, door snel het contact uit en aan te zetten deed hij het weer even om na een tijdje weer uit te vallen.
Ik moest vanuit Limburg naar Almere rijden, maar heb het op deze manier toch gered! :P

Bij mij was het mijn ontstekingsunit die het begaf, ik heb er een nieuwe van Boyer en Bransden opgezet en het probleem was gelijk over.

Die dingen hebben een levenslange garantie, maar kosten wel een beetje.
Weet niet of ze voor jouw fiets ook leverbaar zijn, maar ik denk dat je toch een beetje de kant van de ontsteking op moet gaan.

Gewoon een kwestie van meten op het moment dat hij uitvalt en je weet gelijk een heleboel!
Suc6! ;)
 
Ja, maar niet in 1 klap..

Maargoed, Ik heb een andere CDI op marktplaats voor een nette prijs gevonden die goed zou moeten zijn, dus enigszins hoopvol ben ik gaan testen. Ditmaal stond ik na een minuut of 20 op deA30 stil, met het verschil dat ik een harde knal hoorde op het moment van afslaan. Verder hetzelfde, na een tijdje afkoelen start ie weer.
 
Laatst bewerkt:
En looptíe dan nog lekker als er twee niets doen? ;)

nee, maar hij blijft wel lopen en Jasper's fiet stopt er dus abrupt helemaal mee. |(

Ik zou gaan zoeken in de voedingskabel van de bobines en pickupspoelen, en dan vordat deze splitsen. Het lijkt mij dat bij twee bobines er ook twee spoelen moeten zijn om deze aan te sturen, als er één spoel niet deugt zou hij dus ook gewoon op twee cilinders verder pruttelen.
 
Als je motorfiets in 1 klap uitvalt is het bijna altijd een elektronica probleem, 1 bobine die de geest geeft dan valt je motor niet in 1 klap uit en twee bobines defekt geloof ik niet in.
Denk idd dat het weleens je pickupspoel kan wezen die door warmte onderbreekt en je CDi unit geen puls meer krijgt . Kan je meten met een ohm meter , deze ohms meten geeft iets aan van 30 ohm of zo . Als je motor uitvalt stekkerverbinding puls spoel loshalen en weer meten is deze oneindig dan is het je pickup spoel .
CDI unit kan het ook wezen , slecht contact op je print oid , kijk in ieder geval eerst je (steker)verbindingen na van je onstekinggedeelte , maak deze goed schoon heb je dat in ieder geval snel verdient en uitgesloten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan