Airbag topic

Batterij snel leeg heb ik ook. Maar een dag van te voren opladen is ook mijn werkwijze geworden. Dan gaat ie gewoon een paar dagen mee.

Een ander minpunt (wat ook niet zo hoort) is dat de airbag nog wel een uur blijft opgeblazen na het afgaan. Helaas al 2x proefondervindelijk meegemaakt. Ik heb tot op heden nog geen reactie via Damen/Alpinestars over de oorzaak hiervan.
 
Ik overweeg ook om een Airbag pak aan te schaffen, voor toerritjes en woon-werkverkeer. Ik draag nu textiel van Revor en leer van Alpinestars. Probleem is dat ik graag alles wil… :) Dus bescherming, uitneembare voering (voor winter), en waterdicht (liefst Gore tex). Moet er ook nog een beetje sportief uit zien. Voor de warme zomer heb ik een doowaaipak voor korte ritjes, dus ventilatie vind ik minder belangrijk. Prijs maakt me niet uit. Wie heeft er tips voor een dergelijk pak?
 
Het beste is dan om je airbag onafhankelijk te maken van je pak, bijv. de Alpinestars Tech Air 5.
Draagt als een jasje met korte mouwen onder je kleding. Dus je kleding moet wel de ruimte hebben voor (het opblazen) van de airbag.
 
Ik overweeg ook om een Airbag pak aan te schaffen, voor toerritjes en woon-werkverkeer. Ik draag nu textiel van Revor en leer van Alpinestars. Probleem is dat ik graag alles wil… :) Dus bescherming, uitneembare voering (voor winter), en waterdicht (liefst Gore tex). Moet er ook nog een beetje sportief uit zien. Voor de warme zomer heb ik een doowaaipak voor korte ritjes, dus ventilatie vind ik minder belangrijk. Prijs maakt me niet uit. Wie heeft er tips voor een dergelijk pak?
Als het goed is dan is er een airbag topic voor straat gebruik.
 
Dat is waar, deze is voor circuitgebruik. Er was recent (december vorig jaar) een topic in 'Algemene motorpraat', maar dat werd hierheen verwezen.

Edit: verder kon ik geen topic vinden, maar het is er wel. Zie post van Roy hieronder.
 
Laatst bewerkt:
MASS pakkie gisteren opgehaald en ondanks de geïntegreerde airbag lichter dan mijn huidge pak (kangoeroe vs. rund).
Ook de bewegingsvrijheid viel me niets tegen. Damen pak was in de lengte aangepast en het nieuwe pak is volledig op maat. Vooral het kruis heeft hierdoor iets meer bewegingsruimte 🤡 geen groot kruis, vooral een krap pak
Zo op het eerste gevoel merk ik er niets van dat er een airbag aanwezig is, positief!

Prettig verrast door het feit dat de airbag ook in Street Modus gezet kan worden. Dan ploft deze al boven de 18 km/h. Track mode ploft vanaf 40+ km/h. Evt. is er nog een extra sensor op de straatfiets te plaatsen, waardoor het pak ook afgaat in geval van een aanrijding wanneer men stil staat.

Tot nu alles nog positief, het is alleen wachten tot het weer een beetje meewerkt en we het pak een vuurdoop kunnen geven (zonder airbag plof hopelijk).

Groothoek vertekent nogal, maar aan de lengte-/breedteverhouding valt denk ik wel te zien waarom er wat extra been- en armlengte nodig is:
1691067458980.png
 
Hoe lang ben jij zelf als ik zo onbeleefd mag zijn;)
1.88 lang, 75kg zonder motorpak.
Spidi maat 52, ik had ruimte voor een rugprotector en borstprotector.
Zonder die beide en met het vest had ik een ''normale hoeveelheid'' ruimte over in het pak en toen 'ie plofte zat het strak maar niet dat ik geen ruimte had om te ademen ofzo _O-
 

Bijlagen

  • photo_2023-08-24_13-33-25.jpg
    photo_2023-08-24_13-33-25.jpg
    388,3 KB · Weergaven: 11
Ik ben ook 1.88 en heb dat vest in maat M. Een maatje van mij is 1.82 en heeft een L.
Beetje afhankelijk van de lengte van je bovenlichaam. Ixon heeft wel ergens een maattabel online staan.

Edit: gevonden... of zijn die vesten allemaal even lang? :+

1692904445587.png
 
Vraagje aan tech air 10 eigenaren hier: in hoeverre beperkt die de ventilatie?
Zal uiteraard wel een mate van restrictie zijn..
Ben aan het oriënteren naar een standalone plofzak en ben wel benieuwd naar bovenstaande van de TA10.
 
Vraagje aan tech air 10 eigenaren hier: in hoeverre beperkt die de ventilatie?
Zal uiteraard wel een mate van restrictie zijn..
Ben aan het oriënteren naar een standalone plofzak en ben wel benieuwd naar bovenstaande van de TA10.
Geen ervaring met die specifieke airbag. Maar die luchtzakken zijn (uiteraard) luchtdicht, dus daar komt geen rijwind door. Geeft een beetje dat regenjas effect.
 
Maar die luchtzakken zijn (uiteraard) luchtdicht, dus daar komt geen rijwind door. Geeft een beetje dat regenjas effect.
Ja dat snap ik.. Heb nu een Dainese Misano 1-delig pak met airbag en die ventileert best. En hoor/lees dat het RST 4.1 Evo pak érg goed ventileert, ondanks de best wel omvangrijke airbag die daarin zit.
 
Ja dat snap ik.. Heb nu een Dainese Misano 1-delig pak met airbag en die ventileert best. En hoor/lees dat het RST 4.1 Evo pak érg goed ventileert, ondanks de best wel omvangrijke airbag die daarin zit.
Zitten de luchtzakken bij een Dainese racepak niet voornamelijk bij de schouders?
 
Dat klopt en daarom ben ik dus op zoek naar ervaringsdeskundigen van (hopelijk/misschien onder andere) het concurrerende systeem :)
Ik heb het vest van Ixon (In&motion) en die is denk ik hetzelfde als wat er in een RST pak zit. Daar zit de luchtzak over de torso heen net als bij een Tech Air 10. Da's wel warm in de zomer :+

Heeft @Roy "R"acing niet een Tech Air 10?
 
Vraagje aan tech air 10 eigenaren hier: in hoeverre beperkt die de ventilatie?
Zal uiteraard wel een mate van restrictie zijn..
Ben aan het oriënteren naar een standalone plofzak en ben wel benieuwd naar bovenstaande van de TA10.
Ik heb er 1. Het ventileert natuurlijk wel minder dan zonder. Ik trek na een sessie mn (leren) pak meestal uit. Als je de techair 10 dan alleen open ritst aan de voorkant kun je even uitdampen. In de pauze trek ik de techair 10 meestal ook nog uit.

Onder het rijden merk ik weinig verschil. Dan is er meer dan voldoende rijwind om 'koel' te blijven.
 
Ik heb het vest van Ixon (In&motion) en die is denk ik hetzelfde als wat er in een RST pak zit. Daar zit de luchtzak over de torso heen net als bij een Tech Air 10. Da's wel warm in de zomer :+
En het In&Motion systeem zit óók in het RST 4.1 evo pak en die ventileert erg goed volgens filmpje van sportbiketrackgear:

 
Ik heb er 1. Het ventileert natuurlijk wel minder dan zonder. Ik trek na een sessie mn (leren) pak meestal uit. Als je de techair 10 dan alleen open ritst aan de voorkant kun je even uitdampen. In de pauze trek ik de techair 10 meestal ook nog uit.

Onder het rijden merk ik weinig verschil. Dan is er meer dan voldoende rijwind om 'koel' te blijven.
Dank voor het delen! :)
 
Ik heb het vest van Ixon (In&motion) en die is denk ik hetzelfde als wat er in een RST pak zit. Daar zit de luchtzak over de torso heen net als bij een Tech Air 10. Da's wel warm in de zomer :+

Heeft @Roy "R"acing niet een Tech Air 10?
Die heeft een tech air race ;)

En ja minder ventilatie, logisch, maar vind het niet héél bezwaarlijk voor 20min.
 
Terug
Bovenaan Onderaan