Akelig: geen protectie

Of olifant en porseleinkast :Y Mijn posts maar even op nagelezen en kom dit niet tegen :?

Wel vingertjes omhoog naar anderen en zelf ongewenst gedrag vertonen langs het 60 km Durgerdammerdijk traject hè Losbollie :+

Dat is precies mijn punt MWS racing
Ik heb nergens gezegd dat ik heilig ben, ik wijs slecht terug nadat er gewezen wordt.
Er wordt hier namelijk wel heel erg veel gewezen zonder dat men ook maar een ogenblik naar zich zelf, en hun eigen risicogedrag kijkt.
De meesten hebben in hun eigen buurt een Durgerdammerdijk waar men overheen klappert, waar men meer risico loopt dan de gemiddelde korte broek toerrijder.

Degenen die hier op MF zo hard lopen te verkondigen 'veilige kleding!', hebben het in de regel ook het hardst nodig, en dan anderen verwijten dat ze niet volledig beschermd gekleed zijn? Sorry hoor, maar waar bemoeien mensen zich mee?
Laat iedereen lekker zijn eigen keuzes maken in het risico wat men wil lopen.

Doe ik ook, Elke keer dat ik op de motor stap weet ik dat ik risico loop, en kleed me dan naar het verwachte risico.

Maar waar hebben we het over? Meer dan 90% van de motorrijders rijden inmiddels gewoon netjes in motorkleding rond, laat de rest lekker AU, AU op hun eigen blaren zitten als het fout gaat. Het is dan hun eigen (domme) keuze geweest, vooral geen aandacht aan besteden.
 
Die grens bepalen we met z'n allen, wet- en regelgeving zoals gezegd. Vrijheid van keuze in ons huidig maatschappij. We studeren alléén rechten en vergeten de plichten.... O-)

Mensen die het nutteloos vinden om over kosten te praten moeten eens nagaan waar 45 ziektekostenverzekeringen voor nodig zijn.
Elk met hun eigen dure staf, gebouwen, reclamecampagnes en mensen die je vertellen dat dit of dat buiten de verzekering valt.
Geldt óók voor de energieverkopers, postbezorgers en andere verzelfstandigde zaken die ooit goed geregeld waren, Lady Di. Alles kost nu het tienvoudige en er kan steeds minder.

En wat wil je nou precies zeggen?
Als je het hebt over ons zorgverzekeringstelsel, ben ik het méér dan eens. Maar dat is helemaal het onderwerp niet!
Het gaat erom dat je de grens voor het zelf maken van keuzes wettelijk wilt verleggen. Maar hoe wil je dat in vredesnaam doen?
Tuurlijk, beschermende kledij verplichten is nog wel uitvoerbaar, maar er zijn vele risicofactoren in het leven waar dat niet zo eenvoudig ligt. Neem bijv. overgewicht. Wil je mensen verplicht laten sporten? Hoe controleer je dat? Of wil je overgewicht simpelweg verbieden/financieel afstraffen? Kan iemand daar altijd zelf wat aan doen?
Is iemand die al sinds de jaren 50 rookt, nog wel in staat om te stoppen? Moet je zo iemand maar laten betalen voor zijn COPD of longkanker?

Als dat voor beide bovenstaande voorbeelden (overgewicht en roken) niet opgaat, moet je dan beschermende kledij wel verplichten, puur omdat het simpeler te controleren is? En hoever ga je dan? Alleen helm/pak/handschoenen/laarzen? Of ook reflectie, airbagjas, extra protectie, nekbrace? Alcoholtest? Weet je wat, laten we standaard een alcoholslot op elke motor en elke auto bouwen!

En dan: wordt de fietshelm ook verplicht? De cap bij het paardrijden? De reflecterende jas bij het buitenwandelen in het donker?
 
Laatst bewerkt:
Die grens bepalen we met z'n allen, wet- en regelgeving zoals gezegd. Vrijheid van keuze in ons huidig maatschappij. We studeren alléén rechten en vergeten de plichten.... O-)

Vrijheid van keuze betekend geen pak aan hoeven trekken.
 
Laatst bewerkt:
En dan: wordt de fietshelm ook verplicht? De cap bij het paardrijden? De reflecterende jas bij het buitenwandelen in het donker?

Helm bij schaatsen. Condoom bij neuken. Verplicht enkels preventief tapen bij zaalsporten. wetsuit bij waterpolo=potjes in buitenwater?
 
Maar dan óók jou rustig laten liggen in jouw eigen gekozen vrije bloedbad. Reken dan ook op je eigen plicht een ander vrij te laten om jouw keuze te respecteren.

Overdrijf niet zo, dramaqueen.

En je gaat mooi de rotzooi opruimen, hoort bij je beroep.
Niet de leukste kant, wel inherent.
 
Maar dan óók jou rustig laten liggen in jouw eigen gekozen vrije bloedbad. Reken dan ook op je eigen plicht een ander vrij te laten om jouw keuze te respecteren.

Wat een onzin kraam je uit joh.

Voor het gemak vergeet jij ook even dat je je prima aan de wet houdt als je een spijkerbroek aan hebt met een shirtje en een helm....
 
Overdrijf niet zo, dramaqueen.

En je gaat mooi de rotzooi opruimen, hoort bij je beroep.
Niet de leukste kant, wel inherent.

Kijk nou! Denkt er wéér een dat hij rechten heeft. Als je met een vinger een ander op zijn plichten wijst, wijs je met drie naar jezelf. Hopend dat je die drie nog hebt...

Gelukkig hoef ik me niet door vrije geesten als deze laten verplichten iets te doen maar heb wel grote bewondering voor de mensen die over zoveel scheefgetrokken gedrag en denkbeelden heen wel de hulp bieden. Niet plichtmatig maar met het hart op de juiste plaats. Hulde *O*
 
Kijk nou! Denkt er wéér een dat hij rechten heeft. Als je met een vinger een ander op zijn plichten wijst, wijs je met drie naar jezelf. Hopend dat je die drie nog hebt...

Het mag gewoon dus ik heb jou niet nodig om mij op een plicht te wijzen die ik niet heb.
Doe je dat wel dan krijg je van mij automatisch ook geen ruimte.

Zo werkt dat en niet andersom, zoals jij het nu stelt.
 
Laatst bewerkt:
Kijk nou! Denkt er wéér een dat hij rechten heeft. Als je met een vinger een ander op zijn plichten wijst, wijs je met drie naar jezelf. Hopend dat je die drie nog hebt...

Gelukkig hoef ik me niet door vrije geesten als deze laten verplichten iets te doen maar heb wel grote bewondering voor de mensen die over zoveel scheefgetrokken gedrag en denkbeelden heen wel de hulp bieden. Niet plichtmatig maar met het hart op de juiste plaats. Hulde *O*

Laat ik het anders stellen; als ik een ongeval zie, acht ik mijzelf verplicht om zo goed mogelijk hulp te verlenen. Ookal droeg de bestuurder geen pak. Ookal is de bestuurder dronken.
Dat is mijn plicht. Simpel.
 
Laat ik het anders stellen; als ik een ongeval zie, acht ik mijzelf verplicht om zo goed mogelijk hulp te verlenen. Ookal droeg de bestuurder geen pak. Ookal is de bestuurder dronken.
Dat is mijn plicht. Simpel.

Ja Lady Di, zo is het gelukkig in de praktijk. Maar 't blijft vreemd dat krom en recht wél en recht en plicht zo moeilijk samen gaan..
 
Tja, wie wil er nou de gevallen motorrijder in het shirt negeren?
Jij of ik?

Want zelfs als niet zijnde hulpverlener ga ik die helpen en ik krijg bij jou toch sterk de indruk dat je liever doorrijd?

Van nature niet maar alles gelezen hebbend ben ik wel bang om dan aangeklaagd te worden voor het schenden van de privacy, als ik sommigen lees :]

De topic was "Akelig: geen protectie" Was benieuwd of hier iets nieuws gebracht werd.

Mijn devies, doe wat mag waar het mag en respecteer je omgeving, is niet veranderd.

Dat protectie verplicht wordt is komend. De politieke- en financiële wal zal het schip(motor) wel keren.
 
Laatst bewerkt:
Dat protectie verplicht wordt is komend. De politieke- en financiële wal zal het schip(motor) wel keren.


toch is dat een slechte zaak want waar houd de bemoeienis op? Zitten we straks met een brandvrij-overal en helm in de auto?
 
Van nature niet maar alles gelezen hebbend ben ik wel bang om dan aangeklaagd te worden voor het schenden van de privacy, als ik sommigen lees :]

De topic was "Akelig: geen protectie" Was benieuwd of hier iets nieuws gebracht werd.

Mijn devies, doe wat mag waar het mag en respecteer je omgeving, is niet veranderd.

Dat protectie verplicht wordt is komend. De politieke- en financiële wal zal het schip(motor) wel keren.

Als je als passant door wilt rijden is dat een vrije keuze.
Een professional dient hulp te verlenen.

Waar ik altijd een beetje kriegel van wordt is een type zoals TS.

Jezelf met 110 km/h gezapig ophouden op de Duitse Autobahn en als je in je rug wordt gereden vooral gaan beweren dat ik een pak aan moet trekken.

Waar zit het verkeersinzicht denk ik dan......
 
Laatst bewerkt:
Als je als passant door wilt rijden is dat een vrije keuze.
Een professional dient hulp te verlenen.

Waar ik altijd een beetje kriegel van wordt is een type zoals TS.

Jezelf met 110 km/h gezapig ophouden op de Duitse Autobahn en als je in je rug wordt gereden vooral gaan beweren dat ik een pak aan moet trekken.

Waar zit het verkeersinzicht denk ik dan......

:?
Beetje kort-door-de-bocht-reactie van een (volgens het Motorstekprofiel) rijinstructeur |( |(
 
Laatst bewerkt:
Als je als passant door wilt rijden is dat een vrije keuze.
Een professional dient hulp te verlenen.

Waar ik altijd een beetje kriegel van wordt is een type zoals TS.

Jezelf met 110 km/h gezapig ophouden op de Duitse Autobahn en als je in je rug wordt gereden vooral gaan beweren dat ik een pak aan moet trekken.

Waar zit het verkeersinzicht denk ik dan......

Op de rechterrijstrook...
moest hij nu 110 rijden op de linkerstrook het zou een ander verhaal worden,
maar op de rechterstrook?

Dus een vrachtwagen moet volgens jouw redenering altijd aangereden worden??

trek toch maar een pak aan,
een helm lijkt al minder nodig (veel lijkt er niet te beschermen daarboven ;) )
 
Terug
Bovenaan Onderaan