Airbag topic

Ik heb recent bij Damen nog navraag gedaan voor reparatie. Ze hebben 5 tot 6 weken nodig voor reparatie en minimaal 10 voor een nieuw pak....
Dat komt omdat jij geen Damen pak hebt denk ik dan. Ik heb van Toon (man van de Damen paddock shop) begrepen dat als je met je Damen pak komt met schade, dat je voorrang hebt op alle andere merken pakken die ze hebben qua reparatie/vermaken etc.
 
Hier afgelopen zaterdag eens bij de Damen Paddockshop binnen gelopen. Daar hing een tech-air ready pak met fikse korting in voor mij een goede kleuren samenstelling. Toeval bestaat niet toch? 🤪 geen maatpak dus. Maar voor een confectiemaat pak, zit hij best wel heel goed. Ik heb de tech-air 10 erbij gedaan. Als ik dan voor een airbag ga, dan wil ik ook zoveel mogelijk bescherming van die plofzak.

Wat doen andere mensen met een tech-air 10 qua onderpak? In principe is dit een onderpak, maar ik mis dan wel de lange broekspijpen op m’n knieën en kuiten. Ik denk dat ik maar een los onderpakbroek onder doe.
 

Bijlagen

  • 02482F8B-667F-4B5F-98AD-C6936B6B0ABC.jpeg
    02482F8B-667F-4B5F-98AD-C6936B6B0ABC.jpeg
    182,5 KB · Weergaven: 63
  • A465E6B2-8DAE-4C21-B736-7D3A00762BC6.jpeg
    A465E6B2-8DAE-4C21-B736-7D3A00762BC6.jpeg
    138,7 KB · Weergaven: 67
Hier afgelopen zaterdag eens bij de Damen Paddockshop binnen gelopen. Daar hing een tech-air ready pak met fikse korting in voor mij een goede kleuren samenstelling. Toeval bestaat niet toch? 🤪 geen maatpak dus. Maar voor een confectiemaat pak, zit hij best wel heel goed. Ik heb de tech-air 10 erbij gedaan. Als ik dan voor een airbag ga, dan wil ik ook zoveel mogelijk bescherming van die plofzak.

Wat doen andere mensen met een tech-air 10 qua onderpak? In principe is dit een onderpak, maar ik mis dan wel de lange broekspijpen op m’n knieën en kuiten. Ik denk dat ik maar een los onderpakbroek onder doe.
Dat je hem maar voor niets gekocht mag hebben!
 
Is het makkelijk om je pak aan te doen als je de tech air om hebt? Het lijkt nogal een gedoe, of is het een kwestie van wat handigheid opbouwen?
 
Is het makkelijk om je pak aan te doen als je de tech air om hebt? Het lijkt nogal een gedoe, of is het een kwestie van wat handigheid opbouwen?
Ik ervaar niet meer moeite met het pak aan doen met de Tech-Air 10 als met een normale rugprotector om.
 
  • Leuk
Waarderingen: btb
Met mijn nieuwe pak was het eerst erg hannessen, maar na twee dagen circuit gaat het al veel soepeler.
Ik vraag iemand om even de hump van de airbag een beetje naar beneden te duwen en dan gaat het prima.
 
Aangezien ik nogal wat meer op de weg ben gaan rijden en ook een aantal circuit dagen op de planning heb staan al een tijdje op zoek naar een airbag pak. Met mijn 1.94 en 80 kilo heb ik nog nooit een confectiepak kunnen vinden wat ook maar een beetje oké zat. Mijn 10 jaar oude Damen is optisch nog prima, maar begint een beetje knus te worden 🤡

Topic eens goed doorgelezen en contact opgenomen met Dennis (DemoPro). Na wat overleg is de keuze gevallen (op het relatief onbekende) Mass.

De voordelen voor mij zijn:
  • Volledig op maat
  • Volledig maar wens aan te passen qua kleuren en logos
  • Geïntegreerd (Helite) air bag systeem
  • Geen abonnement
  • Na een val:: nieuw patroon erin en gaan (in het beste geval uiteraard)
  • Prijstechnisch was het ook nog enigszins verantwoord
Eerste ontwerp zojuist binnen. Nog wat kleine aanpassingen en dan hopelijk voor Ecuyers 15 juli het pak al binnen!
 
Aangezien ik nogal wat meer op de weg ben gaan rijden en ook een aantal circuit dagen op de planning heb staan al een tijdje op zoek naar een airbag pak. Met mijn 1.94 en 80 kilo heb ik nog nooit een confectiepak kunnen vinden wat ook maar een beetje oké zat. Mijn 10 jaar oude Damen is optisch nog prima, maar begint een beetje knus te worden 🤡

Topic eens goed doorgelezen en contact opgenomen met Dennis (DemoPro). Na wat overleg is de keuze gevallen (op het relatief onbekende) Mass.

De voordelen voor mij zijn:
  • Volledig op maat
  • Volledig maar wens aan te passen qua kleuren en logos
  • Geïntegreerd (Helite) air bag systeem
  • Geen abonnement
  • Na een val:: nieuw patroon erin en gaan (in het beste geval uiteraard)
  • Prijstechnisch was het ook nog enigszins verantwoord
Eerste ontwerp zojuist binnen. Nog wat kleine aanpassingen en dan hopelijk voor Ecuyers 15 juli het pak al binnen!
Kom maar door met die plaatjes dan :t
 
  • Eens
Waarderingen: C4rN
Vorig jaar 2x sleutelbeen gebroken in een half jaar.
Was er wel klaar mee en dus een pak met airbag aangeschaft.
Was aan het twijfelen of ik gelijk all-in ging met een Damen maatpak en A-stars 10 maar dat was wel een flinke inverstering.
Toen zag ik deze voorbij komen en gelijk verkocht op het ontwerp.

RST PRO Series Evo neon Pink met In&Motion airbag systeem.
1100,- voor pak + airbag en nu 12,- de actieve maand voor trackdays (waarvan het eerste jaar gratis)
Het regelen van de In&Box was redelijk makkelijk en kwam 4 dagen na aanmelden op de mat binnen.

Was een beetje skeptisch over abonnement maar al met al vallen de kosten wel mee.
Pak zelf is ook een goeie upgrade van 2 deling revitpak naar een degelijke maat 1 delig pak.

Hopelijk nooit nodig maar beter safe than sorry (zeker met een plaat in de sleutelbeen groter dan het bot zelf)
1.5 week geleden eerste trackday op Assen en reedt als een zonnetje.

1687104020259.jpeg
 
Ik verkoop mijn RST pro series met airbag op marktplaats.
Wat ik van het pak vind, hoe ik er bij gekomen ben staat eerder in dit topic.

Pak is in prima staat. Ik bied het pak inmiddels ook op dit forum te koop aan.
plaats het waarschijnlijk ook nog op een paar fb pagina’s.
Bij interesse graag reageren via pb.
 
Laatst bewerkt:
Hoe zijn hier de ervaring met de Alpinestarts Tech-air10?

Ik heb die van mij nu een jaar en val van het ene probleem in het andere met de Tech-air10.
- eerste suit starten niet op en kon geen verbinding maken met de app (omgewisseld)
- led display wat niet functioneerde. (recall en omgewisseld met de keuze om tech air terug te geven en geld terug te krijgen helaas niet gedaan)
- batterij snel leeg (na een tijd liggen zo dood als een pier)
- nu weer een led display wat niet meer aan wil gaan en een suit die alleen nog verbinding maakt met de app als de stekker in de lader zit. Dus weinig vetrouwen in een goedwerkende airbag.

Vrijdag naar de leverancier en hopelijk komen ze met een oplossing anders mogen ze hem houden en hoef ik hem niet meer terug.
 
Punt twee en drie heb ik ook ervaren. Voor die display was inderdaad een recall. Ik denk dat Alpinestars de release van dit geavanceerde product een beetje gepusht heeft.
Het leeglopen van de batterij heb ik dus ook ervaren en dat heb ik aan de klantenservice gevraagd. Dat is normaal en verwacht. Gewoon voor je circuitdag goed opladen. Bij mij gaat hij dan probleemloos drie dagen mee en dan is hij nog niet leeg.

Klantenservice is altijd vriendelijk en snel. Voor de display en de firmware kon ik hem kostenloos opsturen en met een week had ik hem weer terug en sindsdien doet hij het prima.
 
Terug
Bovenaan Onderaan