Agressieve vrachtwagenchauffeur

het was iig niet mijn pa, hij is ook vrachtwagechauffeur en bekwaam motorrijder
pfff als het een persone auto was geweest had je nog zijn spiegel eraf kunne schoppe/slaan... ik bedoel je weet de volgorde als er dan nog genoeg tijd is, van je motor afstappe paf die boutspiegel eraf en dan maar de middelvinger omhoog

volgens mij word ik echt een bitch in het verkeer....

Maar ff serieus... is idd niet normaal zou echt wel mega pissed zijn geweest... en als ie naar vore rolde (de 1ste keer) zou ik wel ff lawaai hebbe gemaakt <vroem vroem> zodat die hufter wist da je er was... maja iig pffff haha kon slechter afgelope zijn, toch?
 
Sorry hoor maar ik snap sommige dingen even niet!!!!!
Je laat tegen je aanrijden zonder ook maar even af te stappen om eventueel
naar je schade te kijken en praten met die chauffeur cq knal op zijn meul te
geven.

Maar wel KLAGEN kom op man wees de volgende keer een vent.
 
Sorry hoor maar ik snap sommige dingen even niet!!!!!
Je laat tegen je aanrijden zonder ook maar even af te stappen om eventueel
naar je schade te kijken en praten met die chauffeur cq knal op zijn meul te
geven.

Maar wel KLAGEN kom op man wees de volgende keer een vent.

:? In elkaar rammen :?


|(
 
Sorry hoor maar ik snap sommige dingen even niet!!!!!
Je laat tegen je aanrijden zonder ook maar even af te stappen om eventueel
naar je schade te kijken en praten met die chauffeur cq knal op zijn meul te
geven.

Maar wel KLAGEN kom op man wees de volgende keer een vent.

Misschien ben ik wel te goed voor deze wereld ja O-) Maar ik wilde wel heel erg graag voor die enorme Scania-grill weg!!! Achteraf snap ik mezelf ook niet helemaal, hoor. Ik had op zijn minst even mogen gaan vragen waarom.

Zonder hem meteen op zijn meul te geven want zo zit ik simpelweg niet in elkaar.
 
De kans is erg groot dat hij je niet gezien heeft,uit ervaring kan ik zeggen dat het niet meevalt om te zien wat er voor je komt staan als je als chauffeur denkt dat je er alleen komt aan rijden!!! je hebt misschien wel in zn dode hoek gestaan wat ik al gauw denk!! wil helemaal niet alle chauffeurs de hemel in prijzen weet dat er ook genoeg eikels zijn op de maak het vaak zat mee,zit zelf ook op de truck hele dagen en dan zie je wel een van die k*t chauffeurs in de file extra het gat dicht rijden zodat er als motor rijders niemand meer door kan,zulke mensen die mag je best uit de auto trekken van mij.
Maar ik ben toch van mening dat deze chauffeur je echt niet heeft gezien bij de stoplichten!.
 
Tja, nooit pal voor een vrachtwagen gaan staan, maar het liefst gewoon er schuin naast (tenzij het door het wegontwerp niet mogelijk is), en ver voordat je naast z'n cabine komt oogcontact proberen te maken met de vrachtwagenchauffeur, zodat 'ie weet dat je er bent (ook al ziet je misschien dan niet, hij is iig bewust van je aanwezigheid).

[me]BMW K1100LT heeft nog nooit problemen met vrachtwagenchauffeurs gehad. Geef ze altijd de ruimte daar waar het nodig is (bij invoegstroken in de file hou ik het achteropkomende verkeer ook altijd tegen zodat een vrachtwagen voor me in kan voegen, aangezien die hersenlozen in blik vaak het liefst bumper aan bumper er langs rijden om 'm maar niet tussen te laten met het gevolg dat ze wel eens 0,03 seconden later op hun werk of thuis komen)
[/me]


Gewoon een stukje geven en nemen en vooral rekening houden dat ze jou niet kunnen zien als je de ogen van de chauffeur niet ziet in z'n spiegels of in je eigen spiegels.
 
het was iig niet mijn pa, hij is ook vrachtwagechauffeur en bekwaam motorrijder
:^ Same here :) . En toch verbaas je je (zit zelf regelmatig in een vrachtwagen) hoeveel dode hoeken je hebt. Als je hem inhaalt en echt recht voor de kabine zet, is het niet onlogisch dat je niet wordt gezien. Sterker nog, zelfs een kleine auto (smartje) kan uit het zicht verdwijnen als deze strak tegen je bumper staat en als je achterover leunt (wat je soms doet voor een stoplicht).

En dan voor de mensen die heel stoer roepen dat je die chauffeur wel eens even op z'n smoel zou klappen: get real. De meeste chauffeurs zijn redelijk sterk, ik ben zelf niet een van de slapste maar ik weet zeker dat ik het tegen 80% af zou leggen. Daar komt bij dat ze hoog in een cabine zitten, dus als ze niet willen komen ze er niet uit, en doe je als motorrijder helemaal NIKS.

[beetje offtopic][me]Chef kan zich een dergelijk voorval herinneren met een automobilist die vond dat hij af was gesneden, wat imo niet zo was. Na een achtervolging van 10 minuten kwamen we op het adres aan en de automobilist stapte al scheldend uit. Zonder blikken of blozen stapte mijn vader uit met de pompstang in zijn hand (een zwaar, massief stuk ijzer dat je kan gebruiken om de cabine te kantelen en toevallig naast de stoel lag) en vroeg geduldig wat de man zijn probleem was. "niets" was het antwoord en de man verdween alsof ie in rook opging... Fun![/me][/beetje offtopic]
 
2 woorden:

Oog contact...

Hierna meer woorden voor de wijsneusen.. :+

Veel mensen denken of gaan er vanuit gezien te zijn...zorg ervoor dat dit ook 100% zeker is...
 
zie je het al voor je ?
je stapt van je motor af. loopt naar die cabine, gaat kafferen, beer van 3m hoog en 2m breed stapt uit, slaat je de berm in, en rijdt over je motor..

[me]sictc iets teveel cartoons en bud spencer & terrence hill films gezien[/me]
 
Zit me idd ook af te vragen of die chaufeur je gezien heeft.
bedoel man zit iets van 2 meter hoog met een enorm dashbord ervoor waar je niet doorheen kan kijken dus je hebt best kans dat je in zijn dooie hoek bent verdwenen, en dat hij je uberhaupt nooit gezien heeft.
 
De kans is erg groot dat hij je niet gezien heeft,uit ervaring kan ik zeggen dat het niet meevalt om te zien wat er voor je komt staan als je als chauffeur denkt dat je er alleen komt aan rijden!!! je hebt misschien wel in zn dode hoek gestaan wat ik al gauw denk!! wil helemaal niet alle chauffeurs de hemel in prijzen weet dat er ook genoeg eikels zijn op de maak het vaak zat mee,zit zelf ook op de truck hele dagen en dan zie je wel een van die k*t chauffeurs in de file extra het gat dicht rijden zodat er als motor rijders niemand meer door kan,zulke mensen die mag je best uit de auto trekken van mij.
Maar ik ben toch van mening dat deze chauffeur je echt niet heeft gezien bij de stoplichten!.

je staat toch niet in een dode hoek als je ervoor staat!? (waarom heet het HOEK...--> omdat er een hoek is in de spiegel naar de plek waar de HOEK zit.... toch?
) en by the way

VRACHTWAGENS ZIJN VERPLICHT OM EEN DODEHOEKSSPIEGEL TE HEBBEN....die dat niet hebben zijn hufters....

en trust me de meeste gebruiken deze (idd... komt ie weer.. die dat niet doen zijn HUFTERS!)... mijn pa heeft er 10 jaar trug bijna een vrouw en kind onder gehad... de schrik van zijn leve... stel je is voor dat je iemand daadwerkelijk doodrijd....

dus daar heeft het niet aan gelegen... ;)

maar idd ik denk wel dat hij je over het hoofd heeft gezien (letterlijk en figuurlijk) en aangezien ik geen chauffeur ben kan ik ook niet echt oordelen, want als vrachtwage chauffeur heb je toch veel plekker waar je zelfs met een speciale spiegel niet kunt kijke....

tip voor motorrijders... zorg dat je hebt gezien (!!!) dat zij jou gezien hebbe... doe dit door geluid te make of ga er niet direct voor staan... kan me voorstelle dat zo'n grill er niet leuk uitziet van dichtbij...


ow and by the way nog een keer (dus al twee :) ) niet per ongelijk mijn pappa uit de vrachtwage trekke he? daar is ie te lief voor

O-) ben ik nou een pappa's kindje of niet :9 )
 
Laatst bewerkt:
Als ik jullie reacties zo lees, ga ik me ook steeds meer afvragen of hij mij wel gezien heeft. Maar toch...hij rolde nog een stukje achter me toen ik voor hem ging staan, dus daar had hij het volgens mij toch echt moeten zien. Anders zou ik er inderdaad ook niet gaan staan.

Daarnaast vind ik het vreemd dat hij net zo lang naar voren rolde totdat hij me raakte. Op het moment dat hij me raakte stopte hij ook meteen. Ik ben er nog steeds niet van overtuigd dat het niet bedoeld was. B|

Overigens heb ik hiervoor ook nooit problemen gehad met vrachtwagens. Ik liet al eerder weten...ik heb veel respect voor ze en zij over het algemeen ook voor de tweewielers :} . Zij zijn altijd de eerste die opzij gaan in een file en je altijd bedanken als je ze de ruimte geeft om in te voegen (doe ik dus ook altijd en zal ik ook blijven doen).

En gelukkig...niet iedereen gaat meteen roepen dat ik de cabine in had moeten springen om de boel daar te gaan verbouwen!!!
 
tja.. uit je verhaal denk ik misschien ook wel dat hij je gezien heeft... anders toch wel echt toevallig dat hij bij het raken stopt.. als hij je niet gezien had was zijn reactie trager...---> reactievermoge... tja ik weet het niet... je moet als motorrijder toch altijd meer op je hoede zijn (als ik het toch zo hoor uit alle verhale)
 
Ik weet niet of jullie dit weten maar dit rode gedeelte is de dode en de blinde hoek. Daar kan de chauffeur helemaal niets zien.

dodehoek1.jpg
 
Niet zo mooi als de afbeelding van Silvirio maar mijn paint-kunsten geven wel duidelijk weer dat er in de dode hoek (officiële benaming is overigens 'blinde hoek' maar het aantal dodelijke slachtoffers die in de loop der jaren gemaakt zijn laten raden waar de naam vandaan komt) van de chauffeur gemakkelijk een motor past.
full
 
Gnegne chef, je bent vergeten de onderkant van de truck rood te kleuren :} , het zou wel heel gek zijn als die wel onder zijn truck kan kijken }) :9
 
Terug
Bovenaan Onderaan