Aftap plug muurvast

Pasophe

Rookie
27 dec 2018
12
3
Beste allen,

De aftap plug van mijn motor (XT 250 - 1981) zit muurvast. Jullie nog tips om deze makkelijk los te krijgen?

Bedankt!
 
Langere arm...

als TS de leeftijd van 21 voorbij is zal z'n arm niet langer worden en kan het nut hebben om te vermelden dat hij een langer stuk gereedschap zou kunnen gebruiken om zo op een voorzichtige manier toch de bout los te krijgen.
Tenzij je bedoelt dat je MBM adviseert als hulp ;) Lange arm der wet... om hem voor te kauwen :P

AK7301.jpg


ik moet ergens een foto hebben waar ik deze schoonheid op het stuurgewicht van mij fz750 had gezet en zo eindelijk dit compleet vastgeroeste onderdeel los kreeg. De andere optie was het stuurgewicht vast te klemmen in de bankschroef en de motor rond te draaien ...... 8)7
 
alleen waar zit de oliepeilstok bij een motor? als er 1 zit komt hij niet onderin het carter uit.
TS moet gewoon meer spek eten, goed gereedschap gebruiken en los draaien!
En nog belangrijker, niet meer loeivast draaien. Nieuwe ring er tussen en na aanslag een kwart tot een halve slag draaien is meer dan voldoende.

///EDIT// of volgens de manual (pagina 68) op 32 NM vast draaien.
 
Laatst bewerkt:
De oplossing staat in de eerste posts. Eerst de ratel linksom zetten en dan een lange arm gebruiken. Omdat je op zijn kop werkt is het vaak lastig om de draairichting goed in te schatten. Daarom eerst linksom zetten.
Of gewoon vertellen dat als de ratel aan de kant van de koppeling onder het blok uitsteekt dat je naar voor moet douwen en als hij aan de kant van de rem uit steekt naar achteren.

Vergeet die zeskantdop van @MeanBlueMan niet
 
Bedankt voor de tips! Ik ga opzoek naar een langere arm. Zit er aan te denken om gewoon een buis om de ratel(hendel) heen te zetten, maar nog niks gewonden in huis hier. Ik laat het weten als het is gelukt!
 
Terug
Bovenaan Onderaan